משפט

וויז אייר תשלם ביוקר? בקשה לייצוגית הוגשה - "פגעו בלקוחות"

הבטיחו הנחות והטבות אך לקוחות מועדון ההנחות של חברת התעופה גילו שהמציאות שונה. תנאים השתנו, הטבות צומצמו, והביטול הפך למכשול. עכשיו זה מגיע לבית המשפט
מערכת ice | 
מטוסי וויז אייר בנתבג (צילום יוסי אלוני/פלאש 90)
חברת התעופה ההונגרית וויז אייר צפויה להתמודד עם תביעה ייצוגית בישראל, לאחר שלקוחות טוענים כי נפגעו מהחברה שהפרה את זכויותיהם כצרכנים. בלב הסכסוך: שינויים בתנאי חברות במועדון הנוסעים הקבועים של החברה.
יניב מינק, החליט לקחת על עצמו את המאבק מול הענקית האירופית. במהלך השנה החולפת גילה מינק, שבדומה לעשרות אלפי ישראלים נוספים הצטרף למועדון הלקוחות "דיסקאונט קלאב", כי ההטבות שקיבל מהחברה מצטמצמות ללא הסבר או הודעה.
לפי כלכליסט, התקרית המרכזית התרחשה כאשר וויז אייר החליטה להעלות את הסף המינימלי לקבלת הנחות. במקום הנחה של 10 אירו על כל טיסה שעולה מעל 19.99 אירו, הלקוחות גילו פתאום שההנחה תינתן רק על טיסות מעל 29.99 אירו - שינוי שמשמעותו פגיעה כלכלית ישירה בכיסם.
אולם הבעיה לא הסתיימה בשינוי התנאים. כשלקוחות מתוסכלים ניסו לפרוש מהמועדון ולקבל את כספם בחזרה, הם נתקלו במבוך בירוקרטי מתוכנן. החברה קבעה כי מי שרוצה לבטל את חברותו חייב להתקשר למוקד בחו"ל, שפועל באנגלית בלבד, ולהמתין בתור לשיחה.

הבקשה לתביעה הייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד כוללת מספר דרישות מרכזיות: החזר מלא לכל מי שנפגע מהשינויים, או לחילופין פיצוי כספי מלא על ההפסדים. בנוסף, תיקון המנגנון הקיים - לאפשר ללקוחות לבטל חברותם באמצעות האתר או דוא"ל, ללא צורך בשיחות טלפון מסובכות. ובסופו של דבר, התחייבות שלא לחזור על התנהגות דומה בעתיד, כולל מתן הודעה ראויה על כל שינוי עתידי בתנאי השירות.
התביעה מצטרפת לגל הולך וגובר של תביעות צרכנים נגד חברות תעופה בישראל, במיוחד לאחר התקופה הסוערת של המלחמה שחשפה פערים בשירות שחברות אלו מעניקות ללקוחותיהן הישראליות.
מוויז אייר לא נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה