משפט

א.ל.מ תובעת כ-13 מיליון שקלים מקניון TLV

סכסוך משפטי התלקח בין רשת מוצרי החשמל א.ל.מ לבין בעלי קניון TLV. התביעה מבקשת מבית משפט להוציא צו שיאסור על החברות הנתבעות להפריע לפעילות החנות
שירה יום טוב | 
רשת א.ל.מ (צילום יחצ)
סכסוך משפטי התלקח בין רשת מוצרי החשמל א.ל.מ לבין בעלי קניון TLV, חברת "קניון העיר תל אביב" ורבוע כחול נדל"ן. בעלת א.ל.מ הגישה תביעה על סך 12.7 מיליון  בטענה כי בעלי הקניון הפרו את הסכם השכירות עמה וגרמו לרשת לנזקים.
בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד מיכאל שחורף נטען כי חברת קניון העיר תל אביב הפרה, לכאורה, את הסכם השכירות שנחתם עם הרשת, וכי הפרה זו גרמה לרשת א.ל.מ נזקים ואובדן הכנסות שנאמד לפי התביעה על סך של כ-12.7 מיליון שקל. התביעה מבקשת מבית משפט להוציא צו שיאסור על החברות הנתבעות להפריע לפעילות תקינה של החנות ששכרה רשת א.ל.מ בקניון, שמתפרשת על שטח של כ-1000 מ"ר.
הנזקים שלהם טוענת א.ל.מ, נגררו לאחר שזאת השקיעה סכומים גדולים בהקמת החנות שנפתחה לפני כשנתיים ביולי 2019. בסוף  2019 בעלות הקניון התחלפה כשקבוצת רבוע כחול רכשה את השליטה בחברה המפעילה את הקניון, ולפי א.ל.מ, מהלך זה הוא מוקד הנזק של החנות: "שינוי הבעלות הביא גם לשינוי חד צדדי של רבוע כחול בתפיסת הניהול של הקניון. הלכה למעשה ממועד השתלטות קבוצת הרבוע הכחול על הבעלות בקניון החל הקניון במצוות בן משה לנקוט בצעדים שונים כלפי ציבור השוכרים בקניון שמטרתם פינוי שוכרים שמשלמים 'מעט מידי' ושינוי תמהיל הקניון 'בכוח'".
א.ל.מ טענה כלפי שתי החברות הנתבעות כי הן מקיימות לאחרונה, "אינתיפאדה ממוקדת בחנות, שאינה מאפשרת שימוש מלא ורציף במעליות המשא לרשת ולספקיה. מעליות משא אלו הן עורק החמצן של חנות הרשת בקניון". וכי "מחדלי הנתבעות הביאו לכך ששיעור התפוסה בקניון צנח באופן דרמטי. משיעור תפוסה של כ-97% בשלהי שנת 2019 לשיעור תפוסה של כ-74% בלבד משטחי המסחר בקניון סמוך למועד הגשת התביעה". כך טוענת א.ל.מ .
 א.ל.מ ממשיכה לנמק באמצעות הדברים את הנזקים שהוסבו לה, "הדבר גם הביא לירידה משמעותית בכמות המבקרים בקניון שעד מהרה הפך כמעט ל'קניון רפאים' בו כל חנות רביעית סגורה" כמו כן טוענת א.ל.מ כי מחזורי הפדיון שלה נפגעו עקב מהלך הדברים.
הנהלת הקניון הגיבה על הדברים, "התביעה מופרכת מתחילתה ועד סופה, מטעה את בית המשפט וגובלת בדיבה ממש. הדברים חמורים במיוחד לנוכח העובדה שחנויות בקניון TLV רשמו בחודשים האחרונים עליות של כ-30% בפדיון וגם בא.ל.מ יודעים היטב כי בניגוד מוחלט לטענותיהם המופרכות, נתוני חברת המחקר RIS - חברת מחקר חיצונית ואובייקטיבית, המובילה במחקר קמעונאי בישראל, קובעים כי ב-12 החודשים האחרונים גדלו המכירות למ"ר בקניון TLV ביותר מ-20% לעומת 12 החודשים אשתקד.
"הפדיון של השוכרת עלה בממוצע חודשי בכ-39% ביחס לשנה קודמת. זאת ועוד, בהנהלת קניון TLV מציינים כי הטענה בדבר הצרת צעדי א.ל.מ או 'אינתיפאדה' כלשונם מתייחסים לבקשה ייחודית שלהם שאינה מגובה בהסכם. הקניון והבעלים מקפידים למלא כל הסכם כלשונו וכל השינויים שמתבצעים בקניון, תורמים לבעלי העסקים הפועלים בקניון ולא גורעים מהם חלילה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה