משפט

סיוע נוסף לנפגעי עבירות מין? זה החוק שמקדם סער

ברקע פרשות עבירות המין שהתפרסמו באחרונה, שר המשפטים גדעון סער הודיעה הבוקר על הצעת חוק שהגיש לועדת השרים לחקיקה, "צעד נוסף בשורה של תיקוני חקיקה שאני מוביל למען נפגעי עבירות מין"
מערכת ice | 
גדעון סער (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
שר המשפטים גדעון סער מודיע הבוקר על הצעת חוק לסיוע משפטי מקדים לנפגעי עבירות מין, שאושרה בועדת השרים לחקיקה. סער הודיע על המהלך ברשתות החברתיות. קידום החקיקה בנושא מגיע ברקע פרשת הפגיעות המיניות החמורה של הסופר החרדי חיים ולדר שהתפוצצה בשבועות האחרונים וחשפה עשרות מקרים של פגיעות ויחסים אסורים מצד ולדר.
"הבאתי לועדת השרים לחקיקה הצעת חוק להרחבת הסיוע המשפטי שניתן כיום לנפגעי עבירות מין, כך שיחול ללא מבחן זכאות כלכלית והחל משלב החקירה בהליך הפלילי ואף בהליך אזרחי שנובע כתוצאה מהפגיעה. הצעת החוק אושרה פה אחד בועדת השרים לחקיקה.
"זהו צעד נוסף בשורה של תיקוני חקיקה שאני מוביל למען נפגעי עבירות מין, כמו גם החקיקה למתן פיצוי לנפגעי עבירות מין מיד לאחר הרשעת הנאשם. כלל התיקונים נועדו לשפר את היחס של גורמי האכיפה לנפגעי העבירה ולטייב את המענה השיקומי שניתן להם. הרחבת הסיוע המשפטי לנפגעי עבירות מין נובעת מההבנה כי תקיפה מינית היא פגיעה קשה, ייחודית וטראומתית.
 
"נפגעות ונפגעי העבירה מתקשים בחשיפה הכרוכה בניהול הליכים משפטיים ולכן לא אחת מתקשים להתלונן או לשמור על קשר רציף עם רשויות האכיפה. הסיוע המשפטי נועד כדי לאפשר לנפגעות ולנפגעי עבירות המין למצות את זכויותיהם בהליך הפלילי כבר משלב החקירה וכדי לסייע בתיווך העולם המשפטי עבורם.
"עלות התקציבית לתיקון מוערכת בכ-12 מיליון ש״ח בשנה והוא עולה בקנה אחד עם המלצות דו״ח הוועדה הבין-משרדית לבחינת הטיפול בנפגעי עבירות מין בהליך הפלילי בראשות השופטת ברלינר בכך שהוא מאפשר ליווי רציף לאורך כל ההליך הפלילי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה