משפט

רשות המיסים קיפלה את מבריחי התכשיטים של הסלבס

היחידה המשפטית לתיקי מכס ברשות המיסים הגישה כתב אישום נגד שלושה ישראלים שהבריחו לארץ שעוני יוקרה ותכשיטים בשווי מיליוני שקלים בנתב"ג באמצעות בלדרית
מערכת ice |  3
רשות המסים (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
היום (חמישי) הוגשו לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד שני כתבי אישום על ידי עו"ד עדילי דגן ועו"ד הגר פיינברג מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים כנגד שלושה אזרחים ישראלים, אבי קורן, מרים שושן בניטה ועדן קינן, אשר פעלו יחד על מנת להבריח ארצה שעוני יוקרה ותכשיטים בשווי מיליוני שקלים, דרך נמל התעופה בן גוריון.
אבי קורן, תושב חוזר מבלגיה בן 37, הבריח יחד עם מרים שושן בניטה הברחות ששווים למעלה מ-6 מיליון שקל. קורן חובב חיי פאר, מתגורר בסביון ומתנייד עם מכונית פרארי שיווק את התכשיטים שהבריח לאנשים בעלי שמות. בין המוכרים שמכירים את קורן אלירן עטר וברק יצחקי, ליצחקי אף הוצע לפתוח איתו חנות של מוצרים ומותגים בינלאומיים בקניון TLV כך נכתב בדיווח של "כלכליסט".
כתב האישום הוגש בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר-שבע, יחידת יהלום ובשיתוף עם יחידת יעדים ברשות המסים. כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של הברחת טובין בנסיבות מחמירות והטעיית פקיד מכס, וכנגד שניים מהנאשמים מיוחסות גם עבירות של הלבנת הון. כנגד אחד מהנאשמים, היוזם, המתכנן והמוציא לפועל של רשת ההברחה מיוחסות, בנוסף, גם עבירות מס הכנסה ועבירות מס ערך מוסף. בנוסף, עם הגשת כתבי האישום, הוגשו גם בקשות למתן צווים זמניים ברכוש לפי חוק איסור הלבנת הון ופקודת הסמים המסוכנים.
 
על פי עובדות כתבי האישום, הנאשמים פעלו יחד בשיטתיות, בעורמה ובתחכום, תוך תכנון מוקפד מראש, לביצוען של הברחות שעונים ותכשיטים בשווי מיליוני שקלים, במטרה להונות את האוצר או לעקוף כל איסור, הגבלה או תקנה בעניין יבואם. ההברחות השונות בוצעו באמצעות בלדרית, אשר הביאה עמה את שעוני היוקרה והתכשיטים מארצות שונות בעולם והסליקה אותם על גופה ובכבודתה במעבר במסלול הירוק, עם כניסתה לישראל.
בהמשך, נעשו עשרות פעולות בשעוני היוקרה והתכשיטים המוברחים, ובין היתר – שיווקם ומכירתם ללקוחות שונים בארץ ובחו"ל, כל זאת במטרה להסתיר ולהסוות את מקורם, את זהות בעלי הזכויות בהם, את מיקומם, את תנועותיהם ואת עצם עשיית הפעולה בהם. 
עו"ד רני שורץ, ממשרד ירון אלדר פלר שורץ ושות', המייצג את קורן, מסר: "מתחילת הדרך עושים למר קורן משפט שדה, בשעה שהיקף התיק הוא קטן דרמטית לעומת המתפרסם. חלק גדול מהסחורה היא בכלל חפצים אישיים שהובאו ארצה אגב עלייתו לישראל. נעשה כאן ניפוח של סכומים, ניפוח של סחורות וניפוח של סיפור. התיק הזה יכול היה היה להסתיים ממזמן, והתמשכות החקירה וההליכים היא בעיקר עינוי דין קשה למר קורן. אנחנו לומדים בימים אלה את כתב האישום, ואנחנו סבורים ובטוחים שיש לנו הסבר שיניח את הדעת לגורמים בפרקליטות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שעון
    מיכאל 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבי השעון שמכרת לי מזוייף יא נוכל הלוואי שתיכנס לכלא גנב
    סגור
  • 2.
    קורן
    מיכאל 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תהיה חזק אבי, ד"ש לאבא דויד
    סגור
  • 1.
    תחזירו את הכלב לבלגיה (ל"ת)
    ציחי 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור