משפט

דרמה בבג"ץ: זוגות בני אותו מין יוכלו לבצע הליך פונדקאות בארץ

על פי פסיקת בג"ץ מהשעה האחרונה, בתוך חצי שנה זוגות בני אותו מין יוכלו לבחור ולהביא ילד בהליך פונדקאות בארץ. שופטי העליון: "לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מהסדר הפונדקאות הקיים"
מערכת ice | 
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90)
בתוך שישה חודשים זוגות בני אותו מין יוכלו להביא ילד בהליך פונדקאות בישראל, כך קבע בג"ץ לפני זמן קצר. בהחלטה חד משמעית של חמשת שופטי העליון שדנו בעתירה הם מציינים כי "לא ניתן להשלים עם המשך הפגיעה הקשה בזכויות אדם הנגרמת כתוצאה מההסדר הקיים".
ההחלטה התקבלה לאחר שבפברואר 2020 הקבע בבג"ץ כי יש לאפשר פונדקאות לזוגות בני אותו המין ושופטי העליון הקציבו לכנסת שנה על מנת לתקן את החוק. בפסיקתו דאז ציין בג"ץ כי אי מתן אפשרות לבני אותו מין לעשות הליך פונדקאות בארץ פוגע פגיעה בלתי מידתית בזכות לשוויון ובזכות להורות של קבוצות אלה - ולכן אינו חוקתי.
בשבוע שעבר המדינה מסרה תגובה משלימה לעתירה ובמסגרתה שר הבריאות ניצן הורוביץ הביע את עמדתו כי בעת הנוכחית אין היתכנות פוליטית לקידום החקיקה. בהחלטה מלפני שנה קבע בג"ץ כי אם הכנסת לא תחוקק הסדרה לאפשרות של הליך פונדקאות לבני זוג מאותו מין יינתן פסק דין סופי ואופרטיבי לעתירה. משראו בבג"ץ כי הכנסת אינה מצליחה לחוקק חוק בעניין, בית המשפט הוציא פסיקה מחייבת בנושא. 
"ניצחנו !" מסרו בתגובה העותרים איתי ויואב פנקס ארד.  "עכשיו זה סופי. פסיקת בג"ץ היא צעד גדול לעבר שוויון לא רק ללהט״ב בישראל אלא שוויון בישראל בכלל. הפסיקה חשובה לכולנו כי היא אומרת את הדבר שאזרחי ישראל הבינו כבר מזמן: משפחה להט"בית, כמו גם משפחה חד הורית של אם או אב ועוד מודלים - כולן משפחות. לאף אחד אין זכות להפלות הורים ולמנוע מהם גישה למשהו, רק בגלל שהם לא ״איש ואישתו".
"מקומם של חוקים פרימיטיביים כאלה בספרי ההיסטוריה ולא בספר החוקים של שנת 2021. בג"ץ נהג לאורך השנים באיפוק מפליג כלפי המדינה, שמאז שנת 2010 ועד היום סירבה לעשות את הדבר הפשוט, המוסרי והצודק: להכיר באפליה הבוטה בחוק ולתקן אותו. עוד ועוד הזדמנויות, ארכה אחרי ארכה שבג"ץ נתן למדינה, הובילו למריחות ולאינסוף מילים ריקות שנרצה כולנו לשכוח ושלא הוסיפו למדינה כבוד. 12 שנים אחרי שיצאנו לדרך – בזכות פסק הדין הזה, יוכלו להיוולד אלפי ילדים, בחיק משפחותיהם האוהבות, כאן בישראל. כמה מתבקש, כמה טבעי".
מטעם עמותת חברותא - הומואים דתיים נמסר כי "אנחנו מברכים על החלטת בג"ץ, ששמה סוף לאפליה כנגד הרצון של אנשים רבים כל כך וכנגד עקרון יהודי כל כך בסיסי- הקמת משפחה ובית. בע"ה רבים מקהילתנו יתקרבו עוד לקיום מצוות "פרו ורבו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה