משפט

חברת האופנה האיטלקית נגד יבואן ישראלי: "חשש להטעיית הציבור"

רשם הפטנטים, העיצובים, המדגמים וסימני המסחר דחה את בקשה של חברת יבוא ושיווק של דברי הלבשה לרשום בישראל סימן מסחר המזוהה עם חברת אופנה איטלקית. הרשם: "קיים חשש שצרכן שייתקל בדברי הלבשה מתוצרת לאונרדו ולנטינו יחשוב, כי מדובר בתוצרת ולנטינו עצמה"
אביחי דלאל | 
ולנטינו (צילום unsplash)
רשם הפטנטים, העיצובים, המדגמים וסימני המסחר, אלון אופיר, דחה לאחרונה את בקשתה של חברת ריימל יבוא ושיווק בע"מ, העוסקת ביבוא ושיווק של דברי הלבשה והנעלה בישראל, לרשום בישראל את סימן המסחר המזוהה "לאונרדו ולנטינו" ופסק על ריימל לשלם את שכר הטרחה של עורכי הדין בסך 20 אלף שקל ועוד הוצאות משפט.
כאמור, הרשם קיבל את התנגדותה של חברת Valentino S.p.A האיטלקית, בעלת סימני מסחר רשומים רבים הכוללים את המילה ולנטינו, חלקם מילוליים וחלקם מעוצבים. הרשם קבע בהחלטתו, כי הסימן אותו ביקשה חברת ריימל לרשום אינו כשיר לרישום בשל הדמיון לסימן המסחר הרשום ולנטינו והחשש להטעיית הציבור כתוצאה מדמיון זה. כמו כן, הרשם דחה את הטיעון שהציגה ריימל, כי צריך לתת משקל גבוה יותר לתחילית הסימן, שמייצר שוני בין הסימנים.
הרשם הסביר בהחלטתו כי המשמעות של הרכיב ולנטינו בסימן המבוקש לא תשתנה בעיני הצרכן כתוצאה מצירוף הרכיב לאונרדו: "ככל שהצרכן יתמקד ברכיב כלשהו מבין שני הרכיבים במקרה זה, יהיה זה דווקא הרכיב האחרון והמשותף בין הסימנים, בהיותו מייצג בסימן שם משפחה, בו נוטה הצרכן להתמקד. המשמעות המקורית של המילה ולנטינו עבור הצרכן בישראל הינו שם בשפה זרה, והיא נשארה כזו גם אחרי הצירוף של הרכיב לאונרדו בהחלט קיים חשש שצרכן שייתקל בדברי הלבשה מתוצרת לאונרדו ולנטינו יחשוב, כי מדובר בסחורה מתוצרת ולנטינו עצמה, או לכל הפחות מתוצרת יישות עסקית הקשורה באופן כלכלי לחברה".
הרשם גם קבע, כי מדובר באותו קהל לקוחות ובאותם ערוצי שיווק אליהם פונות שתי החברות, היבט המחמיר את אי הכשירות לרישום של הסימן המסחרי המבוקש. הרשם אף דחה את בקשת חברת ריימל לשימוש מקביל בסימן המסחר וקבע, כי רישום מקביל של סימני מסחר, אשר קיים ביניהם חשש להטעיה, יותר רק במקרה בהן הוכחו נסיבות מיוחדות וחריגות המצדיקות זאת וכי החברה לא הוכיחה ולא הציגה כל הצדקה לכך. בהחלטה נקבע, כי חברת ריימל תשלם ל"ולנטינו" שכר טרחת עורכי דין בהליך בסך 20 אלף שקל, והוצאות בסך 2,000 שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד מועד התשלום בפועל.
את חברת  Valentino S.p.A ייצג עו"ד אורן מנדלר מפירמת עורכי הפטנטים "לוצאטו את לוצאטו" מקבוצת לוצאטו. את חברת ריימל ייצג עו"ד אריאל דובינסקי. עו"ד אריאל דובינסקי המייצג: "רשם הפטנטים, העיצובים המדגמים וסימני המסחר שגה בהחלטתו אני סבור שאין דמיון בין הסימנים".


עו"ד אריאל דובינסקי ועו"ד אורן מנדלר (צילום: ראובן קפוצינסקי ויח"צ)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה