משפט

מכה למשפיעני הרשת? אלו ההגבלות החדשות שיחולו עליהם

הרשות לניירות ערך מחמירה את הכללים ומחייבת משפיעני רשת המקבלים תמורה על פרסום קרנות נאמנות לעמוד בכללי הפרסום החלים על מנהלי הקרנות, כולל תגובות, לייקים ושיתופים ברשתות החברתיות
מערכת ice | 
משפיעני רשת-אילוסטרציה (צילום freepik)
הרשות לניירות ערך הודיעה היום על סבב הגבלות חדש עבור משפיעני רשת בתחום קרנות הנאמנות. על פי נייר העמדה שפורסם, כל מי שמקבל תמורה עבור פרסום וניתוח קרנות, לרבות משפיענים, ייחשב כ"ידו הארוכה" של מנהל הקרן וחייב לפעול בהתאם לכללי הפרסום המחמירים החלים על מנהלי הקרנות.
בעמדת הסגל שהוצגה היום מציינת הרשות: "הסדרת הפרסום של קרנות הנאמנות ברשתות החברתיות היא נדבך נוסף במדיניות שהרשות מקדמת כדי להבטיח הגנה על המשקיעים ושמירה על האמון בשוק ההון בעידן שבו קל מאי-פעם לפרסם מידע שגוי ואף שקרי ברשתות החברתיות".
כלל זה כולל לא רק פרסום ישיר אלא גם תגובות, שיתופים או שימוש בלחצני "רגשות" ברשתות החברתיות. כלומר, סימון "לב" באינסטגרם או "לייק" בפייסבוק על פוסט הקשור לקרן ייחשב למעשה פרסומי, גם אם בוצע על ידי משפיען או מנהל קרן.
הרשות גם הסדירה את תהליך אישור הפרסומים: משפיענים ומנהלי קרנות יוכלו לפרסם מידע על הקרן אך רק בהתאם לתבניות פרסום שאושרו מראש על ידי נאמן הקרן, כאשר כל שינוי או פרסום שאינו בהתאם ידרוש אישור נפרד.
ענבל פולק, מנהלת מחלקת השקעות ברשות לניירות ערך, הסבירה כי "עמדת הסגל מתאימה את כללי הפרסום של קרנות נאמנות, שהוסדרו בחוק לפני הקמת הרשתות החברתיות, למרחב המקוון. הכללים חלים על קרנות ישראליות וזרות כאחד".
המטרה: למנוע הפצת מידע מוטעה או מטעה על קרנות נאמנות ברשתות החברתיות, בעיקר לאור התרחבות השימוש במשפיענים כערוצי גיוס ללקוחות חדשים בבתי ההשקעות. לפי הערכות בענף, כיום עד שליש מהחשבונות החדשים בבתי ההשקעות נפתחים דרכם של משפיענים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה