משפט

קירשנבאום הורשעה בשוחד, איך זה ישפיע על ליברמן?

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את סגנית שר הפנים לשעבר על עבירות שוחד בפרשת ישראל ביתנו. קירשנבאום לקחה שוחד במשך שש שנים והכניסה סכום של כשני מיליון שקל. איך זה ישפיע על ליברמן?
אביחי דלאל |  2
פאינה קירשנבאום ואביגדור ליברמן (צילום מירב אלשר ורועי עלימה פלאש 90)
יומיים לאחר הבחירות, בזמן הניסיונות להקים קואליציה. בית המשפט  המחוזי בתל אביב והשופט ירון לוי הרשיעו הבוקר (חמישי) את פאינה קירשנבאום, סגנית שר הפנים לשעבר מטעם מפלגת ישראל ביתנו על עבירות שוחד. 
ההרשעה היתה על פרשה 242, פרשת ישראל ביתנו, בה הורשעו 17 אנשים נוספים הורשע. מדובר באחת מפרשיות השוחד המסובכות והמתוקשרות. במשך שש שנים קירשנבאום  העבירה תקציבים לעמותות ובתמורה זכתה לטובות הנאה וחתכה מהתקציבים סכום הקרוב ל-2 מיליון שקל שבסכומים האלה קירשנבאום השתמשה לצרכים אישיים.
הפרשה החלה בשנת 2006, שם קירשנבאום ניצלה את תפקידיה כמזכ"לית מפלגת "ישראל ביתנו" וסגנית שר הפנים להעביר תקציבים קואליציוניים לגופים השונים ובתמורה זכתה להטבות של נופשים, יחסי ציבור, מימון נסיעות לחו"ל ועוד.
שופט ירון לוי אמר:"לאחר שמיעת ראיות התברר שהגברת פאינה קירשנבאום, לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם משך כשש שנים, משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה. היא נהגה לבקש תמורה כספית מגורמים להם הקצתה כספים קואליציוניים. הכספים שימשו את הנאשמת, את בני משפחתה, מקורביה ואת המפלגה. כוח גדול כרוך באחריות כבדה. לכן נקבעו בחוק כללים המגבילים את שיקול דעתם של נבחרי ציבור החולשים על תפקידים ציבוריים. הנאשמת פיתחה במיומנות אין קץ שלל דרכים ואמתלות לעקוף את כללי המינהל התקין ולעשות בכספי הציבור כבשלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פאינה ושרק
    יוסי 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פאינה לקחה פאינה ביקשה פאינה השחיתה ב[פאינה מעלה.... כל זאת ואביגדורצוק ליברמנובסקי לא ידע. אוי אוי כמה תמימות יש באיש המתוק והתמים הזה. לא פלא שהמשטרה והפרקליטות מגוננות ומסוככות על הגוזל התמים הזה שכל קשר בינו לבין המילה שחיתות אינו לא מקרי בלבד.... פחחחחחחחחחח. הצחקתם לי את הפופיק
    סגור
  • 1.
    בסוף יגיעו גם ליור של המפלגת המושחתים הזאתי (ל"ת)
    אריק 03/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור