משפט

סיפורי אלדד פרי הם תוצר הלוואי של שוק שיצא משליטה

קבוצות הרכישה התחילו לפני לא מעט שנים וברגע ששוק הנדל"ן החל לברוח נוצר מפגש בין מוכרי חלומות לרוכשי חלומות כשהכל היה עניין של זמן עד שכל העסק הזה יקרוס וייקח איתו הרבה מאוד כסף
ניצן כהן |  6
אלדד פרי (צילום מתוך אתר פרי נדלן)
קבוצות הרכישה פועלות בישראל כבר לא מעט שנים והשיא שלהן היה לפני כעשור, אז למעשה שוק הנדל"ן החל לברוח ונוצר מפגש בין מוכרי חלומות לרוכשי חלומות. כלומר, אנשי מכירות ממולחים מכרו חלומות למי שהרגיש את עצמו מומחה לנדל"ן שמכה את השוק.
נסביר לרגע במה דברים אמורים: קבוצת רכישה היא למעשה מצב בו מספר אנשים מתאגדים, רוכשים קרקע ביחד, מנהלים את כל המו"מ הנדרש עם הרשויות לבדם ואז יוצאים לבניה ביחד. ככה למעשה הם חוסכים את הרווח היזמי/ קבלני או תקראו לזה בכל שם שאתם רוצים - הם אמורים להרוויח מזה דירה במחיר נמוך ממחיר דירה מקבילה לו הייתה נרכשת מקבלן.
עד כאן הכל טוב ויפה. אבל גם כאן מסתבך הסיפור: שים שלושה יהודים במקום אחד עם פוטנציאל להרוויח כסף והנה תגלה שבניין מכאן לא ייצא.
 
כאן נכנסים לסיפור מארגני קבוצות הרכישה, אנשים כמו ענבל אור ואלדד פרי. הם לקחו את הסיפור הזה לקצה ומה הם למעשה עשו: הם קנו אופציה לקרקע, כלומר שילמו לבעלי הקרקע סכום כסף ובתמורה הייתה להם בלעדיות על הקרקע במחיר מוסכם לפרק זמן מוסכם. 
בשלב הזה הם החלו בבדיקה ראשונית מול העירייה ואם הגיעו למסקנה שניתן לבנות על הקרקע דירות הם יצאו בשיווק אגרסיבי ומכור את הדירות האלה לאנשים שהתאגדו כקבוצת רכישה כשהם אלה שמתקשרים עם הקבלן המבצע, עורכי דין, אדריכלים ועוד בעלי מקצוע, גובים מחד את דמי הארגון שאמורים להיות נמוכים יותר מהרווח היזמי של קבלן, ועוד כהנה וכהנה.
לא נכביר מילים על סיפורי קבוצות הרכישה אבל נאמר רק לזכותם של ענבל אור ואלדד פרי כי הם כן השלימו מספר פרויקטים ומסרו ם לא מעט דירות לרוכשים אבל אז הכל התחיל להתבלגן. והתיאבון לעוד סיכון הן של המוכרים והן של הקונים יצא משליטה והסוף ידוע לכל.
קשה לחשוב על משהו שהמדינה יכולה הייתה לעשות במפגש הרצונות שבין "קונה מרצון" "למוכר מרצון" אבל כשהשוק יוצא משליטה, התיאבון לסיכון מקבל צורה מבהילה שסופה תוצר הלוואי שמקבל את דמותו של אלדד פרי.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אלדד פרי
    יובל 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אלדד פרי היה מצליח אם העיניים שלו לא היו גדולת בסך הכול היה גנב וגם אחרי שהו מת ישאר גנב שגמר להרבה אנשים את החיים זה שהוא חובש כיפה לא עושה אותו צדיק כיפה בשקל וזקן בחינם חרא של איש
    סגור
  • 4.
    קבוצות רכישה מוצר מעולה למשקיעים
    נדלן 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבוצות רכישה הם דבר נפלא למשקיעים והפרויקטים הכי גדולים במדינה הם קבוצות רכישה כתבה של בעלי עניין קבלנים שלקחו מקרה מצער וממנפים אותו . אם יש נאמן חזק וכספים מועברים רק לנאמן לא תהיה שום בעיה . לבחור קבוצה עם יכולת מוכחת ואתם בעסקה הכי טובה שתמצאו . בהצלחה
    סגור
  • 3.
    רצח איש הנדלן
    מלאך המוות 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הגרוע מכל נחשף אנשי נדלן עוקצים אזרחים עושקים אזרחים נישארים ללא כסף וללא עתיד והנה כשמדינה לא מגינה על אזרחיה האזרח לוקח את החוק לידיים פונים לעולם התחתון בפיתרון של עקיצות או פוטקשן זו ההלדה של בתי מושחת שאפילו השופטים שם רקובים. מנסיון שופט בעולם התחתון אמין יותר
    סגור
  • צודק
    שי 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק
    סגור
  • 2.
    דירות
    שלומי 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    עוד נוכל הפעם הוא שילם אישית
    סגור
  • 1.
    לא מאחל לאף אחד להירצח אבל אלדד רצח
    איאיאי 11/2021/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בעצמו מאות משפחות...על זה אף אחד לא חושב ?
    סגור