משפט

בשורה לצרכני הקנאביס: האם לא יצטרכו רישיונות לחומר רפואי?

נציב הקבילות למקצועות רפואיים במשרד הבריאות הודיע היום בוועדה המיוחדת לקנאביס כי משרד הבריאות יפעל למעבר מרשיונות למרשמים
מערכת ice |  2
קנאביס (צילום freepik)
בדיון של ועדת הקנאביס בנוגע להצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, ד"ר בעז לב, נציב הקבילות למקצועות רפואיים במשרד הבריאות ומי שעמד בראש ועדה שבדקה את עניין המרשמים למטופלים שצורכים קנאביס הודיע (שלישי) כי משרד הבריאות פועל למעבר מרישיונות לשימוש בקנאביס רפואי למרשמים.
באוקטובר האחרון, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות של ח"כ שרן השכל והקור עבר לוועדה הייעודית בכנסת. 
לדבריו של ד"ר בעז לב, את המרשמים יספקו רופאים מומחים תחומיים, המרשמים יהיו דיגיטליים עם כללים זהים למרשמי נרקוטיקה, הטיפול יירשם ויהיה חלק מהתיק הרפואי והמרשמים יינתנו על ידי רופאים שעברו הכשרה ייעודית מוכרת בתחום הטיפול בקנאביס. 
 
הטיפול יחייב מעקב מובנה ותוכנית טיפול סדורה, המרשמים ינתנו במרפאות שיבצעו מעקב ואיסוף של המידע לצורך מעקב פרטני ולימוד רוחבי, מתן הקנאביס יהיה בהתאם להתוויות רשומות ורופאים ראשוניים שעברו הכשרה מתאימה יוכלו לתת מרשמי המשך טיפול וכן לשנות מינונים ומגבלות.
"המטרה שלנו היא לדאוג לטובת המטופל בהיבט הרפואי ולייצר רצף טיפולי מתאים", אמר ד"ר לב. לדבריו, נעשתה פניה לקופות החולים והן התבקשו להגיש תוכניות אופרטיביות והצגת הצרכים שלהן.
יו"ר ועדת הקנאביס לצרכים רפואיים, ח"כ שרן השכל: "המעבר מרישיונות למרשמים הוא בשורה אדירה למטופלים. לא עוד רישיונות שמגיעים למשרד הבריאות ומקבלים אישור, אלא מרשם שהרופא רושם כמו כל תרופה אחרת. מסקנות הוועדה כפי שהציג ד"ר לב נותנות תקווה להמון מטופלים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקאנביס הרפואי פוגע במוח זהירות ענקית
    ספתוש 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בס"ד הקאנביס הרפואי הוא עיוות של המבנה של צמח הקאנביס,הפרידו בן הנקבה לזכר ,וזה מייצר צד נקבה חזק מאד שגורם לפגיעה מוחית,כי הגוף של האדם מתנהג כפי מה שהוא אוכל שותה או מעשן,אז זה גועל נפש בהדרו,אם מקבילים את המחקר עם התוצאות האלה למה שלומדים בתורת הקבלה של עם ישראל,מייד מבינים כמה חוסר ידע קיים במחקרים הרפואיים,פשוט בושה לחוקרי הטבע והמדע,תעודת עניות ,חוסר דעת מביא מכאוב,זה בדיוק מה שכתוב,דעת זה חיבור של זכר לנקבה,ולכן ,אולי זה מייצר ערפול אבל בסופו של יום מי שמשתמש הקאנביס רפואי יפגע,ולכן תכינו את הארנקים שלכם לתביעות כספיות,כי גם זה יגיע,וגם החוסר דעת שלכם בלימוד טבע הבריאה של בורא עולם,זה גם מוסיף מכאוב,לכם באופן אישי,פשוט בושה
    סגור
  • כמו שאר המדינות הנאורות בעולם!!
    לגילזציה מלאה!! 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן זה שאת דתייה את כל כך חכמה ונאורה עם התורת הקבלה שלך..קדוש ברוךךך הוא נתן לנו תצמח הטיבעי הזה!!! מי אתם בכלל שתעיזו לקחת על זה בעלות!! מנוולים מושחטים של חברות התרופות וכל הלוביסיטים המזורגגים!!אתם הסוחרי סמים הכי גדולים במדינה הזאת!!שתישרפו על כל הכאב שאתם גורמים!!
    סגור