נבחרת אייס

בית המשפט כבר ביצע הפיכה, הרפורמה תשקם את הדמוקרטיה | יאיר נתניהו

מי שביצע כבר הפיכה משפטית, הוא נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. מאז שהוא ביצע הפיכה זו בשנות ה-90, ישראל היא דמוקרטיה דה יורה, אך לא דה פקטו | יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו |  49
יאיר נתניהו על הרפורמה המשפטית (צילום vecteezy, pixabay, באדיבות המצלם)
ראשי השמאל, מערכת המשפט והתקשורת מסיתים את הציבור ומפחידים אותו שהרפורמה לתיקון מערכת המשפט של יריב לוין, תבטל את הדמוקרטיה הישראלית. האמת היא בדיוק להפך. 
מי שביצע כבר הפיכה משפטית, הוא נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. מאז שהוא ביצע הפיכה זו בשנות ה-90, ישראל היא דמוקרטיה דה יורה, אך לא דה פקטו. הוא כונן כאן שיטה שאינה קיימת באף דמוקרטיה בעולם. שיטה בה פקידים ומשפטנים בלתי נבחרים, נמצאים מעל לעם. מדובר בעצם בצורת משטר שהיא בפועל אוליגרכיה או אריסטוקרטיה, אך בוודאי לא דמוקרטיה. הרפורמה של יריב לוין, תאזן את המטוטלת, ותחזיר את הכוח שנגזל ע״י בג״צ לעם. הרפורמה תחייה מחדש את הדמוקרטיה הישראלית. 
אלה שזועקים על ״מות הדמוקרטיה״, בעקבות הרפורמה, בעצם זועקים על אובדן משטר האצולה של השמאל. הם אומרים ״דמוקרטיה״ אך מתכוונים לדיקטטורה. וכאשר הם מזהירים מכך שהרפורמה תוביל ל״דיקטטורה", הם בעצם מזהירים מפני הדמוקרטיה. הפיכת המשמעות של המילים להיפוכן, הן מומחיות עתיקה של השמאל והקומוניזם, ואהרון ברק שכלל זאת לכדי אומנות. למשטר הדיקטטורי שהוא הקים הוא קרא ״דמוקרטיה מהותית״. ולדמוקרטיה הוא המציא את המונח ״עריצות הרוב״. 
במשך רוב שנות קיום המדינה, בית המשפט העליון לא יכל לפסול את חוקי הכנסת. משרת היועץ המשפטי לממשלה הייתה כשמה - משרת יעוץ, ולא משרת ״קובע״. בשנת 1992 בזמן ממשלת מעבר, כאשר הכנסת כבר פוזרה, נחקק חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. החוק עבר ברוב של 32 תומכים, מול 21 מתנגדים, באישון לילה. כלומר- רוב חברי הכנסת כלל לא נכחו בהצבעה.

לחוק לא קדם שום דיון ציבורי או כיסוי תקשורתי, והוא נתפס כחוק הצהרתי חסר חשיבות. בחוק לא נכתבה מילה וחצי מילה, על כך שהחוק מעניק לבית המשפט העליון סמכות לבטל חוקים. כאשר מספר חברי כנסת נבונים הביעו חשש שזוהי מטרת החוק, מנסחי החוק הרגיעו אותם, והבטיחו להם כי החוק לא יעניק סמכות זו לבג"צ. 
שלוש שנים לאחר מכן, ב1995, מספר ימים לאחר רצח רבין, אהרון ברק ובית המשפט העליון, ביצעו מחטף. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, בית המשפט העליון ביטל חוק של הכנסת (פסק דין המזרחי). בכל זמן אחר, המחטף הזה היה מוביל לרעידת אדמה במדינה, ולתגובה מיידית של הכנסת בדמות חקיקה אשר מחסלת תקדים זה, ומבהירה כי לבג״צ אין סמכות לבטל חוקים. 
אך אהרון ברק בחוכמתו, ביצע מחטף זה בזמן השבעה של ראש הממשלה רבין, כאשר המדינה כולה סערה סביב הרצח, וכך המחטף עבר בשקט ציבורי מוחלט. בשער העיתון של מעריב מאותו יום, מופיעה על רוב השער ידיעה על כך שערפאת הגיע לנחם את לאה רבין. למטה למטה, הופיעה ידיעה קצרה, בדמות בוקסה פיצית, עם הכיתוב - ״בגצ קבע בהחלטה תקדימית: בית המשפט רשאי לבטל חוק הסותר חוקי יסודי״. 
רגע, מה קרה כאן בעצם? אהרון ברק ושופטי בית המשפט העליון ששרים למרותו, קבעו תקדים שניתן לפסול בישראל חוק אם הוא סותר חוק יסוד. כיצד? אהרון ברק החליט בינו לבין עצמו שחוקי היסוד של ישראל הם החוקה שלה! פשוט לא יאמן! בכל העולם, חוקות מתקבלות באמצעות הידברות של שנים שמובילה למסמך אחוד ורשמי, אשר מובא למשאל עם לציבור. במשאל העם, החוקה לעתים מתקבלת ולעתים לא. תמיד העם, שהוא הריבון בדמוקרטיה, הוא זה שמצביע על החוקה. במקרה של ישראל, אזרחי המדינה קמו בוקר אחד וגילו בדיעבד שיש להם חוקה. 
חשוב להדגיש - אין לכך כל בסיס! לישראל אין חוקה! במדינות שבהן אין חוקה, כמו בריטניה וניו זילנד, לבית המשפט העליון אין סמכות לפסול חוקים. בהולנד ישנה חוקה, אך יש בה סעיף הקובע מפורשות, כי בית המשפט העליון של הולנד אינו ראשי לפסול חוקים של הפרלמנט. 
 
במדינות בהן יש חוקה, ויש לבית המשפט העליון סמכות לפסול חוקים, שופטי בית המשפט העליון נבחרים ע״י הפוליטיקאים (נבחרי הציבור) בלבד! כך המצב בארצות הברית. חוקי יסוד הם לא חוקה! חוקי יסוד הם חוקים רגילים, שאהרון ברק החליט על דעת עצמו שהן החוקה של ישראל. אהרון ברק בעצם לקח את חוק יסוד חוק האדם וחירותו, וחוק יסוד חופש העיסוק, והשתמש בהם כדי לפסול חוקים אחרים, למרות שבחוקי היסוד הללו עצמם אין כל הסמכה לכך! 
במהלך השנים, שופטי בג"צ פירשו את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו בצורה כזאת, שהם יכולים לפסול כל חוק שבא להם, בתירוץ שהוא סותר את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, אפילו אם הם לא מצליחים למצוא מילה אחת בחוק יסוד זה, אשר סותרת את החוק אותו הם מבקשים לפסול.
בשנים האחרונות, בג"צ קבע לעצמו נורמה חדשה כי הוא יכול לדון ולפסול חוקי יסוד! כלומר, בג"צ כורת את הענף עליו הוא יושב! עד כה, בג"צ טען כי הוא פוסל חוקים רגילים, על בסיס חוקי יסוד שהכנסת קבעה, וכי חוקי היסוד הם בעצם חוקה. אם כך, באיזו סמכות הוא מבטל סעיפים בחוקה? השראה אלוהית? 
מאז ההפיכה המשפטית של אהרון ברק בשנות ה90, נוצרה מערכת שלטונית בישראל שדומה לאירן. שם, כמו בישראל, יש בחירות של העם לראשות המדינה, ולפרלמנט. אך שם, כמו כאן, ברור לכולם שלבחירות אין כל משמעות, ומי שבאמת שולט במדינה זה לא העם באמצעות נבחריו, אלא מועצה עליונה בלתי נבחרת, ששולטת בחסות כוח עליון. באירן למועצה הזו קוראים מועצת האייטולות, והיא שולטת בשם אללה וחוקי השריעה. בישראל למועצה הזו קוראים שופטי בג״צ, והם שולים במדינה בשם אהרון ברק וחוקי הפרוגרס. 
מפגיני השמאל טוענים שבג"צ שומר על זכויות האדם והאזרח בישראל. באופן פרדוקסלי, לא קיים גוף בעולם הדמוקרטי, אשר רומס יותר את כבוד האדם וחירותו מאשר בית המשפט העליון. רק לאחרונה, בג"צ הרשיע את עמירם בן אוליאל ברצח של המשפחה הפלסטינית בדומא ב-2015. הבעיה היא, שאין שום ראיה פורנזית אשר קושרת את בן אוליאל להצתת הבית בדומא. למעשה, ה״ראייה״ היחידה שיש כנגדו, היא הודאה שלו עצמו, אשר נגבתה ממנו לאחר עינויי תופת של השבכ. כן כן, עינויים פיזים לכל דבר ועניין.
בישראל בג"צ אסר על עינויים כלפי מחבלים אשר רצחו ילדים יהודים, וכלפי שוביו של רון ארד. אבל ליהודים, לא רק שבגצ מאשר עינויים, אלא הוא מרשיע אדם, ודן אותו למאסר עולם למשך כל חייו, על בסיס הודאה שנגבתה באותם עינויים! לא קיים אף בית משפט באירופה, צפון אמריקה או אוסטרליה, אשר היה מסכים להרשיע אזרח על בסיס עינויים. החלטות כאלה מקובלות בבתי המשפט של אירן, סוריה ואפגניסטן. 
בית המשפט העליון רומס כבשגרה את כבוד האדם וחירותו, כאשר הוא משמש כחותמת גומי, ומאשר כמעט 100 אחוז מבקשות המשטרה להאזין, לפרוץ, לרגל ולהחרים פלאפונים של אזרחים ישראלים. האם קיים פגיעה אנושה יותר בכבוד האדם ופרטיותו? בימינו, הפלאפון הוא ראי הנפש שלנו.
ניתן לגלות כך האם האדם הזה בוגד באשתו, ניתן לראות את כל שיחות הווידאו שלו, כולל כאלה אינטימיים, ניתן לראות כל התכתבות בוואטסאפ, וכל חיפוש בגוגל. ניתן בעצם לדעת על האדם, יותר מאשר הוא עצמו. פגיעה כה חמורה בפרטיותו של אזרח ישראלי, צריכה להיות שמורה במקרים של חשד לרצח או טרור בלבד. ואילו בפרשת ״פגסוס״, גילנו כי בתי המשפט בישראל, אישרו באופן סיטונאי למשטרה לרגל אחר פלאפונים של אזרחים שחשודים בזוטות, ואפילו אזרחים שאינם חשודים בדבר! 
אחוז ההרשעה במדינת ישראל הוא כ98%, גבוה יותר מאחוז ההרשעה בסין ורוסיה. משמעות הדבר הוא כי מאות ואלפי אזרחים ישראלים חפים מפשע, מושלחים לכלא, כדבר שבשגרה, על לא עוול בכפם. זה קורה כי השופטים במדינת ישראל אינם מעוניינים בחקר האמת. הם כמעט תמיד בצד של התביעה, ורבים מהם היו בעבר בעצמם תובעים.
בימים האלה, וגם בזמן פרעות בלפור ו״המחאה החברתית״, אנו רואים כי בג"צ מאפשר למפגינים לחסום כבישים ראשיים במשך שעות. לעומת זאת, בזמן הפגנות הימין כנגד ההתנתקות, בג"צ נקט באגרוף ברזל. שופטי בג"צ אמרו כי לא יתנו יד לאנרכיה, ואיימו במאסרים של 20 שנה לחוסמי כבישים. אוטובוסים של מפגינים שהיו בדרכם להפגנות, נעצרו ע״י המשטרה עוד בנקודות האיסוף, וילדות בנות 14 נשלחו ע״י השופטים לחודשיים מעצר על כך שירדו לכביש ראשי וחסמו אותו למשך מספר דקות. 
לסיכום - הרפורמה לתיקון מערכת המשפט, תחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה, כפי שהייתה עד 1995, ותשפר את מצב זכויות האדם והאזרח בישראל.
תגובות לכתבה(49):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 45.
    אוףףףףף (ל"ת)
    יצאתפיל 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 44.
    יהיר, בור וטיפש
    אורי 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא יאומן כמה נזק גרמה משפחת נתניהו. והאפס המאופס הזה בראשה
    סגור
  • 43.
    בג"צ למעשה מחזיר את הכוח לעם
    עמית 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וראיתי שדאג גם למיגון ביישובים שהרוב בהם הם מצביעי אביך.
    סגור
  • 42.
    יש מלחמה , איפה מתחבא העכבר? (ל"ת)
    חרד לשלומו 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 41.
    מי נותן במה בתקשורת ליאיר נתניהו שמנבל את הפה וזורע רעל
    אריק ישראלי 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האיש זורע רעל, שנאה, שקרים. מנבל את פיו ומלבה אלימות. השתגעתם?
    סגור
  • טען עוד
  • 40.
    אבאל׳ה בוא לכלאבוש
    ילד ז! 03/2023/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נלבש את הסרבל הכתום
    סגור
  • 39.
    אבא שלך הורס את מדינת ישראל וכל מה שטוב בה. (ל"ת)
    רני 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 38.
    תבדוק קודם מהי תרומת אביך ל"דמוקרטיה" שאתה כל כך "חרד"
    גרשון גרשייגץ 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לה. ואם מדובר על תמיכה במחבלים אז מדוע אביך פיצה את ארדואן על תקיפת השייטת את ספינת הטרור הטורקית? הרי מבחינתך משתמע שמעשה שכזה מהווה תמיכה בטרור ומדוע אביך התיר לחמאס במשך מספר שנים לעשות ככל העולה על רוחו בעוטף עזה ובכך, הפך את חיי תושבי העוטף לגיהנום עלי אדמות.
    סגור
  • 37.
    שמאלני אמיתי
    ליאור 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור איש שמאל,אני בהלם מהקריאות שאומרים מאנשים למה חיסלו את המחבל,שהמחבל לאחר הפיגוע לא היווה סיכון,חשוב שתבינו אנשים אלו אינם מייצגים את השמאל בישראל,אלה אנשים שרוצים ברעת העם היהודי. השמאל הנורמלי בישראל דורש: 1 - עונש מוות למחבלים. 2 - גירוש כול משפחת המחבל. 3 - עוצר של לפחות 30 יום לאותו כפר שממנו יצא המחבל. 4 - כמובן כול האסירים הביטחוניים להתייחס עליהם כאל מחבלים ולא שיהיה להם בית הבראה. 5 - להפסיק לפחד ממה עלול להיות,כבר עכשיו יש בלגן. זה לא שאלה של שמאל או ימין חייב לממש את הסעיפים האלה זה סעיפים הכי נורמליים בכול מדינה מתוקנת בעולם. השמאל הנורמלי ממש לא רוצה מלחמת אחים נהפוך הוא כולנו אחים יהודים. אנחנו מכבדים את החלטת הבוחר ואת רצון העם. ״השמאל״ הקיצוני ממש לא מייצג אותנו נהפוך צריך לפעול במידי כדי להוקיע אותו מתוכנו,״השמאל״ הקיצוני יותר מסוכן מאותם מחבלים נפשעים. תנחומים למשפחות. רפואה שלמה לפצועים.
    סגור
  • לא מסכים
    מני 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה חרטטן טיפש. השמאל הוא לא קיצוני השמאל מקדם ערכים של שוויון וזכויות אדם. השמאל מונה לפחות 50 אחוז מכלל אזרחי ישראל אבל גם אם השמאל היה 10 אחוז ו - 90 אחוז של ימניים חלאות היו מבקשים להפוך את המדינה לדיקטטורה אז שילכו למרוקו או להונגריה כי השמאל הקים את המדינה והשמאל לא יתן לימין להרוס אותה. נקודה. גם במחיר של מלחמת אזרחים כי לא יעלה על הדעת שכל בבון סתום יהפוך אותנו לעבדים
    סגור
  • 36.
    מתי כבר תתאבד (ל"ת)
    משה 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 35.
    כל מילה בסלע
    אלי 02/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צדק צדק לישראל!!! תחזור הדמוקרטיה סוף עידן בג״צ!!!!
    סגור
  • 34.
    מתכון ליאיר נתניהו
    ציוני 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זרע של בוקר מהול בשתן
    סגור
  • 33.
    תפסיקו לתת במה
    ציוני 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הגיע הזמן להפסיק לתת במה לאדם שהכאוס במדינה היא מנת חלקו והדלק המניע אותו. אתם תהיו שותפים למלחמת האחים שתהיה במדינה בעקבות מחולל הכאוס הקטן הזה. יש בי התחושה שהאיראנים סוחטים אותו ואת אביו ובעקבות כך החליטו להרוס לנו את המדינה.
    סגור
  • 32.
    לא נכון
    רוני 02/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה שקרן ונוכל ובנו של ראש ממשלה שצריך להיות בכלא. בושה וכלימה
    סגור
  • 31.
    שלטון אבסולוטי
    ג.ש. 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפי יאיר נתניהו: דמוקרטיה = קיסרות נתניהו. לידיעת הנתינים.
    סגור
  • 30.
    איזה שטויות! כמה שטויות בדף אחד. אגב מה שלום אחותך?
    מיקי 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ביקרת את האחיינים שלך בזמן האחרון?
    סגור
  • 29.
    שרץ
    דרור 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שרץ מי נתן לך לכתוב
    סגור
  • 28.
    אתר בזוי נותן במה לפוסיקט (ל"ת)
    ששי המלך 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 27.
    אבא שלך אישר מכירת צוללות חכמות לאוייב בסתר
    ירון אסנהיים כהן 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם לא היה "סוד מדינה", איך קוראים למעשה שעשה אביך, ומה העונש על מעשה כזה?
    סגור
  • 26.
    אכן דברים נכונים
    קיבוצניק 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 6
    כמובן שכל אבירי השמאל יקפצו כאן על רגליהם האחוריות, ויגיבו לגופו של אדם ולא לגופו של ענין .
    סגור
  • 25.
    כל הכבוד לבנימין נתניהו על ההשפרצה הרבה ! (ל"ת)
    המטוס 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 24.
    לא מבין איך נותנים לנתניהו גוניור את הזבל שלו. דמגוג (ל"ת)
    טוני המרוקאי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    8 5
    סגור
  • רפורמה דחוף
    צדק 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לפי התגובה הזבל כתב אותה
    סגור
  • 23.
    כל מילה מדויקת (ל"ת)
    רמי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 22.
    השמאל מוכיח שיאיר צודק
    אריה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אף אחד ממגיבי השמאל ההזוי פה בטוקבקים לא מסוגל לנמק עניינית למה לדעתם יאיר טועה וזה אומר הכל
    סגור
  • טעות ראשונה שלא השמאל מפגין כי אין כבר שמאל!
    מימי 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חוץ מזה חבל דלא התייעץ עם שושנה נתניהו לפני שנפטרה
    סגור
  • 21.
    בושה
    בושה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    7 4
    Shame, shame, shame בושה שעדיין נותנים לפריווילג האנרכיסט במה לגיבובי השטויות שלו
    סגור
  • 20.
    אני משוכנע שיאיר נתניהו עצמו לא מאמין למה שיוצא מפיו (ל"ת)
    דן 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 19.
    חיפשתי מקום להגיב. הנה מצאתי
    ירון 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    יאיר נתניהו, הבל הבלים, הבנה של כלום במשפט. דמגוגיה וערבוב שמתאימים לשומעיך. כלום ושום דבר. גיבובים.
    סגור
  • 18.
    למדתי אזרחות הרבה לפני רצח רבין
    נדב 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 5
    חבל שיאיר נתניהו לא למד, הרי אמא שלו רוצה שיחליף את אבא במלוכה
    סגור
  • 17.
    יריב לוין המלך האמיתי של הליכוד
    שלום 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    9 3
    יחזיר את המדינה לעם. ראש הממשלה הבא
    סגור
  • 16.
    מסכים כי אהרון ברק
    ארמיס 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ביצע השתלטות על הפרלמנט ובעצם הפר בכך עקרטנות דמוקרטייפ , אבל הרפורמה שמציע יריב לוין איננה מאטזנת והוגנת בכך שהיא מאםשרת התגברות על פסיקות בגצ ברוב רהיל של 61.. כמו כו את עחלת הסבירות לבחינת פעוךה שלאונית יש ןהשאיר , אבל ניתן להטיל מגבלות על השימוש בה, כגון שהיא תשתמש רק במקרים של חשש לםגיעה זכויות אדם וחרותו...אבל בקשא למנויים וכדומה .
    סגור
  • 15.
    גנבים, חרדים ונערי גבעות
    דמגוג 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אמור לי מי דוחף את הרפורמה ואומר לך מה מטרתה אבירי הדמוקרטיה - החרדים, שאינם מרשים לאנשיהם אינטרנט וסלול ומונעים מהם השכלה, שמדירים נשים ממפלגתם ואף משלטי פרסומת, שרוצים להנציח אי שוויון בנטל וקל מגיני הדמוקרטיה - נערי הגבעות, לה פמיליה וכהניסטים עם כתבי אישום לעשרות, שמאמינים בעליונות יהודית, מדינת הלכה סנהדרין ובית מקדש, וב״גזגוז״ מתנגדיהם מחוץ ואחרונים חביבים שומרי הסף - המושחתים בפוליטיקאים, התחמנים והשקרנים בני שקרנים. מורשעים ונאשמים, ״מחפשי הג׳ובים״ של מרכז הליכוד ואלה רוצים לברבר לנו במאמרים מתישים, אותות ומופתים, בוטים ושופרות, שפועלפ נועד לקידום זכויות האזרח, הפרט והדמוקרטיה נו באמת, אולי תרצו שנחשוב זה גשם
    סגור
  • 14.
    עולב
    שמואל 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 3
    חבל להכביר במילים מול כל כך הרבה שקרים מעוותים בכתבה אחת, בושה שאייס בכלל אפשרו את זה.
    סגור
  • 13.
    משפחת מושחתיהו
    אחד העם 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    מי אתה בכלל? מיום שנולדת אתה חי על חשבוננו, אמא שלך הייתה דיקטטורית על עובדי המעון בבלפור! אבא שלך דיקטטור בליכוד, ואתם רוצים להשתלט על כל המדינה???? יאללה עופו לנו כבר מהחיים! היו כאן שנה וחצי של שקט מופתי, נבחרי העם שעבדו בשבילנו! והנה חזרתם רעבים כמו זאבים לטרף, לשדוד את הקופה הציבורית שלנו!! בושה!!!
    סגור
  • 12.
    מדוע לא תוקן מאז?
    יגאל 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    6 3
    תענה לי בכנות ,שלטון הימין היה כאן 12 שנים ,מה מנע מאותו שלטון לבצע רפורמות??? יש רק תשובה אחת ! אז לא היה ראש ממשלה נאשם בפלילים!!!!
    סגור
  • שטויות ורמייה
    אריה 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    5 2
    על פי ההיגיון המעוות שלך נתניהו היה צריך להתחיל את הרפורמה בזמן ממשלת נתניהו-גנץ.... עד לממשלה הנוכחית לא היו לימין 61 מנדטים בכנסת לבצע את הרפורמה. אם זה כחלון שלא אפשר, לפיד, לבני וכו'
    סגור
  • 11.
    חלאס עם הפילוג
    דמוקרט 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    5 4
    ילד נזלת שכמותך, תפסיק לפלג וליצור כאוס בעם ובמדינה. ותפסיק לתת לאנשים אחרים לכתוב לך את הטור...
    סגור
  • 10.
    יאיר חזור להונגריה, בקש אזרחות, עזוב אותנו (ל"ת)
    פסיכי לגמרי 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור
  • 9.
    אתה פשוט רוע טהור, שונא אדם
    דרומי 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 6
    שר התעמולה של הביבי והשרה, לא תקבל חמלה מאף אדם שפוי ובטח שלא מבורא עולם. הגיהינום נבנה בדיוק לאנשים כמוך, אתה יותר גרוע מכל אויבי היהודים יחדיו. וירוס שהחברה שלנו נאנסת על ידו על בסיס קבוע.
    סגור
  • 8.
    יאיר מה?
    אשר 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מאיפה הידע? ממש העתקה מדף המסרים. איזו תת רמה
    סגור
  • 7.
    יש דברים בגו, רק חבל
    דודי 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שאבא שלו הכניס מטורללים לממשלה. מעולם לא היה כאוס כזה. פעם הבאה לא בוחר ליכוד (וגם לא לפיד הצנון)
    סגור
  • 6.
    הודעת שריקי
    היודע 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מבין שמאז ההודעה של שריקי אתה באקסטזה
    סגור
  • 5.
    אמרתם יאיר נתניהו, אמרתם הכל
    אור 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    7 4
    צריך לקחת את הנאמר בעירבון מוגבל.
    סגור
  • 4.
    זורה חול בעיניים.לא תצליח להיות דור II לדיקטטורה. (ל"ת)
    יוסף 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 3.
    טועה ומטעה
    איש ימין (״שמאל״) 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אתה טועה ומטעה, אבל זה לא מפתיע. מסר של דמגוגיה זולה, קשה לו להישען על עובדות ולהציג באמת את שיטות הממשל השונות והאיזונים שקיימים בהם שאביך הנאשם רוצה לבטל. אתה כותב שמאל, אבל שוב לא ״מדייק״…גדעון סער הוא לא שמאל, הוא הרבה יותר ימין מאביך…אבל למה לתת לעובדות לבלבל
    סגור
  • 2.
    ותאפשר לאבא שלי לחמוק מהמשפט
    אנטיביבי 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 4
    יאלה …. תשחררו אותנו , אתם רק הורסים את המדינה , מפלגים , מתעסקים בהסתה , שקרנים , ועוד. אם המדינה באמת חשובה לכם , תמצאו דרך לפרוש בכבוד.
    סגור
  • 1.
    כתבה מצויינת (ל"ת)
    אייל 02/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור