משפט

התאגיד חוטף תביעה של מיליון שקל: "התנהלות כוחנית ומקפחת"

המפיקה ענת אסולין וחברת ההפקה שלה תובעות את התאגיד, לאחר שאסולין זכתה בקול קורא לסדרת דרמה וכשנתיים וחצי לאחר חתימת ההסכם בין הצדדים, התאגיד ביטל את ההסכם | כל הפרטים על התביעה
אביחי דלאל |  2
כאן תאגיד השידור הציבורי (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
המפיקה ענת אסולין וחברת ההפקות שלה הגישו לבית משפט השלום בירושלים תביעה נגד תאגיד השידור הציבורי "כאן" בסכום של 1.3 מיליון שקל באמצעות עו"ד תמרה דריימן ממשרד פישר (FBC&Co). 
בכתב התביעה אסולין תוקפת את תאגיד השידור הציבורי: "במרכז ענייננו התנהלות עוולתית, כוחנית ומקפחת של תאגיד השידור הישראלי כלפי חברת הפקה קטנה. התנהלות זו, נמשכה על ידי התאגיד באופן עקבי, וחרף פניותיהן החוזרות ונשנות של התובעות, ולבסוף מוטטה אותן כלכלית ורוקנה אותן מנכסיהן, הובילה לנקיטת הליכים משפטיים נגדן, וסתמה את הגולל על 27 שנות יצירה ישראלית מקורית".
לפי התביעה, אסולין השתתפה וזכתה מבין כ-450 הצעות בקול קורא להפקת סדרת דרמה. ב-08 בנובמבר 2016, אסולין חתמה עם התאגיד על הסכם להפרת סדרה בשם צוות מו"מ/ החרם". אסולין טוענת כי היא פעלה בהתאם להוראות ההסכם, ערכו תחקיר, התקשרו עם נותני שירות חיצוניים ותסריטאים, השלימו כתיבה של 12 תסריטים והחלו בשלבי טרום הפקה של ליהוק, סגירת צוות מוביל, פירוק תסריטים, פגישות עם במאים וסגירת תאריכי צילום. לדבריה, נוצרה התקשרות גם עם במאי הסדרה כשהכל בתיאום עם התאגיד ובהתאם להסכם. ב-14 באפריל 2019, כשנתיים וחצי לאחר חתימת ההסכם, בתאגיד הודיעו על ביטוח ההסכם. ביטול ההסכם לא נבע מסיבות הנוגעות לטיב היצירה לפי כתב התביעה.
 
אחד הסעיפים בהסכם אכן מתיר לתאגיד לבטל את החוזה בכל שלב לפי שיקול דעתו הבלעדי, הטענה העיקרית של אסולין נוגעת לכך שהסעיף לא היה נתון למשא ומתן וכי מדובר בתנאי מקפח וכי התאגיד צריך לפעול בתום לב. הסיבה לתביעה, ביטול ההסכם שהגיע לאחר התקשרות של כשלוש שנים והביטול שנעשה לדבריה ללא נימוק ענייני ושימוש שלא בתום לב. בכתב התביעה אסולין תקפה: "התנהלות חסרת תום לב זו הסבה לתובעות נזקים חמורים והובילה לאובן השקעה רבה ובשנים של עבודה שירדו לטמיון". 
בהמשך, אסולין סיפרה על הנזקים שנגרמו והפניות לתאגיד בנוגע לערבות לא נענו. בנוסף, תאגיד השידור סירב לשאת בהוצאות ובהתחייבויות של אסולין כלפי צדדים שלישיים והשכר שלה כמפיקה עד לביטול ההפקה וזו למעשה עיקרה של התביעה. 
מתאגיד השידור הציבורי "כאן" נמסר: "נלמד את כתב התביעה ונגיב בבית המשפט".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איש לא צופה, מילארדים, שחיתות ענקית. מסכן העם הזה (ל"ת)
    תאגיד פשע 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    מה לא ברור,4 חברות ענק זוכות למאות מליונים בחסות איתרוג (ל"ת)
    הערוץ המושחת המאותרג 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור