משפט

פרץ בוני הנגב הפלתה ערבים, תיקנס בחצי מיליון שקל?

תביעה חברת "פרץ בוני הנגב" הפלתה ערבים בשיווק דירות למגורים בבאר-שבע - ברשות מקרקעי ישראל התעלמו. התובע ל ice - "אני תושב באר שבע מנהל בכיר, לא מכיר עיר אחרת. אני חי בקרב יהודים. לראשונה הרגשתי תחושה של גזענות, השפלה זלזול באינטליגנציה שלנו לא למכור לערבים" מפרץ בוני הנגב נמסר: אין תגובה 
אריאל נוי |  6
בית המשפט המחוזי באר שבע (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט, freepik)
האגודה לזכויות האזרח עתרה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בשם מוחמד (חמודי) אבו רביעה, כנגד רשות מקרקעי ישראל, משרד השיכון וחברת פרץ בוני הנגב. בעתירה דורשת האגודה לזכויות האזרח מבית המשפט לקנוס את החברה על הפליית ערבים בשיווק דירות למגורים שהיא מציעה ללקוחותיה בבאר-שבע וגם לחייב את רשות מקרקעי ישראל שהתעלמה לכאורה. הפרשה נחשפה בתחקיר של "כאן חדשות" בתחקיר של אסף פוזיילוב.
אבורביעה, רוקח ומנהל באחד מרשתות הפארם בעיר תושב באר שבע, סיפר ל- ice, ללא מבטא שמסגיר את זהותו, כי הוא התעניין ברכישת דירה בפרויקט של החברה בשכונת הפארק בבאר שבע. לאחר שראה פרסומים רבים בעיר על הפרוייקט. "התקשרתי לנציג לאחר שביררתי פרטים על הדירה. התקשרתי שוב על מנת לקבוע פגישה שאמרתי את נדהמתי  לקבל תשובה מנציג החברה, שאין מכירה של דירות"
חמודי מספר כי הנציג הוסיף שעליו לפנות להליך של הוצאת תעודת זכאות ולהתמודד בהגרלת מחיר למשתכן. ידעתי שהוא לא דובר אמת כי באותו זמן החברה כן שווקה דירות במכירה רגילה בשכונה, ודירות שהתחייבה לשווק במסגרת מחיר למשתכן בכלל לא היו רלוונטיות" מספר חמודי ומציין שהוא בירר שההגרלה לדירות של מחיר למשתכן בשכונה כבר התקיימה ארבעה חודשים קודם לכן. 
חמודי מספר עוד כי הוא נפגע עמוקות מכל הנושא באופן אישי "אני תושב באר שבע מנהל בכיר באחד מרשתות הפארם, לא מכיר עיר אחרת. אני חי בקרב יהודים. לראשונה הרגשתי תחושה של גזענות, השפלה זלזול באינטליגנציה שלנו לא למכור לערבים."
חמודי פנה לכמה מחבריו הערבים לתאם פגישה והם קיבלו את אותה תשובה. חבריו היהודים לעומת זאת שהתקשרו קיבלו זימון לפגישה. "דבר שהוא שקרי לחלוטין מה שאמרו לחבריי הערבים. הדבר שולל טענה של טעות או אי הבנה ומצביע על מדיניות מפלה. אין לי ספק שהם עושים זאת באופן עקבי". אומר חמודי 
בעקבות בקשתו של חמודי ושיחות טלפון שהוא הקליט,  פנתה האגודה לזכויות האזרח בשמו של  אבו רביעה לרשות מקרקעי ישראל בבקשה לזמן את החברה לשימוע ולברר את החשד להפליה אסורה.
במסגרת זו, דרשה להפעיל את הסמכות הקיימת לרמ"י מכוח סעיף איסור ההפליה במכרז, ולקנוס את החברה בסך של 450,000 שקל על כל הפרה (ארבעה מקרים של הפליה תועדו) וכן לראות בממצאים כשיקוף של מדיניות מובהקת מצד החברה, ולקנוס אותה על בסיס חישוב של כמות הדירות בפרויקט.
נציין שברשות מקרקעי ישראל זימנו את חברת פרץ בוני הנגב לשימוע  אך דחו את דרישת אבורביעה והאגודה לזכויות האזרח, מבלי לתת למתלוננים זכות להתייחס לתשובת החברה, מבלי לנמק ובלי הסבר מניח את הדעת.  "אני מאוכזב מאוד שרמ'י השלימו עם האפליה למרות הראיות הברורות" אמר חמודי 
עו"ד גיל גן-מור, מנהל היחידה לזכויות חברתיות באגודה לזכויות האזרח "הגם שהחברה ניסתה להסוות את ההפליה, הראיות בתחקיר חשפו אותה. רשות מקרקעי ישראל התעלמה מהראיות הברורות להפליה ולגזענות של החברה, ובכך היא נותנת הכשר למעשה הפסול הזה ואף לא טורחת לנמק את החלטתה. במקום להטיל קנס מרתיע ולאותת לחברות הבניה שמדיניות מפלה וגזענית לא תתקבל, היא מאותתת לנפגעי ההפליה שפניה אליה היא בזבוז זמן. נבקש מבית המשפט לבחון את ההחלטה ולהתערב בה"
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מצטער שקניתי דירה מפרץ בוני הנגב
    דייר 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקראו באינטרנט על האיכות בניה והליקויים, הנזילות, הרטיבויות
    סגור
  • 3.
    חורה
    עלי 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאבורביעה משפחתך עזרה למדינת ישראל זה ידוע ותראה את הקבלן שבא מהסהרה מחזיר לך היית רדום רוב היהודים שטוענים שהם נרדפים הם מרשים לעצמםלעשות לאחרים לא למדו
    סגור
  • 2.
    חורה
    עלי 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת פרץ שלוחי
    סגור
  • 1.
    הם צריכים לגור עם אחיהם לא להיתבולל איתנו
    יורי 08/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כשם שיהודים לא גרים ברהט או בחורהכך שירדו מאיתנו נודניקים
    סגור
  • חורה
    עלי 08/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רק אל תתבייש תלבש חולצה ותכתוב עליה גזען מארץ הגזענים זה באופנה היום אני שמח שאתה כזה איש עם תסביך
    סגור
  • אין לכם מה לחפש בשכונה יהודית
    ארז 08/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חורה , מקומך בפזורה .. לא בשכונה שנבנתה עבור יהודים !! הקבלן צודק במאה אחוז
    סגור