משפט

רשתות האופנה בישראל ישלמו עשרות אלפי שקלים: מי יקבל אותם?

למרות שהתביעה הייצוגית נגדם נדחתה, נקבע כי החברות ישלמו לתובע ולעורך דינו עשרות אלפי שקלים
דוד לוי | 
קניות (צילום Magma Images)

בית המשפט בתל אביב דחה לאחרונה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברות המפעילות את מותגי האופנה עונות וג'אמפ, אך חייב אותן לשלם 55 אלף שקלים למי שתבעה אותן. הסיבה: החברות שיפרו את השקיפות באתר שלהן בעקבות התביעה.

לקוחה מתל אביב טענה שהחברות מרמות לקוחות במחירים ובהנחות. לדבריה, החברות מציגות באתר ובחנויות "מחירים רגילים" מנופחים, ולצדם הנחות פיקטיביות של עשרות אחוזים שלא באמת קיימות.
המקרה התחיל כשהלקוחה קנתה באתר של החברות חולצה וטוניקה. האתר הציג שהיא מקבלת הנחות ענק - 82% על החולצה ו-77% על הטוניקה. אבל הלקוחה חשדה שהמחיר "הרגיל" שהוצג כמחוק לא היה המחיר האמיתי. היא אספה מאות צילומי מסך במשך חצי שנה והגישה תובענה.
החברות הכחישו בתוקף. הן הסבירו שבתחום האופנה מקובל לחשב הנחות לפי המחיר המקורי של הבגד כשהוא הגיע לחנות בתחילת העונה, ולא לפי המחיר שהיה יום לפני המבצע. "כולם יודעים את זה", טענו באי כוח החברות. השופטת הדס עובדיה מצאה שבחוק הישראלי אין כללים ברורים על כמה זמן מותר לעשות מבצעים, או איך צריך לחשב הנחות.
במהלך המשפט החברות הוסיפו לאתר שלהן הסבר ברור: "מחירי הייחוס המחוקים משקפים את המחיר המקורי בתחילת העונה". השופטת ראתה בזה שיפור חשוב שעוזר ללקוחות להבין איך מחושבות ההנחות.
"טוב עשו החברות שפעלו באופן זה למתן הבהרה", כתבה השופטת. היא קבעה שהתיקון פתר את הבעיה ולכן אין צורך להמשיך את התובענה, אך החליטה לתגמל את התובעת ואת עורכי הדין שלה כי התובענה הביאה לשיפור.
תביעה ייצוגית מביאה לא פעם לתוצאות, כפי שדיווחנו על חברת סלקום שתפצה את הלקוחות בעשרות מיליונים. כמו כן, פרסמנו על כך שטויוטה טויוטה תשלם מיליונים ללקוחות. גם דיווחנו על כך שיוזמי קמפיין "אתה הראש אתה אשם" ישלמו מאות אלפי שקלים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה