משפט
הזמנתם משלוח עד הבית: אז למה הוא מגיע לנקודת איסוף?
בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד אתר נקסט הבריטי על הטעיית לקוחות בישראל: האתר מציג משלוח "עד הבית" אך בפועל החבילות נשלחות לנקודות חלוקה או לסניפי דואר, למרות תשלום על משלוח
האתר המקוון הבריטי נקסט (Next), הוא ללא ספק אחד האתרים הפופולריים ביותר בקרב הישראלים שמזמינים ממנו בעיקר בגדים ומוצרים לעיצוב הבית. אלא שלאחרונה הוא הרגיז את אחד הלקוחות שפנה לערכאות.
בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אתר הסחר הבריטי, בטענה שהאתר מציג ללקוחות בישראל משלוח "עד הבית" - אך בפועל החבילות נשלחות לנקודות חלוקה או לסניפי דואר. על פי הפרסום באתר ynet, סכום התביעה האישית של התובע עומד על 25 שקל והיקף התביעה לכלל הקבוצה מוערך ביותר מ-2.5 מיליון שקל. הבקשה הוגשה על ידי עורכי הדין ירון אלון וויקטוריה רזניק ממשרד הורוביץ, אבן, אוזן ושות'.
הלקוח המבקש לתבוע דיווח כי רכש באתר בסכום נמוך מ-199 שקל, שילם 14 שקל עבור משלוח עד הבית, וקיבל את החבילה בתחנת חלוקה בלבד. לפי טענתו, גם הזמנות חינמיות מעל 199 שקל מציגות הודעה כי המשלוח יגיע לבית הלקוח. נציגי שירות הלקוחות בעברית אישרו שמדובר בתקלה ידועה הנובעת מתרגום האתר הבינלאומי, שבו הדואר אכן מספק משלוחים עד הבית, בניגוד למצב בישראל. לקוחות נוספים דיווחו על חוויות דומות ברשתות החברתיות.
הבקשה כוללת דרישה לצו מניעה שיאסור על האתר להציג ללקוחות מצג שגוי לגבי משלוחים עד הבית כל עוד המשלוח נשלח לנקודת חלוקה, וכן אישור התביעה כייצוגית. התובע מזכיר מקרה דומה שהתרחש עם אתר אסוס ב-2017, שבו הסתיימה התביעה בפשרה משמעותית. לדבריו, מדובר בהפרה של המערכת החוזית, שכן ההבטחה למשלוח עד הבית היא תנאי משמעותי בהחלטה לבצע רכישה, והוא דורש פיצוי הכולל דמי משלוח, הפרשי הצמדה וריבית.
לפני כשנה, מאות לקוחות של האתר בישראל דיווחו על מס חדש שהחלו לגבות מהם ברגע שההזמנה מגיעה לישראל, למרות שהזמנה לא עלתה על 75 דולר, מה שעורר את זעמם. בהתערבות N12, נעשתה פניה לרשות המסים ודואר ישראל ונמצאה התקלה המרגיזה: האתר עצמו שידר בטעות סכומים כפולים מסכומי הרכישה של הצרכנים הישראלים, וכך נדרש התשלום המיותר.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.סוף סוףאילן 11/2025/10הגב לתגובה זו0 0צעד משמעותי, תקדימי ונכון!!! מקווה שזה ישליך על כל אתרי הקניות והביזיון של "נקודות חלוקה" יסתיים!!!סגור



