משפט

שילמה שכר באמצעות הטיפים וספגה בענק: חברת משלוחי המזון הכניסה עצמה לצרה

DoorDash נהגה להשתמש בטיפים של לקוחות כחלק משכר הבסיס המינימלי של השליחים, כלומר - שילמה פחות לנהגים כאשר הלקוחות 'חסכו בטיפים'. כשההנפקה התקרבה, החליטה להגיע להסדר בו תשלם 2.5 מיליון דולר
כפיר אדר | 
DoorDash (צילום UNSPLASH)
חברת שליחויות המזון DoorDash ספגה תביעה נוספת מטעם התובע הכללי בוושינגטון על סך 2.5 מיליון דולר בגין האשמות שהשתמשו בטיפים מלקוחות לסבסוד שכר הנהג, ובכך הכניסה את עצמה לבעיה גדולה כאשר היא על סף הנפקה קרובה ונאלצה להגיע להסדר כדי להמנע מסנקציה לקראת היום הכי חשוב שלה.
DoorDash התמודדה עם ביקורת נרחבת בשנה שעברה בגלל הנוהג שלה להשתמש בטיפים של לקוחות כחלק משכר הבסיס המינימלי של הנהג, כלומר החברה שילמה פחות לנהגים כאשר הלקוחות 'חסכו בטיפים'. בסופו של דבר החברה שינתה את המדיניות השנויה במחלוקת לאחר סערה ציבורית, אך היועץ המשפטי לממשלה קארל ראסין תבע אותה בנובמבר 2019 בטענה כי הטעתה את הלקוחות והפרה את חוק נהלי הגנת הצרכן בעיר.
כחלק מההסדר, DoorDash תצטרך לשלם 1.5 מיליון דולר לעובדים שביצעו משלוחים בוושינגטון, כשהסכום חולק כך - 750,000 דולר לעיר כדי לכסות את עלות החקירה ו- 125,000 דולר לכל אחד מהשליחים DoorDash הסכימה גם לשמור על מודל תשלום שמבטיח שכל הטיפים יועברו ישירות לעובדים ויחשפו בפומבי את כל השינויים במודל התשר שלהם.
DoorDash הכחישה כל עוולה בהסדר, ואמרה כי אין לפרש את ההסכם כהודאה על ידי DoorDash על הפרה כלשהי של חוק או תקנה, או של כל עניין אחר או עובדה או של אחריות או עוולה כלשהי. ההסדר מגיע רק שבועיים לאחר ש-DoorDash הוגשה למה שיכולה הייתה להיות הנפקה בסך 25 מיליארד דולר, על פי הוול סטריט ג'ורנל, על רקע צמיחה מהירה במהלך המגפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה