משפט

ענקית המזון נקנסת ב-18 מיליון שקל: בר רפאלי ומשפחתה מסתבכים

הממונה על התחרות שוקלת להטיל עיצומים כספיים על נטו, השייכת למשפחתה של הדוגמנית הבינלאומית, בשל הפרות של חוק המזון, נטו תשלם למעלה מ–18 מיליון שקל במסגרת עיצומים מוסכמים
מערכת ice |  4
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)

הממונה על התחרות פרסמה היום, [רביעי] להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונות חיוב. במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם נטו, היא תשלם למעלה מ-18 מיליון שקל לאוצר המדינה, בגין הפרות לכאורה של הוראות חוק המזון. מדובר בחברה ששייכת למשפחתה של הדוגמנית בר רפאלי

על פי ההסכמות נטו תשלם סך כולל של כ-13.7 מיליון שקל בגין הפרות סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהמלצות מחיר לקמעונאים. בנוסף,  תשלם נטו סך של כ-4.5 מיליון שקל על העברת מענה שאינו שלם לדרישת נתונים של הרשות שהייתה חלק מהבדיקה הרוחבית.
 


 
בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים (כפי שמוגדרים ברשימות המפורסמות על-ידי הממונה). הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון. 


לבסוף, הגיעה הממונה, לפני כשנה, להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון שקל לאוצר המדינה. כמו כן לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם חברת סנו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-16 מיליון שקל, וכעת מפורסמת ההסכמה עם נטו.

העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם נטו על סך של כ-18 מליון שקלים, מחליפים הודעות על כוונת חיוב שנשלחו אל נטו ביוני וביולי 2023 על חלק מהפרות אלה בסכום מצטבר של כ-24 מיליון שקל. ההסכמה על סכומי העיצום מאפשרת אכיפה מהירה ויעילה של הוראות החוק, ומגבירה את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ – 57 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ומה עם הלקוחות???
    חוויאר 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות היה ניתן לתת זיכויים ללקוחות בקניות הבאות על חשבונם של החברות. הציבור נדפק והאוצר מרוויח????
    סגור
  • 3.
    החברה שייכת למשפחת עזרא
    איילת 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפחתו של בעלה עדי עזרא. לא הזכרתם את זה במילה, העיקר לדחוף את השם של הדוגמנית לכותרת. לא יפה.
    סגור
  • 2.
    לא לדאוג. זה כסף קטן עבורם. (ל"ת)
    סמי 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה יהיה עם המשפחה הזאת
    .... 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל הזמן המשפחה הזאת מבצעים עבירות
    סגור