השוק

שיא חדש בהונאות הקריפטו: מה הסכום שנגנב מהמשקיעים?

דרום אפריקה שוב מככבת עם שיאנית הונאות קריפטו חדשה, הפעם זוג אחים שעמדו בראש מיזם להשקעות קריפטו נעלמו לאחר שדיווחו על פריצת האקרים לפלטפורמת ההשקעה שלהם, וזה הסכום המטורף שלקחו
מערכת ice |  1
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)

עוד הונאת ענק בקריפטו: שני אחים דרום אפריקאיים שעומדים מאחורי פלטפורמת השקעות קריפטו בשם "אפריקריפט", נעלמו ואיתם 3.6 מיליארד דולר. הנושא עבר לטיפול יחידת העילית של כוחות המשטרה הלאומיים בדרום אפריקה. במקביל פנה משרד עורכי הדין לבורסות קריפטו שונות ברחבי העולם, בבקשה לתשומת לב בעניין, אם המטבעות שנגנבו עוברים דרכם, בניסיון להמירם למט"ח או בדרכים אחרות.

השניים גנבו 69 אלף מטבעות – שנכרו בימי השיא של הקריפטו, כך ששווי המטבעות שעומד לרשותם שווה יותר מ-4 מיליארד דולר. מדובר בהונאת הקריפטו הגדולה ובעלת הערך הגדול ביותר. הונאות קריפטו כבר דווחו אך ההיקף הנוכחי עלול לחזק את הקידום של רגולציה כבדה יותר בתחום, שנכון לעכשיו נחשב פרוץ יחסית לתחום פיננסי.
באפריל האחרון הודיע אמיר קאג'י, אחד מהאחים שהחברה הותקפה על ידי האקרים. האח, ששימש כמנהל התפעולי של פלטפורמת ההשקעות ביקש מלקוחותיו שלא לדווח על האירוע מכיוון שלטענתו, כל דיווח עלול לגרור האטה בתהליך השחזור של המטבעות שנעלמו. על אף בקשותיו, חלק מלקוחות אפריקריפט לא נותרו אדישים למתרחש, ופנו לעורכי דין.
אך בזמן הזה המטבעות הקריפטוגרפיים של לקוחות אפריקריפט כבר לא היו בנמצא – עורכי הדין ניסו לסייע באיתורם ונחלו כישלון כשגילו שהמטבעות נסחרו והועברו דרך מספר רב של ארנקים וחשבונות קריפטוגרפיים כך שלא ניתן למצוא אותם כעת.
בכך הפכה אפריקריפט להונאת הקריפטו הגדולה בעולם ועקםה את השיאנית הקודמת של 2020, גם היא ממוצא דרום-אפריקני, " Mirror Trading International". אז נגנבו מלקחות מטבעות בשווי 1.2 מיליארד דולר שהיוו באותה תקופה 23 אלף מטבעות דיגיטליים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביטקויין
    פולני פלמוני 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי לא קיים...אז גנבו דולרים או אויר?
    סגור