משפט

בנק ישראל באזהרה דרמטית: "תבדקו, המטבעות שלכם אולי מזויפים"

ארבעה אנשים שעסקו בייצור, זיוף והפצת מטבעות כסף ישראלי בסכומים של 5 שקל ו-10 שקל נעצרו לאחר שהתנהלה נגדם חקירה סמויה ביאל"כ. המשטרה מסרה: "נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו, בכל מקום בו מבוצעות עבירות הונאה ומרמה הפוגעת בכלכלת המדינה"
מערכת ice |  9
השקל מימי המרד הגדול (צילום יניב ברמן רשות העתיקות)
היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 עצרו היום (שני) ארבעה חשודים בגין זיוף מאות מטבעות של כסף ישראלי. בחודשים האחרונים התנהלה חקירה סמויה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף יחידת הונאה במחוז דרום, במסגרתה הצטברו חומרי חקירה אשר הצביעו על מספר חשודים שעסקו לכאורה ביצור, זיוף והפצה של מטבעות כסף ישראלי בסכומים של 5 שקל ו-10 שקל. 
עפ"י החשד, בעלים של בית מלאכה באשדוד, הסב לכאורה ביחד עם עוד 3 חשודים את בית המלאכה למעבדה לזיוף מטבעות כסף ישראלי, מתוך מטרה להפיק רווחים כלכליים באמצעות הפצת המטבעות לשוק החופשי. בנוסף לחשדות, עלה כי הפעילות הפלילית בוצעה דרך חשבונות בנק של אחד החשודים, שביצע לכאורה עבירות של הלבנת הון בהיקפים של למעלה מ-5 מיליון שקל.
 
כאמור, עם המעבר לחקירה גלויה פשטו הלילה בלשי וחוקרי היאל"כ, ביחד עם שוטרי מז"פ לכיש ונציגי מחלקת המטבע בבנק ישראל על בית המלאכה, ותפסו עשרות מטבעות של 5 ו-10 שקלים בתפזורת, חומר גלם, גלופות ומכונות חדישות אשר שימשו ככל הנראה לזיוף המטבעות. במהלך הפשיטה נעצרו ע"י השוטרים שני חשודים שעסקו באותה עת ביצור המטבעות ואף בחיפוש בבתיהם של חלק מהחשודים נתפסו מטבעות מזויפים. 
בתום חקירתם של ארבעת החשודים בגין הנפקת מטבע מזויף, קשירת קשר לפשע, מתקין או מחזיק מכשיר לזיוף מטבעות, קבלת דבר במרמה, עבירות מס והלבנת הון, הם הובאו הבוקר לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשל"צ, שהחליט להאריך את מעצרם של שלושה חשודים עד ליום 9.12 וחשוד נוסף עד ליום 8.12 .
מדוברות המשטרה נמסר: "אנו נמשיך להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו, בכל מקום בו מבוצעות עבירות הונאה ומרמה הפוגעת בכלכלת המדינה, במטרה לצמצם את הנזק ולהעמיד את העבריינים לדין".
מבנק ישראל נמסר: "בנק ישראל מברך את משטרת ישראל ואת היחידה הכלכלית בלהב 433 על המבצע המוצלח אשר מסייע רבות למלחמה בתופעת זיוף המטבע. מבצע זה מצביע שוב על חשיבות שיתוף הפעולה ההדוק בין משטרת ישראל ובנק ישראל, שיתוף הפעולה יימשך על מנת להילחם בתופעת זיופי המטבע אותה יש למגר. בנק ישראל ומרכזי המזומנים במערכת הבנקאית בודקים כל שטר ומטבע המופקדים במערכת הבנקאית, עוקבים ומנתחים את זיופי המטבע הנתפסים במערכת הבנקאית".
"בנק ישראל ימשיך לפעול לחיזוק אמון הציבור במטבע, בעזרת שילוב סימני ביטחון מתקדמים, שיתוף פעולה עם מערכת אכיפת החוק וביצוע פעולות הדרכה והסברה לציבור אודות אופן בדיקת המטבע. בהזדמנות זו אנו קוראים שוב לציבור לבדוק את סימני הביטחון המופיעים על השטרות אותם הוא מקבל ואשר מידע לגביהם נמצא באתר האינטרנט של בנק ישראל".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    חוק פדרלי
    אלון 12/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבא : תן לישון עבדתי כלהלילה .זיוף כספים הוא פשע נגד המדינה.באמריקה על זיוף יושבים בכלא פדרלי המון שנים
    סגור
  • 6.
    ואם מזויף אז מה נעשה במטבעות??
    דרור 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות איתם זה פשע ולזרוק בפח זה באסה
    סגור
  • 5.
    בתי מישפט ושופטים עלובים אין רחמים
    רונאל 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שוב ישוחררו עבריינים כבדים אחרי מעצר בין כמה ימים שוב יוכלו לקום ולהעלם מהמדינה ולהתחמק מעונש פגיעה בכלכלת המדינה צריכה להיות יותר מרצח אז שוב ושוב ענישה עלובה ובתי מישפט עוד יותר
    סגור
  • 4.
    איך נדע לזהות מטבע מזוייף
    יוסי 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איך נדע לזהות אם לא מציגים את הזיוף או דרכים לבדיקה האם מזוייף .ומה עושים אם מגלים זיוף.?
    סגור
  • 3.
    ואיך נבדוק בדיוק, כתב אימפוטנט? (ל"ת)
    עוד אחד 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • היום כל אחד נהיה עיתונאי וכתב ,המצב גרוע ביותר
    אחד 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבות ללא תוכן אמיתי ,רק מה שחשוב הוא הכניסות לכתבה ,התוכן לא חשוב בכלל
    סגור
  • 2.
    זיוף מטבעות
    מוטי 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מזהים מטבעות מזוייפים כולם דומים
    סגור
  • 1.
    חלאות כאלה צריכים מאסר עולם (ל"ת)
    אבי 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • ואלו שבכנסת ישראל לא
    פ 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אלו שיושבים בכנסת ומחוקקים חוקים שמתאימים לצרכים הפרטים שלהם בלבד
    סגור