משפט

החברה הזו הסתבכה בגדול: ברחה מתשלום וחטפה קנס ענק

החברה החלה בהליך פירוק מרצון כדי לחמוק מתשלום קנסות מנהליים על העסקת עובדים זרים ללא היתר. המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות, ברשות האכיפה והגבייה, הוביל לעצירת הפירוק וגבה ממנה 100 אלף שקל
מערכת ice | 
צילום shutterstock, פלאש 90/ חסן ג'די
במסגרת הליכי הפירוק מרצון של חברת צ'לבי כבלי חשמל ותקשורת בע"מ, הצהיר מבקש הפירוק בשם החברה, כי החברה הינה סולבנטית וכי תעמוד בהתחייבויותיה ובתשלום חובותיה תוך 12 חודשים ממועד הגשת הבקשה לפירוק מרצון.
בהתאמה למידע שהתקבל על פירוק מרצון זה, נבחן עניינה של החברה ברשות האכיפה והגבייה, ונמצא כי קיימים לה חובות בגין קנסות על העסקת עובדים זרים ללא היתר, אשר צברו דמי פיגורים בשל אי תשלומם והעומדים כיום על כ-200  אלף שקל. קנסות מנהליים אלה הוטלו על החברה, שניסתה לחמוק מתשלומם בטענת היעדר יכולת כלכלית, בגין העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק הכניסה לישראל ובגין העסקת עובדים זרים ללא חוזה בכתב וללא ביטוח רפואי.

אמנם החברה החלה בהליך הפירוק מרצון בשנת 2021 בהצהרת כושר פירעון בהתאם לדרישת חוק החברות, אך כבר במועד קבלת ההחלטה על הפירוק מרצון עמדו כנגד החברה קנסות רבים. על אף שבדו"ח המסכם של הפירוק מרצון נאמר כי כל התחייבויותיה של החברה סולקו, נותרו הקנסות הנגבים במרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות שברשות האכיפה והגבייה, ללא כל תשלום, והחברה ביקשה צו לחיסולה, כך שהקנסות שלא שולמו נדרשו להימחק.  
לאור זאת, יזמה המחלקה המשפטית ברשות האכיפה והגבייה, עם היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, הליך של הגשת תביעה לבית המשפט המחוזי כנגד החברה. הסעד שהתבקש היה, ביטולו של הליך הפירוק מרצון או לחילופין העברת הליך הפירוק מרצון לפירוק בפיקוח בית המשפט. עוד בטרם התבררה התביעה בבית המשפט, פנתה החברה בבקשה לסיים את המחלוקות בפשרה.
לאחר דין ודברים, בין המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות לבין החברה, סוכם על תשלום הקרנות בסך 100,000 שקל בפריסה ל-4 תשלומים, כאשר רק בסיומם תחוסל החברה. מהלך משפטי חשוב זה של המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות, מנע מבעלי המניות בחברה להתכחש לקנסותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה