משפט

פלאפון הטעתה לקוחות ותאלץ לשלם קנס ענק בפעם השלישית

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונתה להטיל קנס בסך 584,000 שקל על חברת פלאפון תקשורת בשל הטעיית הצרכנים והפעלת השפעה בלתי הוגנת בתהליך השיווק. בחלק מהמקרים, החברה גבתה מהצרכנים מחיר גבוה מזה שסוכם עימם בשיחת המכירה
כפיר אדר |  8
פלאפון (צילום ויקיפדיה)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת פלאפון על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 584,000 שקל. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה. זהו העיצום הכספי השלישי שהוטל על פלאפון, החברה נמצאה כמפרה בשל הטעיית הצרכנים.
יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה. החקירה החלה בעקבות תלונות צרכנים. מהחקירה עולה כי: החברה פנתה והציעה לצרכנים הן באמצעות נציגיה בשיחה טלפונית והן באמצעות מכירה במרכזי השירות לשנות את התוכנית עליה הם מנויים ולהוזיל את עלותה, לרכוש מכשיר סלולארי חדש או לשדרגו וכו'.
במהלך עסקת הסלולר, נציגי החברה ביצעו עסקת מכירה נוספת, בה נמכר ללקוח מוצר נוסף (רמקולים, אוזניות, טאבלט וכו'). עסקה זו הוצגה ככלולה בתוך עסקת הסלולר, ומהצרכן הוסתרה העובדה כי מדובר בעסקת מכירה שונה ומובדלת, ואשר הצרכן אינו מחויב כלל לבצעה. הצרכנים מצאו עצמם משלמים על מוצר אשר ברובם המכריע של המקרים כלל לא היה להם צורך בו, ושרק בדיעבד נודע להם כי אינו כלול במקורו במחיר עסקת שירותי הסלולר כפי שהוטעו לחשוב.
נציגי החברה פעלו במגוון דרכים פסולות על מנת להביא לגמר העסקה:
הטעיה באופן אקטיבי – כאשר הטעו את הצרכנים לחשוב כי המוצר ניתן ללא עלות.
הטעיה באופן פסיבי – כאשר הנציגים בחרו שלא להציג בפני הצרכנים את העובדה הפשוטה והבסיסית כי מדובר בעסקת מכירה לכל דבר ועניין. נציגי החברה לא ערכו הבחנה בין עלות שירותי הסלולר לבין מחירו הכולל של המכשיר, לא מסרו לצרכנים כי למעשה הם רוכשים את המכשיר באופן מובחן מרכישת שירותי הסלולר ולא נקבו במחיר הכולל של העסקה. בחלק מהמקרים, החברה גבתה מהצרכנים מחיר גבוה מזה שסוכם עימם בשיחת המכירה. במקום בו הצרכן דרש לשלם את המחיר שסוכם עמו ולא יותר, החברה סירבה לכך.
במקרים נוספים, עלות המוצר הוצגה ע"י נציג השירות כמחיר מסוים המשולם בתעריף חודשי ובפריסה ל 36 תשלומים, והחברה הסתירה מהצרכן כי הוא יכול לשלם בעד המוצר במזומן או בפריסת תשלומים מופחתת ובכך להוזיל את עלות העסקה. אפשרות הבחירה במספר התשלומים לתשלום העסקה נרשמה במסמכי העסקה כעובדה מוגמרת, תוך הותרת רושם כי הצרכן הוא זה שבחר בפריסת התשלומים.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מדובר בהטעיה במחיר העסקה, במהות העסקה והשפעה בלתי הוגנת על ציבור הצרכנים, החברה הציגה לצרכנים מצג שווא כאשר נציגיה טענו באזני הצרכנים כי המוצרים ניתנים להם בחינם. סיפקה שירותים ללא בקשה מפורשת הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המפרות את החוק בכל התחומים. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    כל החברות עושות את זה
    סמי 06/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החברות בדוחות שלהם מפסידים כסף ולכם הם חייבים למצוץ מלקוחות עוד כסף. אולי המנכלים והמנהלים מקבלים יותר מדי כסף. לוחצים על הנציגים למכור כל מיני דברים גם בתמיכה הטכנית
    סגור
  • 7.
    ץביעה ייצוגית
    שמעון 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לא תביעה ייצוגית ולפצות בזה את אלו שניפגעו למי הולך
    סגור
  • 6.
    ץביעה ייצוגית
    שמעון 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לא תביעה ייצוגית ולפצות בזה את אלו שניפגעו למי הולך
    סגור
  • 5.
    תביעה יצוגית
    בניהו 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קרה לי את אותו הדבר יש לי חשבוניות להוכחה אם יש במקרה תביעה יצוגית היננה מוכן להצתרף ולעביר מידע
    סגור
  • 4.
    וואו! ממש קנס מרתיע! לחברה שמגלגלת 30 מיליון בשנה (ל"ת)
    סתם_כיבאלי_לדבר 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    זה עונש קל מאוד
    אחד 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שווה לחברה לקבל את העונש הזה כי בלאו הכי מרוויחה פי כמה מהקנס המצחיק הזה ובגלל קנסות מגוחכים כאלה החברה תמשיך להקטין ראש ולרמות את ציבור מנויים. דרך אגב הקנס המגוחך הזה נותן את התחושה שהשופטים כנראה סיכמו בינם לבין עורכי הדין של החברה קנס בסכום מצחיק כזה כדי לצאת חובה כביכול על ידי הציבור כאילו הינה אנחנו מענשים ומטפלים בחברות כאלה רק שבתאכלס הקנס הצודק שהיה אמור להשית על החברה הוא סכום כזה העולה פי עשרה מסכום הגניבה בכדי שהם יחשבו עשר פעמים אם בכלל כדאי להם לרמות אנשים כולל דרישה של העמדה לדין פלילי של המרמים עצמם.
    סגור
  • 2.
    שקרנים
    דן 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כבר שנים שפלאפון עושה את זה. חברה לא אמינה
    סגור
  • 1.
    קנס לפלאפון
    נילי 05/2021/24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא רק שבקשו לחדש את השימוש בפלאפון הציעו מתנות כמו טלויזיה שהציעו לי לשאלתי אם תמורת תשלום אמרו מה פתאום מתנה כשאמרתי שאין מתנות בחינם אמרו הפעם בחינם, בסופו של יום שילמתי 39 שח כל חודש במשך 3 שנים וגם זייפו חתימה שלי כאילו הסכמתי לעיסקה. פעם נוספת הייתה תקלה לפלאפון והם פיצו את מינויים בשלושה ,וגי הטבות אני בחרתי בהטבה של הגדלת הגלישה במשך חודש הודעתי להם שזו בחירתי. לאחר חודש זה הם חייבו אותי על הגדלת הגלישה לא כפי שבמנוי אני החלטתי לעזוב את חברת פלאפון לא מתאים לי להתעסק עם גנבים
    סגור