משפט
רמי לוי משלם ביוקר: זה הפיצוי שיקבלו הנוסעים בישראייר
בית המשפט לתביעות קטנות ברמלה קבע תקדים משמעותי בתחום זכויות הנוסעים, כאשר חייב את חברת ישראייר לפצות זוג נוסעים מבוגרים בסכום של כ-13.7 אלף שקל בגין ביטול טיסתם מגיאורגיה, כך על פי פרסום של וואלה כסף. טענות החברה נדחו בדבר שיבושים ביטחוניים, תוך הבחנה בין "אירועי לחימה עצימים" ל"שגרת מלחמה", והדגישה כי נמל התעופה חזר לפעילות כבר בשעה 07:00 באותו בוקר, וטיסות החלו לצאת ולהיכנס לישראל.
פסק הדין מהווה אמירה עקרונית בדבר חובתן של חברות תעופה לספק שירות גם בתנאים מורכבים, לאחר שישראייר נמנעה מלספק שירותי סיוע בסיסיים לנוסעים המבוגרים. בני הזוג, שנותרו ללא מענה בשדה התעופה, תיארו חוויה קשה של חוסר אונים, בהיותם חולים וללא פתרון מיידי למצוקתם. המועצה לצרכנות הבהירה בוואלה כי גם בתקופות החירום המוגדרות, זכות ההשבה של עלות כרטיס הטיסה נותרת בעינה, תוך שהיא מדגישה את חשיבות ההגנה על זכויות הנוסעים במצבי לחץ.
עוד ב-
התביעה הצביעה על פער משמעותי בין המהירות שבה החברה גובה תשלומים לבין הזמן הממושך שהיא לוקחת להחזיר כספים ללקוחות, תוך הפרה לכאורה של חוק הגנת הצרכן המחייב החזר תוך 14 ימים מהביטול, כאשר במקרים רבים ההמתנה מתארכת לחודשים ארוכים גם לאחר אישור הביטול.
לפי הטענות בתביעה, מדובר בתופעה רחבת היקף שבה לקוחות נאלצים להתמודד עם מסכת של תשובות מעורפלות, התעלמות מפניות חוזרות ונשנות, והבטחות שווא להחזרים מהירים שאינם מגיעים. התנהלות זו מעלה שאלות קשות לגבי מדיניות החברה בניהול תזרים המזומנים שלה על חשבון כספי לקוחותיה, כאשר התסכול הגובר מצד הלקוחות מוצא את ביטויו בתלונות הולכות ומתרבות ברשתות החברתיות, בעוד החברה מצידה טרם הגיבה באופן רשמי לטענות שהועלו בתביעה.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה



