משפט

מנכ"ל מקדונלדס ייפרד מ-105 מיליון דולר וזו הסיבה המרתיחה

?שליחת תמונות עירום מהמייל של החברה שלו, עלתה למנכ"ל לשעבר של מקדונלד'ס בסכום עתק, כאשר כספי הפיצויים שקיבל הוחזרו במלואם כולל הערך בהן עלו מאז, ב-40%
מערכת ice |  1
מקדונלדס (צילום pixbay edit ice)
סטיב איסטרברוק הוא בכיר עסקי בריטי שידוע בעיקר כאשר כיהן כנשיא ומנכ"ל מקדונלד'ס משנת 2015 עד נובמבר 2019. כמנכ"ל של כל חברה, שלא לדבר על אחת החברות הגדולות והמפורסמות בעולם, איסטברוק כנראה היה צריך להבין ש"אסור לטבול את הצ'יפס שלך בקטשופ של החברה".
אבל איסטברוק טבל גם טבל, ואפילו שלוש פעמים והסתבך בעקבות כך בענק, כאשר קשר שניהל עם שלוש עובדות הכפופות לו עלו לו בתביעה שהגישה נגדו מקדונלד'ס באוגוסט 2020, כאשר נחשפו יחסים מיניים בלתי הולמים שלו עם שלושתן בשנה שלפני פיטוריו. החברה גילתה זאת בזכות טיפ אנונימי. אם זה לא היה מספיק גרוע, הוא העניק לכאורה לאחת מהנשים הללו אופציות בשווי מאות אלפי דולרים.
 
ואם כל זה לא היה מספיק גרוע, הוא גם השתמש לכאורה בחשבון האימייל של החברה שלו כדי לשלוח ולקבל סרטונים ותמונות בעלי אופי מיני בוטה של ​​מספר נשים כולל שלושת העובדות. כשמקדונלד'ס פיטרה את המנכ"ל בנובמבר 2019, מועצת המנהלים הייתה בעיקר המומה לגבי היקף ענייניו ולא ידעה יותר מדי פרטים. לכן, הסכים הדירקטוריון לפטר אותו "ללא סיבה". 
מכיוון שהוא פוטר "ללא סיבה", איסטרברוק הורשה לשמור 100% מהפיצויים ההון שהרוויחו ב-2018 וב-2019 (כאשר הפרשיות התקיימו). לאחר שקיבלו במקדונלד'ס את הטיפ האנונימי הזה, החברה פתחה בחקירה. חקירה זו הביאה לתביעה הנ"ל. התביעה הוכרעה השבוע כשאיסטברוק 'אכל אותה בענק'.
בעקבות התביעה, המנכ"ל לשעבר הגיע לסיכום על החזרת כל תגמול ההון שקיבל משנת 2018 ו-2019. ומכיוון שמחיר מניית מקדונלד'ס עלה בסביבות 40% מאז היום בו פוטר, הוא לא רק מחזיר את הסכום שקיבל, אלא יחזיר את השווי הנוכחי של האופציות שהוענקו לו שבשוויין הנוכחי מוערכות ב-105 מיליון דולר.
בהצהרה שפרסם, הסביר איסטרברוק: "מקדונלד'ס והדירקטוריון שלה מעריכים לעשות את הדבר הנכון ולהציב את הלקוחות והאנשים במקום הראשון. במהלך כהונתי כמנכ"ל, נכשלתי לפעמים בשמירה על ערכי מקדונלד'ס ולמלא חלק מהאחריות שלי כמנהיג החברה, אני מתנצל בפני חברי לעבודה לשעבר, מועצת המנהלים והזכיינים והספקים של החברה על כך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    א
    אני 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בול יצחק. מהמכשפה.
    סגור