משפט

חפץ סיים את עדותו: "להעיד בפני נתניהו - קשה נפשית"

עדותו האחרונה של חפץ במסגרת תיקי נתניהו התקיימה היום בבית המשפט המחוזי בירושלים. במסגרת החקירה הנגדית מפרקליטתו של נוני מוזס, עו"ד איריס ניב-סבאג, נשאל היום חפץ על עסקת השוחד בתיק 2000, ואמר: "אצל ביבי ושרה היה איקס על קבוצת ידיעות ובוודאי על מוזס"
מערכת ice | 
ניר חפץ (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
היום (רביעי) לאחר 17 פעמים שבהן עלה על דוכן העדים, הסתיימה חקירתו של עד המדינה ניר חפץ. ביום החקירה האחרון, התבצעה חקירה נגדית מצידה של פרקליטתו של מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, עו"ד איריס ניב-סבאג.
עו"ד ניב סבג תחקרה את עד המדינה על השנה שקדמה לבחירות 2015 ואופי הסיקור בתקופה ההיא. חפץ אישר כי מו"ל ידיעות הציע לרוה"מ דאז נתניהו, שם של כותב ימני שיכתוב בעיתון: "אצל נתניהו זה דבר בעל חשיבות, עסקתי מטעמו כדי להכניס כותבים ימנים למעריב, קצת בוואלה, ערוץ 20 והאתרים שלו, למקומות נוספים, מאוד חשוב לו שיהיו כותבי מאמרים ימניים שבעדו - לא סתם ימניים - הוא מקנה לזה חשיבות גדולה"
לאחר מכן, פרקליטתו של מוזס שאלה את חפץ על הבקשות של עורך אתר וויינט לראיין את נתניהו. חפץ אמר: "ריאיון בוויינט בכלל לא עלה בינינו כאופציה, זאת אומרת אפילו לא בקטע של בואו תוכיחו את עצמכם שבוע שבועיים שאתם מאוזנים, בכלל לא עלה על הפרק. לא עולה על הדעת, אומר בלשון הכי של אנדרסטייטמנט - גם לא היה עובר בבית. בלפור מעורב במערכת בחירות מאוד".
 
אחר כך סיפר חפץ כי לא ידע על הפגישה שהתחרשה בין נתניהו למוזס ובכלל נדהם כאשר שמע עליה מהתקשורת, וזאת משום ש-"בסביבה שבה חייתי, נתניהו, שרה, יאיר במידה מסוימת, היה איקס על קבוצת ידיעות ובוודאי על מוזס, בוודאי מצידה של שרה", אמר והוסיף על חלקם של שרה ויאיר נתניהו בסיפור: "שרה ויאיר חלקו ולפעמים השתתפו בישיבות, נתניהו החליט ולא הייתה החלטה אחרת, אבל הדרישות שלהם תועלו לאפיקים פיראטיים, מתקפות באינטרנט שאין להן כתובת, תועל לשם, בעיקר בשביל להרגיע את שרה ויאיר"
אחר כך עו"ד ניב-סבאג ביקשה מחפץ "תאשר לי שלנתניהו לא הייתה כוונה לתקוף את בנט", וחפץ אמר שמתחילת מערכת הבחירות האסטרטגיה שהיתה מקובלת עליו, על היועצים ועל נתניהו היא לחבק את בנט והבית היהודי, אלא ש-"מנגד קו של שרה ויאיר נתניהו שרצו לתקוף בכל הכוח, אבל נתניהו הוא המחליט ואנחנו החזקנו בשיניים את המדיניות הזו".
לאחר מכן הסתיימה החקירה הנגדית, והתחילה החקירה החוזרת בתיקי 1000 ו-2000 מטעם התביעה, שנמשכה עד 11:00, שאז נגמרה עדות חפץ.
עד המדינה אמר בסיום עדותו: "מרגיש הקלה אחרי חמישה שבועות על הדוכן, מול סוללת עורכי דין מהבכירים במדינה. וזהו אני מקווה שהצלחתי להביא מהזווית שלי הצנועה לחקר האמת. אחרי ארבע שנים שהייתי מנוע מלדבר אני עדיין מעדיף לא להתייחס לתוכן. להעיד בפני נתניהו היה קשה לי כקריעת ים סוף, נפשית ורגשית זה היה קשה מאוד".
בעוד כחודש המשך המשפט עם חקירתו של עד המדינה שלמה פילבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה