משפט

סלקום משלמת ביוקר: תפצה לקוחות בישראל במיליוני שקלים

הסדר פשרה חשף פערים של מאות אחוזים בתעריפי השיחות מחוץ לישראל. החברה תעניק הטבות למנויים שנפגעו בשבע השנים האחרונות ותשנה את האופן בו היא מתריעה על סיום חבילה

סלקום-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
חברת סלקום תעניק הטבות בשווי של כ-1.8 מיליון שקלים ללקוחותיה, בעקבות אישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית. התביעה, שהוגשה על ידי עורכי הדין יונתן רפפורט, אדם לוין ורועי ביטון, עסקה בחיובים מופרזים של נוסעים לחו"ל לאחר סיום חבילת התקשורת שרכשו.
מה קרה בפועל? לפי התביעה, סלקום הציגה ללקוחות "תעריף המשך" מוזל של כ-2.5 שקלים לדקה או הודעה בסיום החבילה. אולם במציאות, לקוחות חויבו בתעריפי המחירון הרגילים שהגיעו לכ-19.90 שקלים לדקה ו-4.5 שקלים להודעה. בנוסף, נטען כי החברה לא שלחה הודעות התראה על ניצול החבילה כפי שהיא מחויבת על פי חוק. כך על פי פרסום הבוקר (ראשון) ב-N12.
במסגרת הפשרה שאושרה על ידי השופטת יעל מושקוביץ נקבע כי סלקום תעניק חבילות גלישה בחו"ל בנפח 1GB ללא עלות למנויים שנפגעו בשבע השנים האחרונות. בנוסף לכך, החברה תתרום סכום של 280,000 שקל לקרן ציבורית.
כמו בכן, סלקום התחייבה לשנות את נוסח המסרונים שהיא שולחת לטסים לחו"ל, כך שיכללו אזהרה ברורה ומפורשת על התעריפים שיחולו לאחר סיום החבילה. התיקון נועד למנוע מקרים דומים בעתיד ולהבטיח שקיפות מלאה מול הצרכנים לגבי העלויות הצפויות להם בחו"ל.
 
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    סלקום זה חברה טובה
    מיכאל 05/2026/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא היה לי שום בעיות אני אוהב את סלקום יש לעם שירות מעולה בה אינטרנט בה סלולרי סלקום החברה הכי טובה שאני אוהב עם יש לעם את שירות הכי טוב בה עולם גם פרטנר וגם בזק 3 חברות עם שירות מעולה אני נותן לשלוש חברות ציון גבוה ציון 100
    סגור
  • 8.
    סלקכלום
    מיכאלוביץ 05/2026/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה שצריך למחוק מהמפה.עשקה את לקוחו
    סגור
  • 7.
    סלקום
    חיה 05/2026/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני הייתי מחבורת לסלקום 8 שנים שירות חבל על הזמן מאוד אהבתי עד שסלקום רימאו אותי והם שקרנים ואני הכי שמחה בעולם שהם משלמים פיצוים
    סגור
  • סלקום
    מיכאלו יץ 05/2026/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל מקום מתוקן בעולם חברה כזאת הייתה נמחקת מהמפה.חברה שחרטה על דגלה לנצל את מינוייה בכל הזדמנות, ללא נקיפות מצפון.מנסיון שלי.לעולם, אבל לעולם לא אתפתה להיות הין קורבונותיה שוב
    סגור
  • 6.
    ווואאאא איזה פיצוי מטורף
    הנהדם 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי השופטים יתערבו בחלוקת הכסף וידאגו למי שנפגע ולא לעורכי דין שגורפים מאות אלפים?
    סגור
  • 5.
    מעט מדי
    רון 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה היה צורך בפשרה?!
    סגור
  • 4.
    זהירות
    רוני 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שילמתי להם קנס הזוי של 4000 שח רק בגלל שעברתי לחברה אחרת לא להיתחבר להם ולשלוחות שלהם
    סגור
  • 3.
    לא להיתחבר
    רוני 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קיבלתי על עצמי לעולם בלי נדר לא להיזדקק לשירותיה של חברה זו ולא לשלוחותיה הם רק עושקים את הלקוחות שלהם נאלצתי לשלם להם קנס הזוי של קרוב ל4000 שח רק ממעבר לחברה אחרת לא להיתחבר אליהם
    סגור
  • 2.
    לא לסלקום (ל"ת)
    רוני 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סוף גנב תהיה. (ל"ת)
    ישראלי 05/2026/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור