משפט

האימפריה של אנגלנדר הגיעה לסופה? תביעה חדשה נגד מילניום מנג'מנט

חברת ההשקעות של איש העסקים היהודי אמריקני עומדת במרכזה של פרשייה חדשה, לפיה לכאורה התאגיד בבעלות המיליארדר גנב סודות מסחריים. התביעה התגלתה כאשר צנחו הכנסותיה של החברה המתחרה ב-50%. וגם: מה הקשר לנוכל הקריפטו סם בנקמן-פריד?
מערכת ice | 
ישראל אנגלנדר (צילום לינקדאין/ Israel Englander)
חברת המסחר ג'יין סטריט (Jane Street) תובעת שני עובדים לשעבר ואת בעליה של אחת מקרנות הגידור הגדולות בעולם, מילניום מנג'מנט (Millennium Management), כך מסרה אתמול (ראשון) סוכנות הידיעות רויטרס. מילניום מנג'מנט היא חברת השקעות בבעולותו של איש העסקים היהודי-אמריקני ישראל (איזי) אנגלנדר.
בכתב התביעה נטען כי שני עובדים לשעבר בחברת ג'יין סטריט עברו לעבוד אצל המתחרה הענקית וחשפו סודות מסחריים. כתב התביעה הוגש בבית המשפט בניו-יורק. על-פי כתב התביעה, שני עובדי החברה לשעבר - דאגלס שאדוולד ודניאל ספוטיסווד התפטרו והחלו לעבוד מיד לאחר מכן במילניום מנג'מנט המתחרה. בחברת ג'יין סטריט טוענים כי הצמד חשף אסטרטגיות סודיות שהיו שותפים לתכנונן בעבודתם הקודמת. 
לטענת ג'יין סטריט גניבת הסודות המסחריים נחשפה כאשר מיד לאחר עזיבתו של שאדוולד צנחו ההכנסות ב-50%. בשבועות לאחר עזיבתו של שאדוולד, לטענת חברת ג'יין סטריט, החלה "ישות חדשה" לנהל עסקאות המעתיקות את האסטרטגיה של החברה. בתביעה נכתב כי העובדים לשעבר קיבלו בחברת מילניום הגדולה מענק קבלה גדול מן המקובל בשוק. 
תביעות שכאלו הן מאורע שכיח בתחום העסקים, אך מדובר בפעם הראשונה שחברת ג'יין סטריט תובעת עובדים לשעבר בחברה. למרות זאת, לא מדובר בפעם הראשונה ששמה של החברה נקשר בפעילות פלילית, כזכור, סם בנקמן פריד, הידוע גם בתור נוכל הקריפטו, הוא עובד לשעבר בחברה. 
 
גם אנגלנדר לא זר לתביעות ופרשיות משפטיות. אחת מהבולטות ביניהן היא פרשת הגירושין מאשתו הקודמת. אנגלנדר נאלץ לשלם מילארד דולר בהסכם בין הצדדים מחוץ לבית המשפט. לטענתה של אשתו לשעבר אנגלנדר "הטיל אימה" עליה ועל בת הזוג החדשה שלה בניסיון לשמור סכום גדול יותר של כסף לאחר הגירושין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה