משפט

עשיתם לייק לטרוריסטים - תיכנסו למאסר

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת החוק של ח"כ מיקי זוהר לאיסור הזדהות עם מעשה טרור ברשתות החברתיות. זוהר דורש חמש שנות מאסר. זוהר: "מעניין לדעת האם הכסא חשוב יותר מביטחון המדינה והגאווה הלאומית שלנו"
מערכת ice |  2
מיקי זוהר (צילום טוויטר/מיקי זוהר, freepik)
ועדת השרים לחקיקה תדון מחר (ראשון) בהצעת החוק של יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ מיקי זוהר מהליכוד לאיסור הזדהות עם מעשה טרור ברשת חברתית.
כזכור, זוהר העלה לדיון את ההצעה על רקע גל הטרור המתחדש והשימוש שעושים ארגוני הטרור ברשתות החברתיות. על פי ההצעה, המפרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או הזדהות עמו באמצעות שיתוף פוסט ברשת חברתית או סימון תמיכה "לייק" לפוסט ברשת חברתית דינו – מאסר חמש שנים.
 
לפני עשרה ימים מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק נוספת בנוגע לרשתות החברתיות. אושרה בקריאה טרומית הצעת החוק למניעת ביצוע עבירות באמצעות פרסום באינטרנט (הסרת תוכן), התשפ"ב-2021 שהציע חבר הכנסת מאיר יצחק-הלוי יחד עם קבוצת חברי הכנסת. אישור החוק הגיע חרף ההתנגדויות הנחרצות מימין, שטוענות שמדובר בחוק לסתימת פיות.
החוק קובע ששופט בעל הסמכה מתאימה יהיה רשאי לתת צו למפרסם להסיר תוכן מאתר האינטרנט שלו אם שוכנע שנעברה עבירה פלילית באמצעות פרסום התוכן או אם בנסיבות העניין יש בפרסום לסכן באופן קרוב לוודאי את שלומו הנפשי של אדם.
ח״כ מיקי זוהר אמר: ״אני סקרן לדעת מה תהיה עמדת ועדת השרים, זה מעניין לדעת האם הכסא חשוב יותר מביטחון המדינה והגאווה הלאומית שלנו, הגיע הזמן שהתנועה האיסלמית תפסיק להכתיב הכל לממשלה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חשבתי שאתם נגד סתימת פיות ברשת ובעד חופש ביטוי
    גל 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה רק כשזה נוגע לעברייני הסתה מימין.
    סגור
  • 1.
    הצעד הבא של הגאון הליצן מכלוף יהיה הצעת חוק
    מנשה 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של מאסר עולם למי שישחרר נפיחה במרחב הציבורי. וכך יפול בבור שחפר לעצמו.
    סגור