משפט

סמוטריץ' ורוטמן נגד סער: "אנטי דמוקרטי, אין אמון בעם"

חברי מפלגת "הציונות הדתית" יוצאים במתקפה נגד שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, לאחר תזכיר החוק שהוציא הערב. סמוטריץ': "שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית". רוטמן: "זו תקופה אפלה"
אביחי דלאל |  2
בצלאל סמוטריץ (צילום סורייה דיאמנט פלאש 90)
תזכיר החוק שהוציא הערב (שלישי) שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער, עורר סערה בעיקר באופוזיציה. בצלאל סמוטריץ' ושמחה רוטמן מהציונות הדתית תקפו, גם בליכוד יצאו נגד תזכיר החוק כשכולם טענו לכך שמדובר בחוק לא דמוקרטי. 
כזכור, מוקדם יותר סער הוציא תזכיר חוק סער הגיש תזכיר חוק יסוד לתיקון חוק-יסוד: הממשלה. אי כשירות של נאשם להרכיב את הממשלה. על פי תזכיר החוק, חבר הכנסת שנגדו תלוי ועומד כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם האישום הוא בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא שלוש שנות מאסר או יותר. אלא אם קבע יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, על יסוד העובדות המפורטות בכתב האישום, כי בנסיבות הענין אין בעבירה משום קלון.
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב כי: "תזכיר החוק שפרסם הערב גדעון סער וימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה הוא אנטי דמוקרטי בעליל. הוא מפקיד את ידיה של הדמוקרטיה הישראלית בידי החלטה שרירותית של פקיד לא נבחר ומעניק כח בלתי קונבנציונלי בידי היועמ"ש מול נבחרי הציבור, מעבר לכח המופרז שהוא נטל לעצמו כבר היום. סער יודע את זה מצויין ואמר את זה בעצמו לא פעם.
שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית. אם החוק הזה חלילה יעבור (תוך עוד סיבוב פרסה ורמיסת הבטחה בוטה של ימינה) נבטל אותו מיד כשנחזור בע"ה לשלטון. רק העם יקבע מי ינהיג אותו ויעמוד בראשות הממשלה".
גם ח"כ שמחה רוטמן הוסיף כי: "תזכיר החוק החדש שהפיץ הערב גדעון סער הוא בושה לו ובושה למדינה. מי שלא סומך על 61 ח"כים שיבחרו את המועמד הטוב ביותר, ומנסה לתת לפקיד להחליט עבורם מי יכול להיות ראש ממשלה ומי לא, מעיד על עצמו שאין לו אמון בעם, בנבחרי העם ובהליך הדמוקרטי.  זה לא מזכיר תקופות אפלות. זו תקופה אפלה".
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הוסיף: "הממשלה הזו עושה הרבה דברים רעים, אבל זה, כמעט השיא. שר משפטים ללא מנדט, קובע שבחירת העם תהיה כפופה להחלטה של פקיד אחד, בכיר ככל שיהיה, מושחת ככל שיהיה. האתרוג וצמר הגפן. המחנה שרוממות הדמוקרטיה בגרונו, רומס אותה עד דק וחותר ללא הפסקה תחת אושיות המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין אמון בנאשם בפלילים. ח"כ, שר ועכשיו גם ראש ממשלה
    חזי נחמיאס 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    6 0
    צריך שלטון נקי. ראינו כבר מה קורה פה כשנאשם עם 3 תיקים כבדים מנהל את העניינים.
    סגור
  • האיקוויזציה כבר כאן-אין חזקת החפות וללא הכרעת בית משפט (ל"ת)
    איתן 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור