משפט

פרקליטי נתניהו למנדלבליט: פתח חקירה פלילית על ההדלפות

פרקליטי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שיגרו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המדליפים לתקשורת פרטים מחקירת תיק 1000: "מי שהדליף את הפרטים על אודות השלמת החקירה היה גורם מהפרקליטות"
מערכת ice |  3
הסנגורים במשפט נתניהו (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
הפרקליטים של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין שיגרו היום (ראשון) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד המדליפים בנוגע לתיק 1000.
הפרקליטים ניסו להוכיח כי ההדלפות הגיעו מפרקליטות המדינה. במכתב שנשלח כתבו: "במהלך חקירתה של הגב' הדס קליין מיום ה-24 באוקטובר ,כאשר סיפרה הגב' קליין על התכשיט שנרכש על ידי ג'יימס פאקר, היא ציינה כי לבקשתה היא קיבלה את החשבונית עבור רכישת הצמיד, הכניסה אותה למעטפה סגורה, אותה היא שמרה בתיק עד למועד החקירה". 
הסיפור שהעלו הפרקליטים ניסה ללמד כי החשבונית של קליין נשמרה במעטפה סגורה בתיק שלה ובמהדורת החדשות של עובדה ביום שני הוצגה אותה החשבונית עם הכיתוב הזהה בצד "Guest gift". הפרקליטים הסבירו כי: "בנסיבות אלה, כאשר החשבונית המקורית נמסרה על ידי הגב' קליין במעטפה סגורה לחוקרי המשטרה ומשעה שהחשבונית המודלפת שודרה במועד שבו החומרים טרם נמסרו להגנה – קיימת אינדיקציה משמעותית לכך שמי שהדליף את החשבונית לעיתונאית דיין הוא גורם משורות המאשימה".
 
במכתב העלו מזכר שבו מתועדת שיחה בין רפ"ק יופה לבין הגב' קליין. רפ"ק יופה מעדכן את הגב' קליין כי באותו היום עתיד להיות מוסר צו איסור הפרסום וכי "יש צפי שיהיה פרסום נרחב בכלי התקשורת".
על כך כתבו: "רפ"ק יופה למעשה מעלה על הכתב הודאה של ממש כי צפויה הדלפה מתוך השלמות החקירה לאמצעי התקשורת. גם לאחר אותו יום שיא של הדלפות, וגם לאחר החלטתו הברורה של בית המשפט מיום 16 בנובמבר 2021 לפיה 'אשר לטענה בדבר הדלפות חומרי החקירה לתקשורת – אנו סבורים שלא ניתן לעבור על כך לסדר היום, מקום בו הודלפו חומרי חקירה ערב הדיון, ואנו מצפים מרשויות החקירה שיפעלו לבירור העניין ושיעשו כל שנדרש כדי למנוע הדלפות בעתיד' – לא פסקו ההדלפות מתוך שורות המאשימה".
בהמשך המכתב הוזכר גם דיווח של כתב המשפט של חדשות 12, גיא פלג, באולפן שישי שבו פלג אמר דברים שנאמרו לכאורה בשיחה פנימים במשרד המשפטים. 
לבסוף סיכמו: "ככל שהדברים אכן נאמרו, מדובר בהדלפה חמורה, שפוגעת קשות בזכותו של מרשנו להליך הוגן. מאחר שמדובר בשיח פנימי בין בכירי הפרקליטות, ברור כי הדלפה זו הגיעה משורות המאשימה. הראיות שהבאנו לעיל רק מחזקות את המסקנה המסתברת כי מי שהדליף את הפרטים על אודות השלמת החקירה היה גורם משורות המאשימה. יתרה מזו; אוזלת היד בטיפול בהדלפות עד כה, הובילה להדלפה נוספת ביום שישי האחרון".
הפרקליטים כאמור דרשו פתיחת חקירה: "בנסיבות אלה, ובהתאם להחלטת בית המשפט לחקור את הדלפות העבר ולפעול למניעת הדלפות בעתיד, נבקש כי תורה על פתיחה מיידית בחקירה לאיתור המדליפים – הן ביחס להדלפות ביום ה-15 בנובמבר והן ביחס להדלפה הנוספת מיום 19 בנובמבר ב'אולפן שישי'. לטיפולך המהיר נודה. נשוב ונזכיר כי נוכח ההשלכות שיש לדברים על ההליך המשפטי המתנהל, נבקש כי החקירה תמוצה בימים הקרובים, וכי ממצאיה יועברו לעיוננו על מנת שנוכל לכלכל את צעדינו בנושא".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפרקליטות היא המושחת האמיתי. די לעיוות הדין. די! (ל"ת)
    חזי 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    הדלפות, הדלפות,הדלפות... אבל מה עם תגובה על קבלת הצמיד?
    בר ברגר 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לא בכבוד שלך להגיב, גברת נתניהו? אם זה נכון, זו שחיתות פר אקסלנס.... כזאת שיושבים בגינה בכלא.
    סגור
  • צביעות
    חנניה 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לגבי הצמיד,קודם תשאל את מי שנתן אותו, ג'יימס פארקר...מה אתה מתרגש מהצמידהטיפשי הזה??? התנהגות הפרקליטות מחרידה, לא עולה על הדעת שהפרקליטות עוברת על החוק במהלך הליכים משפטיים, תכלס זה אומר שהתיקים לא מדברים בעד עצמם!!!!.
    סגור