משפט
ויקטורי תחזיר עשרות אלפי שקלים ללקוחותיה: כך תוכלו ליהנות מזה
בקשה לתביעה ייצוגית חשפה תקלה טכנית שגרמה ללקוחות לשלם מחירים גבוהים יותר ממחירי המבצע שהוצגו בעת ההזמנה. ויקטורי תפצה את לקוחותיה רק ביום מסוים בשבוע
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר השבוע הסדר פשרה בבקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת הסופרמרקטים ויקטורי, לאחר שהתגלה כי החברה חייבה לקוחות במחירים גבוהים יותר ממחירי המבצע שהוצגו להם באתר האינטרנט.
הבקשה הוגשה על ידי הילה דניאל נגד רשת ויקטורי, כאשר היא טענה כי החברה מפרה את הדין בכך שהיא מחייבת בסכום רגיל מוצרים שנמכרים במבצעים באתר האונליין שלה.
הבעיה התגלתה כאשר לקוחות ביצעו הזמנות אונליין של מוצרים במבצע, אך בפועל חויבו במחיר גבוה יותר ממחיר המבצע שהופיע להם בעת ביצוע ההזמנה. המקרים התרחשו כאשר מועד האספקה היה למעלה מחמישה ימים לאחר מועד ביצוע ההזמנה.
לאחר הגשת התובענה, בדקה ויקטורי את הטענות ומצאה כי "אכן בשל תקלה אצל צד שלישי, המפעיל את אתר האינטרנט שלה החל מחודש מרץ 2022". התקלה נמשכה מחודש מרץ 2022 ועד לתיקונה ביום 4 בפברואר 2024.
על פי הממצאים, מחירי המוצרים נשמרו למשך חמישה ימים בלבד ממועד ביצוע ההזמנה. כך שרק במקרים בהם מועד האספקה היה למעלה מחמישה ימים לאחר מועד ביצוע ההזמנה, לא נשמרו מחירי מבצעים שפקע תוקפם.
הקבוצה שזכאית לפיצוי הוגדרה כ"כל לקוחות הנתבעת, אשר ביצעו הזמנה אונליין של מוצרי המשיבה במכירה מיוחדת כאשר בפועל המשיבה גבתה מהם מחיר גבוה יותר ממחיר המוצרים בעת ביצוע ההזמנה, מיום 1 בינואר 2022 ועד ליום 5 בפברואר 2024".
במסגרת ההסדר, התחייבה ויקטורי לתקן את התוכנה של אתר האינטרנט באופן שמונע הישנות התקלה. החברה הצהירה כי "תמשיך להקפיד כי התקלה לא תקרה שוב בעתיד, גם ככל שתעבור להפעיל את האתר באמצעות תוכנה אחרת".
השופטת יעל טויסטר ישראלי קבעה כי "הסדר הפשרה ראוי, הוגן, סביר ומשרת את טובת הקבוצה והציבור כולו". בהתאם להסדר שאושר, ויקטורי תעניק הטבה כספית בסך של 112,360 שקלים ללקוחותיה.
הפיצוי יינתן בדרך של הטבה כספית לכלל הציבור ולא באופן מובחן לחברי הקבוצה, מכיוון ש"מדובר בנזק בסך של שקלים בודדים לכל חבר קבוצה, ומנגנון פיצוי פרטני הוא מסובך ויקר".
לפי ההסדר, ההטבה תינתן ללקוחות שיבצעו הזמנות אונליין באתר האינטרנט של ויקטורי, ביום שני - היום בו מתקיימים עיקר המבצעים. ההטבה תינתן באמצעות "הפחתה עיוורת של 10 שקלים מהמחיר הסופי בקופה".
ההפחתה תיעשה באופן אוטומטי בעת עריכת חשבון ותוצג ללקוחות בחשבון הסופי בלבד. ויקטורי התחייבה שלא לפרסם את הפחתת המחיר כמבצע או כהטבה המוענקת ללקוחות.
מגישת הבקשה הדגישה כי "המטרה המרכזית בהגשת בקשת האישור הייתה להסדיר את מתן המבצעים המפורסמים ללקוחות על ידי המשיבה, ולהביא לכך שהמשיבה לא תחייב ביתר".
במסגרת ההסדר, תשלם ויקטורי גם שכר טרחה לעורכי הדין המייצגים בסך 24,000 שקלים וגמול למבקשת בסך 4,000 שקלים. כמו כן, החברה תשפה את המבקשת בגין האגרה ששילמה בסך 6,182 שקלים. ויקטורי תפרסם את ההסדר באתר האינטרנט שלה.
עוד ב-
היתרון הגדול של תביעה ייצוגית הוא בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כפי שדיווחנו על חברות הסלולר שיפצו את הלקוחות ב-9 מיליון שקלים. כמו כן, פרסמנו על כך שמאות אלפי בעלי רכבים יקבלו החזר כספי. גם דיווחנו על כך שתביעה שהוגשה לאחר הופעתה של הכוכבת הבינלאומית הובילה לשינוי לטובת הנכים בישראל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



