כסף וצרכנות

הונאות ענק בקריפטו: כך נעלמו עשרה מיליארד דולר למשקיעים

הרגולציה בקריפטו עדיין מאחור והונאות הקריפטו מגיעות למימדים גדולים ולסכומי עתק. בלונדון דיווחו על סכום מצטבר של עשרה מיליארד דולרים למשקיעי קריפטו דרך פלטפורמת הבלוקצ'יין שנשענת על את'ריום 
מערכת ice |  3
מתקפת סייבר (צילום pexels)
משקיעים בלונדון הפסידו מיליארדי דולרים לעבריינים המכוונים לפלטפורמות המכונות ”פיננסים מבוזרים” השנה. על פי דיווח של ה-BCNB, חברת אליפטיק הלונדונית הודיעה כי כספי משתמשים בשווי של יותר מ-10 מיליארד דולר נגנבו במקרים של הונאה וגניבה במוצרי פלטפורמת DeFi, שמטרתם ליצור מענה מקביל לשירותים פיננסיים מסורתיים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ’יין.
DeFi מכונה לעתים קרובות ”המערב הפרוע” של מטבעות הקריפטו. שירותים כאלה מבטיחים לרוב למשתמשים תשואות עצומות אך חסרים כל מעורבות של מתווכים כמו בנקים. מוצרי חיסכון והלוואות בריבית גבוהה הם מחזה נפוץ במרחב.
כפי שניתן לצפות בתעשייה צעירה כמו קריפטו, פלטפורמות DeFi אינן מוסדרות. ועד לבשורה רגולטורית בעניין, הרשויות מתמודדות עם  מבול של פריצות גדולות והונאות קריפטו על גבי פלטפורמות הבלוקיצ'יין וכריית הקריפטו. ההפסדים הכוללים שנגרמו על ידי ניצול הפלטפורמה של DeFi הסתכמו עד כה ב-2021 ב-12 מיליארד דולר, לפי חברת Elliptic, שעוקבת אחר תנועות כספים בפנקסים הדיגיטליים העומדים בבסיס מטבעות קריפטוגרפיים.
 
הונאה וגניבה היוו 10.5 מיליארד דולר מהסכום הזה - עלייה של פי שבעה מהשנה שעברה. במהלך השנתיים האחרונות, סכום הכסף הכולל שהופקד בשירותי DeFi זינק מ-500 מיליון דולר בלבד ל-247 מיליארד דולר.
כל זה מגיע כשמחירי הביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים עלו השנה בקצב מסחרר. את'ריום, הרשת מאחורי המטבע הדיגיטלי השני בגודלו בעולם, שמהווה מעין סגן לביטקוין, נחשבת לעמוד השדרה של יישומי DeFi רבים וכאן טמונה הסכנה.
מוקדם יותר השנה, פלטפורמת DeFi Poly Network הפסידה יותר מ-600 מיליון דולר במה שהיה, באותה תקופה, גניבת מטבעות הקריפטו הגדולה בכל הזמנים. היו גם מספר מקרים של מה שנקרא "משיכות שטיח" , שבהן רמאים משכנעים משקיעים לקנות את המטבע השקרי שלהם ואז נעלמים עם הכספים לאחר שגייסו סכום מסוים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    השקעות
    שלמה 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי משקיע בעסקי אויר רק תמימים או חסרי ידע או נוכלים ובתחום הזה הנוכלות תמשיך זה שוק לא מוסדר ואין פיקוח רציני
    סגור
  • 2.
    רדיפת בצע שמתחברת למטומטמים ונוכלים === ביטקוון (ל"ת)
    אורי 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    כל הקריפטו למיניהם
    אבי 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל הקריפטו הם פירמידות של פונזי. ערכם אפס מאופס. החברה שנמצאים במרכז מרוויחים מהפריירים ששמים שם כסף ממשי
    סגור