משפט

סכסוך המיליארדרים: זה הבורר החדש בין דן גרטלר והאחים גרטנר

הסכסוך על זכויות הכרייה באפריקה בשווי מאות מיליוני דולרים שנמשך למעלה מעשור, ימשיך כעת עם בורר חדש לאחר שהשופט אורי גורן התפטר מתפקידו בפרשה שכללה האשמות של קניית עדים, הדלפות מידע, מעקבים וגריסה של אלפי עמודי הפרוטוקול
יהודה לוינגר | 
בית משפט המחוזי תל אביב (צילום Magma Images)
לאחר פרישתו המפתיעה של השופט בדימוס אורי גורן, שהודיע גם באופן חריג כי גרס את כל עשרות אלפי העמודים הפרוטוקול של הבוררות שנמשכה למעלה מעשור, הודיעה היום (רביעי) השופטת יהודית שבח כי הבורר החדש בין המיליארדרים יהיה השופט בדימוס אורן אורנשטיין.
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, מינתה את אורנשטיין לבורר בסכסוך של מאות מיליוני דולרים בין איש העסקים  דן גרטלר ובין האחים משה ומנדי גרטנר על זכויות הכרייה באפריקה.
כזכור, כבר בנובמבר שנה שעברה התפטר גורן מתפקידו כבורר, לאחר שגילה כי אחד הצדדים, משה גרטנר, שכר לכאורה חוקר פרטי שיעקוב אחריו כדי להביא לפסילתו כבורר. החוקר התברר כצביקה נווה (אחיו של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה) שקיבל 50 אלף דולר כדי שיעקוב אחר גורן ובת זוגו.
גורן, שופט בדימוס בן 82, נפגע מהמהלך והטלת הספר ביושר ובמקצועיות שלו ושקל רבות אם להתפטר כדי לסיים את המשימה שנמשכה כבר עשור, אך לבסוף החליט שאין לו ברירה אלא להתפטר. לאחר התפטרותו סירב המיליארדר החרדי גרטלר להמשיך בהליך הבוררות.
למרות התנגדותו של גרטלר, החליטה השופטת שבח למנות לבורר את נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, איתן אורנשטיין, ולא לבטל את הליך הבוררות. עוד הוסיפה השופטת כי הייתה כופה על גורן להגיע לפסק דין והחלטה בבוררות, אל בשל מצבו הבריאותי היא נאלצה למנות בורר מחליף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה