משפט

גוגל ופייסבוק תובעות את טקסס כדי למנוע תביעות נגדן

שני ארגונים, שמייצגים את הענקיות הטכנולוגיות והרשתות החברתיות, הגישו תביעה נגד חוק שלכאורה יעודד תביעות שיעודדו נאצים ותומכי טרור
יאיר מור |  1
גוגל, פייסבוק (צילום pexels)
שני ארגונים, המייצגים בין היתר את יוטיוב, פייסבוק וטוויטר, הגישו ביום רביעי לבית משפט פדרלי תביעה נגד טקסס. הארגונים דורשים מבית המשפט לעצור את החוק שעליו חתם המושל הרפובליקני גרג אבוט לפני כשבועיים, והמתיר למשתמשי האתרים לתבוע אותם במקרה של חסימה או מחיקת תכנים בעלי אופי פוליטי.
הארגונים התובעים הם NetChoice ו- Computer and Communications Industry Association, שכבר הגישו תביעה דומה שהובילה בתחילת הקיץ לעצירת חוק דומה שעבר בפלורידה. לדבריהם, "לכל הפחות, (החוק) יחייב באופן בלתי חוקתי שפלטפורמות כגון יוטיוב ופייסבוק יפיצו, לדוגמא, דיבור ניאו-נאצי, תעמולה טרוריסטית, מידע שקרי (המופץ על ידי) ממשלות זרות ומידע רפואי כוזב". הם מוסיפים כי הדבר "יעבוד לצינון המימוש של זכות התיקון הראשון (לחוקה) של הפלטפורמות לממש את שיקול דעתן העריכתי ולהיות חופשיות מכפיית דיבור על ידי המדינה".
כזכור, החוק, המכונה HB 20, הוא חלק מגל של חוקים שנועדו למנוע חסימות שרירותיות מצד הרשתות החברתיות כמו זו שהחלה מייד אחרי ההתפרעות בגבעת הקפיטול בוושינגטון ב-6 בינואר האחרון. בעקבות האירוע חסמו הרשתות את חשבונותיו של הנשיא דאז, דונלד טראמפ, ואף כל אחד מעוזריו וקרוביו שניסה להפיץ הודעות בשמו. החוק לא מונע חסימות, אך מטיל על החברות את האחריות להיות מסוגלות להצדיק אותן בבית משפט במקרה שהגולשים החסומים תובעים אותן – ואם הן אינן יכולות לעשות זאת, להחזיר את החשבונות והתכנים שהוסרו ולפצות את המשתמשים.
אלא שלטענת מאט שרוארס, נשיא CCIA, "כפייה על החברות הללו להתייחס באופן שווה לכל השקפה תשים דיבור פוליטי של המפלגה הנאצית והודעות קיצוניות מאת המזדהים עם הטליבאן ברמה שווה ל'אלוהים ברך את אמריקה'. זה אינו מקומה של הממשלה לאכוף את החוקים הללו, וזה לא יכול להיות רחוק יותר ממה שהמייסדים כיוונו אליו כשכתבו את התיקון הראשון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניסיון השתקה
    יואל 09/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיפור האמיתי מאחורי התביעות האלה הוא המשך ההגמוניה שיש לחברות הטק הגדולות שרוצות להמשיך להרוויח מיליארדים בלי בלי לקבל אחריות על הצנזורה שהם מפעילים לפי שיקול דעתם ותפיסת עולמם הליברלית שמונעת עוד דעות מלבד שלהם שרובם המוחלט שמאל רדיקלי פוסט דמוקרטי שישרת את האינטרס הכלכלי שלהם ויוכל להמשיך להזרים להם מיליארדים בלי לשנות את השיטה שפועלת לטובתם ללא לקיחת אחריות.
    סגור