משפט

טיילור סוויפט נתבעת בגין העתקת מילים ב-Shake It Off

טיילור סוויפט תעמוד למשפט בפני חבר מושבעים בשל האשמות שחלק ממילות השיר שלה Shake It Off הועתקו משיר אחר. התביעה הראשונה ב-2018 נדחתה אך כעת לאחר הערעור שהתקבל, המשפט יתחיל בשנית

מערכת ice | 
טיילור סוויפט (צילום טוויטר טיילור סוויפט)
נראה שהסאגה סביב שירה של טיילור סוויפט לא נגמרת: שופט אמריקאי סירב לבקשתה של סוויפט לדחות את התיק, ופסק כי חבר מושבעים עשוי לקבוע כי הלהיט שלה משנת 2014 העתיק את מילותיו מהשיר 'Playas Gon' Play מ-2001 שבוצע על ידי שלישיית בנות בשם 3LW.
שתי הרצועות כוללות וריאציות של המשפטים "players gonna play" ו- "haters gonna hate". השופט כבר דחה בעבר את המקרה, ואמר שהטקסטים הינם "בנאליים" מכדי להיות מוגנים בזכויות יוצרים. בפסיקתו המקורית, השופט המחוזי ציטט 13 שירים קודמים שהציגו ביטויים דומים, כולל השיר Playa Hater מאת The Notorious B.I.G. 
"בתחילת שנות ה-2000, התרבות הפופולרית השתמשה במידה מרובה במושגים "players" ו- "haters" כך שזה לא היה נדיר לחבר משפטים כמו "players gonna play" ו- "haters gonna hate". הם משפטים העומדים בפני עצמם, ולא יותר יצירתיים מ- "runners gonna run", או "swimmers gonna swim", כתב השופט. "בסיכומו של דבר, המילים שעל הפרק קצרות מדי, לא מקוריות ולא יצירתיות מכדי להצדיק הגנה על פי חוק זכויות היוצרים."
עם זאת, כותבי השיר שון הול וניית'ן באטלר ערערו על פסק הדין ובית משפט פדרלי לערעורים הפך את ההחלטה. זה החזיר את התיק לשופט המחוזי. סוויפט ביקשה פסק דין מקוצר - פסיקה מיידית לפיה היא לא הפרה זכויות יוצרים - אך ביום חמישי הוא סירב. "למרות שיש כמה הבדלים בולטים בין היצירות, יש גם קווי דמיון משמעותיים בשימוש במילים ובמבנה", כתב. הוא הוסיף כי "בית המשפט אינו יכול לקבוע כעת שאף מושבע סביר לא יוכל למצוא דמיון מהותי של ניסוח לירי, סידור מילים או מבנה פיוטי בין שתי היצירות".
 
מייצגיה של טיילור סוויפט העלו טיעונים משכנעים, אמר השופט, אבל זה לא הספיק כדי למנוע מלהביא את התיק למשפט. Playas Gon' Play היה להיט קטן של שלישיית הבנות 3LW. לאחר מכן, כותב השיר שון הול כתב והפיק שירים לאמנים כמו ג'סטין ביבר ו-Maroon 5, בעוד שבאטלר עבד עם הבאקסטריט ביוז ולותר ונדרוס.
Shake It Off של טיילור סוויפט הוא הסינגל הנמכר ביותר בקריירה שלה, שעמד בראש המצעדים בארה"ב. עורכי הדין של הול ובאטלר בירכו על ההחלטה ואמרו שבית המשפט "עשה את הדבר הנכון". הצוות של סוויפט סירב להגיב לכתבי ה-BBC, ותאריך למשפט טרם פורסם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה