משפט

ניצחון להסתדרות: בית הדין הארצי דחה את הערעור של טייסי חברת אל-על

בית הדין קיבל את החלטת בית הדין האזורי בתל-אביב, לפיה ההסתדרות פעלה כדין בחתימתה על הסכם ההבראה בחברה לאור המצב הכלכלי הקשה אליו נקלעה בתקופת הקורונה

ארנולד נטייב | 
אלי רוזנברג (צילום יחצ בן חורין אלכסנדרוביץ')
ניצחון להסתדרות: בית הדין הארצי לעבודה דחה היום (שלישי), את הערעור שהגיש ועד טייסי חברת התעופה אל-על על פסק דינו של בית הדין האזורי בתל-אביב, שקבע כי ההסתדרות פעלה כדין בחתימתה על הסכם ההבראה בחברה לאור המצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעה אל-על בתקופת הקורונה. בכך נדחתה דרישת הטייסים לבטל את ההסכם הקיבוצי שחתמה ההסתדרות להרעה זמנית של תנאי העסקתם.
בית המשפט, בראשות הנשיאה כבוד השופטת ורדה וירט-ליבנה, ציין כי "לא מצא מקום להתערב בפסק דינו המנומק והמפורט של בית הדין האזורי", וכי "מסקנותיו של בית הדין האזורי נכונות ותואמות את פסיקתנו בנושא. תפקידו של ארגון העובדים היציג לגלות אחריות במצבים שוועד העובדים אינו משתף פעולה עמו לחתום על הסכם קיבוצי, במיוחד במצבה של החברה. זו סמכותו ותפקידו".
את ההסתדרות ייצגו עו"ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג, ועו"ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של ההסתדרות.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "בשעה שנתב"ג סגור לטיסות יוצאות ונכנסות, ובזמן שחברות התעופה חדלו מפעילות, החלטה שיפוטית זו חשובה ביותר להישרדותה של אל-על. ההסתדרות תמשיך ללוות ולחבק את כלל עובדי אל-על, ובתוכם גם טייסי החברה".
כזכור, חברת התעופה אל על במשא ומתן עם שני הבנקים לקבלת הלוואה בסך 300 מיליון דולר כאשר בחלקו הרב - 82.5% יהיה בערבות מדינה. לאומי ודיסקונט ילוו כל אחד בנפרד 100 מיליון דולר, והשאר יושג על ידי משקיעים מוסדיים נוספים. באל על הבהירו כי היא ממשיכה לנהל משא ומתן עם גופים מממנים והמדינה "והמשא ומתן טרם התגבש לכדי הסכם הלוואה ולא ניתן לאשר את תנאי מתווה ההלוואה".
הסיבה לכך: ועד הטייסים שמתנגד להסכם שחתמה ההסתדרות עם אל על וקיצוץ של 29% משכרם עד שאל על יחזירו את ההלוואה לתקופה של 5 שנים. ההסכם נכפה על הנהלת אל על כתנאי של משרד האוצר להעמדת הערבות של המדינה להלוואה במטרה להפחית משמעותית את הוצאות חברת התעופה. ועד הטייסים מחה נגד ההסכם עליו חתמה ההסתדרות, שחתמה במקביל עם ועדי עובדים אחרים בחברה, דבר שאף הוביל לפרישת רובם של הטייסים מההסתדרות.
הטייסים כאמור, ערערו על ההחלטה בבית הדין הארצי לעבודה כדי שיכריע שההסכם עם ההסתדרות אינו תקף, אך כעת הגיעה התשובה כי הערעור של חברת התעופה הישראלית נדחה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה