נבחרת אייס

לפיד ובנט הורסים את מדיניות החוץ של ישראל

לפיד ובנט מחרבים את כל ההישגים האדירים שנתניהו ביצע ומחזירים את הגלגל לאחור. השמאל הישראלי מעוניין לחזור למצב הקודם, כדי שלאלה יהיו מנופים לכפות על ישראל נסיגה לקווי 67
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו |  41
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום מארק ישראל סלם פול)
במשך עשורים ישראל התרגלה להיות מדינת חסות של ארצות הברית ומערב אירופה. ב-12 השנים האחרונות, ראש הממשלה נתניהו ביצע מהפכה ביחסי החוץ של ישראל, יצר קשרים ובריתות עם מעצמות מכל יבשות העולם, ובכך ביטל לחלוטין את התלות במערב אירופה ודילל מאוד את התלות בארצות הברית.
כעת לפיד ובנט מחרבים את כל ההישגים האדירים שנתניהו ביצע ומחזירים את הגלגל לאחור. השמאל הישראלי מעוניין לחזור למצב הקודם, כדי שלאלה יהיו מנופים לכפות על ישראל נסיגה לקווי 67.
 
מדוע התלות במערב אירופה וארצות הברית היא מסוכנת? המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית עוברת בעשורים האחרונים תהליכי עומק של רדיקליזציה, וגולשת לעבר מרקסיזם. היא הופכת יותר ויותר לעוינת כלפי התרבות המערבית, המסורת היהודית- נוצרית, ואפילו כלפי ארצות הברית עצמה. הפרוגרסיביים באמריקה תופסים את ארצות הברית כמקור הרוע בעולם, מדינה גזענית, קולוניאליסטית ואימפריאליסטית. כפועל יוצא - מתגברת שם גם השנאה והעוינת לישראל, אשר נתפסת כ-״אחות הקטנה״ של אותה אמריקה לבנה וגזענית. אין לזה שום קשר למדיניותה של ישראל, ואין דבר שישראל יכולה לעשות כנגד זה.
העוינת והאובססיה הקיצונית של ממשל אובמה לישראל ולפלסטינים (כאילו באותו זמן ממש לא נטבחים חצי מיליון איש בסוריה), הבהירה זאת היטב. ישראל לא יכולה לסמוך רק על ארצות הברית.

נשיא ארה"ב לשעבר אובמה. צילום: יונתן זינדל
המצב במערב אירופה חמור אפילו יותר, כאשר גם המפלגות ה-ימניות" (מהזרם המרכזי, לא הפופוליסטי) עוינות לישראל כמעט כמו מפלגות השמאל. הטירלול הפרוגרסיבי והקריצה לבוחר המוסלמי הפכו את מערב אירופה למקרה אבוד בשביל ישראל. כל מדינות מערב אירופה פועלות במדיניות עוינת ביותר כלפי ישראל, כאשר הן מממנות במאות מיליונים את קרנות וארגוני השמאל הרדיקלי בתוך ישראל (בניגוד לכל נורמלה דיפלומטית בסיסית של אי התערבות בענייניה הפנימיים של מדינה זרה), וארגונים המקושרים לארגוני טרור ברשות הפלסטינית.
לכן, מהרגע הראשון שנבחר נתניהו לראשות הממשלה, הוא פעל לגוון את קשריה של ישראל עם מדינות העולם ולכרות בריתות עם כמה שיותר מדינות ומעצמות, בכדי לדלל את התלות באמריקה ומערב אירופה.
כיצד הוא עשה זאת? כלכלה ואינטרסים. השמאל חושב שיחסים בינלאומיים מבוססים על מילים יפות, שכנוע, ופוטו אופים. לעומת זאת נתניהו הבין שיחסים בינלאומיים מבוססים על אינטרסים משותפים ועל עוצמה. כולם רוצים להיות בעלי ברית של החזק. אף אחד לא רוצה את קרבתו של החלש, לא משנה כמה יפה ומוסרי הוא יהיה בעיני עצמו.
נתניהו הפך את ישראל לחזקה בזכות פיתוח כלכלת שוק חופשי קפיטליסטי, הורדת רגולציות וחסמים, ופיתוח שוק ההיי טק והסייבר. בזכות פעולות אלה שהחל כראש ממשלה בשנות ה-90 וביתר שאת כשר אוצר בתחילת שנות ה2000, התמ״ג לנפש (המדד לבחינת עושר של מדינה) של ישראל קפץ מרמה של כמעט מדינת עולם שלישי, לגבוה יותר מזה של יפן, צרפת ובריטניה.
כמו כן נתניהו נאבק מול כל השמאל הפופוליסטי בכדי להוציא את הגז מהים. בזכות הצלחתו במאבק זה ישראל הפכה למעצמת אנרגיה, אשר מספקת גז לירדן ומצרים, ובהמשך יכולה גם לאירופה. דבר זה יכניס לקופת המדינה עשרות מיליארדים וגם יאפשר לישראל להפעיל מנופים דיפלומטים על אותן מדינות ועל אירופה. זאת בדיוק הסיבה האמתית אגב למאבק העיקש של השמאל נגד הוצאת הגז - הם לא רצו שישראל תהפוך למעצמת אנרגיה ותוכל להפעיל מנופים על אירופה, במקום שזו תפעיל מנופים על ישראל.

צילום: מארק ישראל סלם לע"מ
נתניהו לקח את ההישגים הכלכליים והטכנולוגיים של ישראל ותרגם אותם להישגים דיפלומטים. בבואו להיפגש עם ראשי מדינות הוא הציע לאותם מנהיגים עזרה בבעיות של המדינות שלהם. לפני כל פגישה עם ראש מדינה הוא היה בודק וחוקר באופן יסודי מה הבעיות הספציפיות של אותה מדינה (מחסור במים, טרור אסלאמי, גבול פרוץ, מלחמה, פשע מאורגן וכו׳), ובדק כיצד מדינת ישראל יכולה לסייע לאותה מדינה באמצעות הטכנולוגיות שלה, הידע שלה והניסיון שלה.
כמו כן הוא חיפש את האינטרסים המשותפים לשתי המדינות ושם על כך דגש חזק. דוגמא לכך היא שלאחר אירועי ספינת המרמרה והמשבר החריף מול טורקיה שהפכה למדינה אסלאמית קיצונית ועוינת, הוא בנה ברית בין ישראל, קפריסין ויוון. באופן מפתיע, במשך עשורים מדינות אלו צידדו בפלסטינים והיו עוינות לישראל. באמצעות החשש המשותף מטורקיה, אשר מהווה האויבת הראשית של אותן מדינות, והאינטרס המשותף  בפיתוח מאגרי הגז ושינוען דרך מדינות אלה לאירופה, נתניהו הפך אותן לבעלות ברית חזקות של ישראל, אשר מגנות עליה באיחוד האירופי ועוזרות לה לשמור על מאזן כוחות חיובי באזור מזרח הים התיכון. הוא מיסד מפגש פסגה שנתי של ראשי הממשלה של ישראל, יוון וקפריסין אשר התקיים כל שנה באחת המדינות.
ברית דומה הוא בנה עם מדינות וישגרד. מדובר על פורום של הונגריה, סלובקיה, פולין וצ׳כיה. מדינות החברות באיחוד האירופי, אך סולדות ממנו. הן נמצאות תדיר בהתנגשות עם מדינות מערב אירופה ומוסדות האיחוד בבריסל, אשר מנסים לכפות עליהן הגירה מוסלמית ושינוי האופי הנוצרי-שמרני שלהן. מכיוון שמדינות מערב אירופה והאיחוד האירופי עוינים גם את ישראל, נתניהו ביסס עם מדינות אלו ברית, אשר הקנתה לישראל הגנה מפני החלטות עוינות באיחוד האירופי. כל ההחלטות של האיחוד האירופי מחויבות להתקבל בקונצנזוס, ומספיק שמדינה אחת מתנגדת להחלטה- והיא נפסלת. כאשר האיחוד האירופי רצה לגנות את העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, ההחלטה לא התקבלה בגלל התנגדות הונגריה ומדינות נוספות בגוש.
הסכמי אברהם והסכמי השלום עם מדינות ערב, לא היו באים לעולם ללא עבודה של שנים רבות מאחורי הקלעים של נתניהו עם אותן מדינות ובלי הנאום שלו בקונגרס ב-2015. מה הקשר לנאום שלו בקונגרס אתם ודאי שואלים? ובכן, אירן היא האויבת הראשית לא רק של ישראל, אלא גם של מדינות ערב הסוניות במפרץ. הסכם הגרעין של ארה״ב עם אירן מהווה סכנה גם להן. בנאומו בקונגרס, הראה נתניהו למדינות ערב שישראל היא בעלת ברית אמינה ועוצמתית מול איראן, שמסוגלת לגייס נגדה את דעת הקהל והקונגרס האמריקני גם בניגוד לרצונו של נשיא ארצות הברית.
כאשר ממשל אובמה הפנה את גבו למדינות המפרץ והעצים את אירן, רק ישראל נותרה בעלת ברית אמינה למאבק מול אירן. הבנה זו דחפה את אותן מדינות ערב לשבור את הטאבו של הסכם שלום עם ישראל, ללא קשר לפלסטינים. בפעם הראשונה ישראל חתמה על הסכמי שלום עם מדינות ערב מבלי לוותר על חבלי מולדת ואדמה כמו בשלום עם מצרים (שבו ישראל נתנה את כל סיני), והסכם השלום עם ירדן (שבו ישראל נתנה קודם לכן את הסכמי אוסלו והקמת הרשות הפלסטינית). בפעם הראשונה נחתמו סכמים של שלום תמורת שלום.
אותו דפוס של שימת דגש על אינטרסים משותפים וניצול העוצמה הכלכלית והטכנולוגית של ישראל, תוך קשירת קשר אישי עם מנהיג המדינה, נתניהו יישם עם המעצמות הודו, יפן, ברזיל, סין, רוסיה וכן עם מדינות רבות באפריקה, העולם המוסלמי, אוסטרליה ומדינות נוספות במזרח אירופה ודרום אמריקה.
בכך נתניהו דילג גם מעל הווטו הפלסטיני ולמעשה קבר את הסוגיה הפלסטינית בזירה הבינלאומית, וגם דילל את התלות באמריקה ומערב אירופה.
כעת יאיר לפיד ובנט מחזירים את ישראל עשרות שנים אחורה. כל מה שהם עושים מאז נכנסו לתפקיד זה להתחנף לממשל ביידן (שהגיע לשפל תמיכה ציבורית באמריקה שלא נראה כמותו מאז סיום מלחמת העולם השנייה), ולמערב אירופה - ביחוד לגרמניה וצרפת. אפילו שוודיה שהכירה בפלסטין ומונהגת ע״י ממשל שמאל רדיקאלי ועוין ביותר לישראל זוכה מהם לחיבוק. לעומת זאת מדינות מזרח ומרכז אירופה, האוהדות את ישראל ואדישות לסוגיה הפלסטינית, זוכות מהם לכתף קרה. לפיד החל בקמפיין עוינות חסר פשר כנגד פולין, המדינה החשובה והגדולה בגוש וישגרד. היא מצדה הבינה את המסר, והשבוע הצטרפה להודעת הגינוי של מדינות מערב אירופה על בניית 3000 יחידות דיור בהתנחלויות.

בנט ולפיד. צילום: Ohad Zwigenberg לע"מ
יוון וקפריסין העוינות את טורקיה, רואות את ההתקרבות של הממשלה לטורקיה, ואת ההודעה של הממשלה כי לא תיתן יותר רישיונות לחיפוש גז בים שבתחומה (מה שמעיד כי אין כלל עוד על מה לדבר לצינור לאירופה), ומסיקות גם הן מסקנות.
יותר מכל - מדינות ערב ובמיוחד מדינות המפרץ, רואות כיצד ישראל הפקידה בידי ממשל ביידן את הטיפול באירן וכיצד היא חדלה להיות בעלת ברית מהימנה ועוצמתית מפני האיום האירני. הן עומדות משתאות כיצד ה-"אחים המוסלמים", אשר הוצאו מחוץ לחוק ברוב מדינות ערב, ואשר מהוות אויב מר לרוב המשטרים של מדינות ערב, הפכו לשולטים בקואליציה של ישראל. כעת מדינות ערב נוספות שהיו קרובות לשלום עם ישראל, יחשבו פעמיים אם יש טעם לעשות צעד זה.
באיחוד האמירויות זועמים על הכוונה של הממשלה לבטל את התכונית להנחת צינור נפט מהם לישראל דרך סעודיה. מדובר בפרויקט בעל חשיבות רבה למדינות המפרץ - ביצוע עיקוף וסיפוק אלטרנטיבה, לשינוע נפט שלא דרך המפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז, שם אירן תוקפת את מיכליות הנפט. חיבור צינור נפט מהאמירויות לישראל היה אמור להפוך את ישראל למעצמה אסטרטגית, אשר תהפוך לצומת לשינוע הנפט בין המפרץ לאירופה, ובכך תוכל להפעיל מנופים על מדינות רבות.
לעומת זאת, הממשלה הנוכחית מתרפסת ומתחנפת לירדן, מדינה אשר עוינת את ישראל ופועלת כנגדה בכל הפורומים הבינלאומיים, מדינה חלשה וענייה, בעלת רוב פלסטיני ואשר מפלרטטת עם אירן. ממשלת בנט ולפיד הסכימו להכפיל את כמות המים שישראל מספקת לירדן, וזאת ללא כל תמורה. ירדן היא מדינה מדברית צמאה למים וישראל יכלה לדרוש -ולקבל רבות תמורת המים. כעת ישראל תגרום לירידה חדה במפלס הכנרת, ים המלח, ונחלי הצפון - וזאת ללא כל תמורה מצד ירדן, ששבה לאחר חתימת ההסכם להכפלת המים לתקוף את ישראל בהודעות גינוי.
וכאילו לא די בצרות הדיפלומטיות של ישראל, הממשלה החליטה לעורר את חמתה של המעצמה הסינית, באמצעות הצבעת גינוי ישראלית כלפיה באו״ם, הראשונה אי פעם.
את מדיניות החוץ של בנט ולפיד אפשר לסכם במשפט: תירק על החברים שלך ותתחנף ליריבים שלך. לפיד ובנט הפקידו את מידניות החוץ של ישראל בידי ממשל ביידן הפרוגרסיבי. הם מכפיפים את האינטרסים של ישראל לאינטרסים של הממשל, בעוד במקרים רבים האינטרסים שלנו הפוכים. הם התגאו בכך עם האמירה של "מדיניות אפס הפתעות:. אם לא היה את האיום הקיומי מצד אירן זה היה רק מזיק, אבל בגלל האיום האירני מדובר בסכנה של ממש.
תגובות לכתבה(41):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 38.
    how i restore my marriage back
    maya elijah 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום עונה ברכת לכל החברים שלי שם אני מקרואטיה אני מאוד שמח שבעלי חזר אחרי שש שנים של פרידה הוא חזר עם כל כך הרבה אהבה בעזרת ד"ר אלאבה שעזר לי בכוח הרוחני שלו. הוא מבלבל את מרקו וממשיך לראות אותי על החלומות שלו כל יום ולהראות לו איך באמת אכפת לי ממנו כדי לקצר את הסיפור שלושה ימים לאחר מכן מרקו חזר הביתה עם כל כך הרבה אהבה אליי, בבקשה אם אתה צריך עזרה כלשהי פנה לד"ר אלאבה בכתובת את כתובת הדוא"ל הבאה:dralaba3000@gmail.com או שתוכלי להגיע אליו דרך וואטסאפ וויבר עם המספר הזה +1(425) 477-2744, אני מאחל לך כל טוב אל תיתן לאף אחד לקחת ממך את הגבר שלך לא משנה מה......
    סגור
  • 37.
    מדויק
    רותי שו 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרל"ב מקשקשים. לנתניהו יתרונות וחסרונות.. היתרונות צוינו כאן..
    סגור
  • 36.
    פרופסור
    מנדל 11/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתיבתך רהוטה לפי החלטת המועצה הפדגוגית אני נותן לך תואר פרופסור ביחסים בנלאומיים מה גם שאני משבח את המנהיג הדגול מר נתניהו על הישגיו בתחום מיגור הפשיעה והפרוטקשן במגזר הערבי.
    סגור
  • 35.
    לא יעזור לכם (ל"ת)
    רק ביבי 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 34.
    אחת הסיבות שלא בחרתי באבא שלך זה אתה ואמא שלך
    סמי 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אתה פוגע באבא שלך. ההתנהלות שלך, הפה שלך, הטפילות שלך גורמת נזק לאבא שלך. יאללה, שחררררר!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 33.
    חחחחחחחח נו באמת יאיר נתניהו ? מי זה ? (ל"ת)
    סמדר 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 32.
    אני חייב לעמוד על הלקות שלו.
    ארי 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יש משהו לא מבושל באיש הזה. משהו לקוי, מוגבל. אולי אספרגר? סוג של אוטיזם? זה בלי קשר לזה שהוא מעודד כאפה
    סגור
  • 31.
    עצוב מאוד
    אריה 10/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הממשלה הנוכחית תחתם כעוד כתם בהיסטוריה. אנשים עיוורים. ולצערנו אין אתר חדשות אחד מכובד האינטרנט ממנו אפשר לשאוב מידע אמין מה קורה בארץ ובעולם. יש משהו מאוד לא חוקי בתקשורת ואיך שהיא מתנהלת על שקרים.
    סגור
  • 30.
    דווקא יפה מאוד
    יהודי 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל הכבוד כתיבה מאוד לעניין
    סגור
  • 29.
    תעשה משהו עם החיים שלך במקום לחיות על חשבון נמדינה יא א (ל"ת)
    הילק כלומניק 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 28.
    ההבדל בין מנהיג עצום למנהלים חובבנים
    ק 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא כל מכל אורן ייעשה תורן. המדינה בת ערובה, כדי לממש את השאיפה האובססיבית של הצמד בנט שקד לפיד לאחוז בהגה מבלי שיהיה להם כישורים ויכולות לנהל מדינה מורכבת. שקד, המזכירה לשעבר ובנט הרלש לשעבר חמדו את הכיסא של המנהיג נתניהו שעבדו עבורו, קבלנו חובבנים
    סגור
  • 27.
    שמאלנים התעצבנתם?
    שמעון ביטון 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    5 7
    מאמר איכותי אין מה לעשות.
    סגור
  • 26.
    יאיר
    מושי 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    5 6
    כל מילה בסלע
    סגור
  • 25.
    אתר Ice
    טל 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 4
    פשוט מביש שאתם נותנים במה לכלום ושום דבר הזה. כנראה שתעשו הכל בשביל עוד קצת יוזרים; אתר פח
    סגור
  • 24.
    הילד מסכן, כל הזמן מתנצל... (ל"ת)
    פסיכולוגית 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    10 4
    סגור
  • 23.
    יאיר נתניהו, אתה משעמם.
    ויסוצקי 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    8 3
    דרך אגב, את מועדון הפוסיקט כבר פתחו שוב?....
    סגור
  • 22.
    סקירה מעולה של תמונת המצב הנוכחי
    פורת יוסף 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 6
    מאמר יוצא מהכלל בכיסוי הנרחב והיעיל של תמונת המצב כיום. מן הראוי לפרסם אותו במסגרות בעלות חשיפה נרחבת יותר. והערת שוליים - לאחרונה יש ריבוי תגובות עוינות לכל מאמר איכותי שתוקף את הממשלה ותומך בנתניהו ובימין - התגובות מנוסחת לרוב כאילו אנשי ימין כתבו אותן ושוב זה חלק מהתיכון של שמאלנים שממשיכים להיות תמיד כמה צעדים לפני הימין בתקשורת לסוגיה - גם כאן יש צורך להתעורר ולייצר תגובות נגד.
    סגור
  • 21.
    מטומטם יותר מאבא שלו (ל"ת)
    מאיר 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 20.
    טור של ילד טיפש שכל היום קורא שטויות באתרי קונספירציה (ל"ת)
    ריקי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 5
    סגור
  • 19.
    איך סייע בנושא השוק החופשי בנושא הגז?
    גל 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בזה שנתן את זה בחינם לטייקונים? בזה שכל העולם מתרחק מדלקים מזהמים ואצלנו הוא פעל לקדם את הסחר בדלקים כאלה. בניית צינור הנפט עם האמירויות נבלם כי הוא עלול ליצור אסון אקולוגי. גם שם משקיעים באנרגיות מתחדשות, כי מבינים את הצורך להעביר מהעולם את השימוש בדלקים פוסיליים. בטוח אפשר למצוא אלטרנטיבה שתספק את שני הצדדים כחלופה להסכם צינור הנפט. בנושא ההייטק, איך בדיוק קידם את זה? אין שום התערבות של המדינה בקידום חברות, חממות הייטק או הכשרת עובדים להייטק. הכל יוזמות פרטיות. ולגבי העניין של הפלסטינים, איך הוציא אותם מהמשוואה כאשר לא הפסיק להזרים כסף לארגוני הטרור שם?
    סגור
  • 18.
    חרטה ברטה
    יאיר לא נתניהו 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ילד הקקה לא ראוי להטיף מוסר
    סגור
  • 17.
    טור טוב מאוד ומדויק, קטנים האנשים שלא רואים זאת
    טור מעניין 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    6 4
    מעדיפים חסר השכלה בכלל לעומת בוגר MBA מבית ספר סלואן המכובד של אוניברסיטת MIT. לא סתם כל עובדי המדינה שמאלנים
    סגור
  • 16.
    תגיד, אתה בקשר עם אחותך למחצה נועה?
    אברי לפידות 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    14 4
    האם התמונה שלה חזרה סוף סוף ממסגור? למה אין תמונה משותפת של כל המשפחה? חבל... זה מקרין עליכם לא טוב. האם השמועות בנושא נכונות? ספר קצת, במקום לטרחן לכולם את הצורה עם טקסטים משמימים שאף אחד לא קורא.
    סגור
  • 15.
    אבא שלך מוטט את החמאס? פינה את חאן אל אחמר?
    אבי פורת 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    23 11
    קיים את הבטחת הסיפוח? 12 שנים של שקרים, נוכלויות והולכת שולל.
    סגור
  • הפלת שלטון חמאס זה פופוליזם
    ד 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 5
    החמאס הוא נכס אסטרטגי לעומת הרשות שהיא איום אסטרטגי. הפלת חמאס תגרום לחזרה על לחץ להקמת מדינה פלסטינית ולכן קודם יש להפיל את הרשות ורק אח"כ את החמאס. הממשלה הקודמת ידעה זאת וכך פעלה. "הפרד ומשול" כנל לגבי הסיפוח, בזמן שאני כותב לך את זה, פלסטינים עוזבים את הגדה ומהגרים לאירופה, בשביל מה לספח אה? כדי שישארו פה עם התנאים של מדינת ישראל?
    סגור
  • מ.ש.ל.
    פורת יוסף 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 4
    תגובה טיפוסית לשמאלנים במסווה ימנים
    סגור
  • 14.
    ראינו את "ההמונים" שחיכו לאבא שלך מחוץ למספרה
    צחי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    31 9
    בדיוק 2 אנשים בשכונה שאשכרה מתגעגעים אליו. צאו מהסרט.
    סגור
  • 13.
    עוצמה
    משה 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אצל נתניהו הנכים טיפסו על השער הנעול בבלפור עוצמה נגד חלשים אצל ארדואן והמרמרה נתניהו שיחרר דולרים מנהיג בעל עוצמה על חלשים.
    סגור
  • 12.
    לך לבית משפט
    אזרח מודאג 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    13 8
    אמא שלך עברינית הואשמה בבית המשפט,אבא שלך נאשם בפלילים ,אחיך בחור טוב ואתה בין לבין
    סגור
  • 11.
    משובח
    MANO 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    12 13
    מבריק ואנלטי .
    סגור
  • 10.
    מעולה ! (ל"ת)
    מקיף ומסכם 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 11
    סגור
  • 9.
    הצילום
    קק 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    באדיבות המצלם או המצולם?
    סגור
  • 8.
    כבר הרבה זמן לא קראתי כל כך הרבה Whataboutism בכתבה אחת (ל"ת)
    ערן 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    13 10
    סגור
  • 7.
    ממתי ילדים של נאשמים בפלילים מקבלים טור ככה חופשי?
    א.ב.ג 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    15 15
    מי הוא בכלל שיכתוב טור?
    סגור
  • 6.
    ממשלה מחורבנט רק מקלקלת!
    ד"ר שלום פליסר 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    12 12
    אין קל מלקלקל. מה שנבנה שנים רבות - נהרס תוך זמן קצר. אח"כ, נזדקק לעבודה סיזיפית כדי להחזיר את המצב למוטב... את הממשלה הזאת צריך להשליך לאשפה, כמה שיותר מהר...!
    סגור
  • נכון, אלף שנים לא יספיקו לשקם את מה שנתניה הרס (ל"ת)
    ד"ר בתחת שלי 10/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 5.
    פתטי
    אייל 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    12 8
    אם יש מישהו שטרח לקרוא את כל ההבלים האלו שירים את היד. אני לא לא יודע מה יותר עלוב, המאמר או העובדה שאייס נתנו לו במה. נהייתם אתר פח אשפה.
    סגור
  • 4.
    חרטה ברטה
    יאיר לא נתניהו 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    15 6
    ילד הקקה לא ראוי להטיף מוסר
    סגור
  • 3.
    פח אשפה מהלך
    יניב שבתאי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    13 7
    ילד פח אשפה..יאללה תמשיך להתבכיין עם אבא מהאופוזיציה
    סגור
  • 2.
    סיפורים כמו חול
    אזרח 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    10 6
    לא מעניין
    סגור
  • 1.
    יאיר
    מוטי 10/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 6
    אפס קטן ועלוב מה עשית בחיים שלך שיש לך זכות להשמיץ את בנט ולפיד? לך לעבוד פרזיט!!!
    סגור