משפט

רשות המיסים ריגלה אחריכם? כאן 11 בחשיפה מטלטלת

תחקיר כלכליסט על NSO ממשיך לעורר סערה. במהדורת הערב של כאן 11 נחשף כי רשות המיסים השתמשה במידע שהגיע מתוכנות הריגול. רשות המיסים: "רשות המסים לא יזמה ולא קיבלה צווי האזנת סתר"
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)

תחקיר כלכליסט לפי המשטרה השתמשה בתוכנת פגסוס של NSO ממשיך לעורר סערה והערב (חמישי) משה שטיינמץ ועמיחי שטיין חשפו במהדורת הלילה כי רשות המיסים השתמשה גם כן בתוכנת הריגול של המשטרה לצורכי חקירות מס.


לפי התחקיר מטלטל של כלכליסט, גורס כי משטרת ישראל בימי המפכ"ל היוצא רוני אלשייך, עקבה אחרי ראשי ערים ועד מנהיגי מחאת הדגלים השחורים באמצעות תכנת הריגול פגסוס של חברת NSO שנמצאת תחת סערת ענק בארצות הברית. לפי גורם בכיר לשעבר במערכת האכיפה, שהיה מעורב בשימוש בתוכנות, "הרשות השתמשה במידע שהגיע מתוכנות הריגול להפללת ארגוני פשע". כך מסר לכאן חדשות. 

 



עוד פורסם כי: "יחידת סייבר סיגינט שאמונה על השימוש בתוכנת ריגול עבור המשטרה, משמשת למעשה כקבלן הביצוע של רשויות חקירה רבות בישראל, שעושות שימוש במידע שמופק מהן. חוץ מהרשות, גם מצ"ח, מח"ש, הרשות להגבלים עסקיים והרשות לניירות ערך, קיבלו גישה למידע מהתוכנות. הגורם מסר בנוסף כי במהלך השנים הופקו תוצרי האזנות סתר מתוכנות ריגול עבור גופי החקירה הללו, בעיקר בתיקים הנוגעים לארגוני פשע". 

מרשות המסים נמסר: "רשות המסים מוגדרת בחוק כרשות חוקרת ואינה מוסמכת לבצע האזנות אלא רק לעשות בהם שימוש. כאשר עולה צורך בתיקים המתנהלים ע"י הרשות לעלות עמדת האזנה הדבר נעשה בליווי קצין טוען מטעם משטרת ישראל. האזנות אלו שמבצעת המשטרה עבור הרשות הן האזנות סתר לשיחות בין חשודים בעבירות פשע  באמצעות מכשיר טלפון. רשות המסים לא יזמה ולא קיבלה צווי האזנת סתר לצורך שאיבת מידע מטלפון סלולרי באמצעות תוכנה".
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    התגובה של רשות המסים מוכיחה
    יעקב 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    א. אין הכחשה ! ב. המשטרה מאזינה ומעבירה חומרים רלוונטיים לרשות המסים. ג. רשות המסים לא צריכה ליזום ולקבל צווי האזנת סתר, כי המשטרה נותנת לה בחינם את החומרים שכבר התקבלו אצלה
    סגור
  • 1.
    קול כלב ביג' יומו
    אמיר 01/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה פשיסטית מנוהלת תחת הדגל האדום שוזרים בנו פחד כדי שנוריד את הראש ובסוף הראש שלכם יפול בדיוק מאותו פגסוס שממתין לכם בכל פינה נבלות
    סגור