משפט

דואר ישראל באזהרה חמורה: היזהרו מההודעה הזו

גל ההונאות בסלולרי נמשך והפעם במוקד הודעה זדונית שמגיעה מדואר ישראל, אלא שלא  מדובר באמת בדואר ישראל. כך תימנעו מהעוקץ הבא
אביחי דלאל |  3
דואר ישראל (צילום Magma Images)
גל הונאות הפישינג נמשך והפעם הודעה זדונית שמגיעה לכאורה מדואר ישראל ומתריעה כי החבילה בדרך ועליכם לאשר את התשלום, אלא שהכנסת פרטי האשראי תוביל לכך שפרטיכם האישיים יעברו לידיים הלא נכונות. 
בשבוע האחרון ישראלים דיווחו על הודעות חריגות שהם מקבלים מדואר ישראל. בהודעה שנשלחה נכתב: "החבילה שלך ממתינה למשלוח, עלינו לאשר את התשלום כדי שנוכל לעבד את בקשתך", לצד ההודעה יש קישור מקוצר ששולח את מי שלוחץ עליו לדף פישינג שדורש פרטי אשראי. 
איך נמנעים מההודעה החשודה? ראשית, אם לא הזמנתם כלום ושום דבר, אין סיבה שתקבלו הודעה כזאת. שנית, כשלוחצים על הקישור המקוצר והוא נפתח בדפדפן הטלפון שלכם, ניתן לראות שגיאה קלה בכיתוב של הכתובת בין ה-E ל-A במילה ישראל כך שכתוב: isrealpost ולא israelpost. במידה ולחצתם על הקישור ובכל זאת מילאתם את פרטי האשראי, יש לפנות לחברת האשראי ולשקול את ביטולו. 
באופן מפתיע, זו לא ההודעה הראשונה שמגיעה כהודעה זדונית, בחודש נובמבר האחרון הופצעה הודעה על חבילה שמגיעה ויש לאשר את תשלום עלויות המשלוח על ידי לחיצה בלינק שהוביל לעמוד נחיתה מזוייף של הדואר. 
לקראת סוף דצמבר האחרון, יחידת הסייבר בלהב 433 של משטרת ישראל עצרה חשוד תושב השטחים, באותה הונאת פישינג. על פי החשד, החשוד גרם לאזרחים תמימים שקיבלו לשלם כ-300 שקל לכל חבילה, כאשר אותו תשלום הומר למטבעות דיגיטליים במטרה לטשטש את העקבות של פעולותיו הפליליות. עוד עלה כי החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל, הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי כרטיס האשראי ולשלם בעד חבילה שאינה קיימת באתר הנחזה לאתר רשות הדואר כפי שצוין. החשוד נעצר בכפר סאוורחה שבשטחים והובא לחקירה במשרדי היחידה. 
גל ההונאות האחרון לא נפסק. בין החברות שנפגעו: ישראכרט, שופרסל, ביטוח לאומי, עלי אקספרס ואפילו ארגון נכי צה"ל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם באשראי
    חאתם 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם בחברת האשראי ישראכרט שלחו הודעות למען חידוש הפעלת הכרטיס , מספר הכרטיס.... מספר האחורי.... מספר תעודת זהות תאריך תיקוף...... בחברת האשראי לא ענו לתשובה ואין להם מענה לתופעה זו , כמובן אני הזהרתי חברת האשראי , למה אחירים יודעים יש לי כרטיס אשראי של ישראכרט במספר טלפון שלי.
    סגור
  • אחד הספקים שמר את הפרטים (ל"ת)
    בצל 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הזהרה חמורה
    הסייברן 01/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולי יש עבורכם עם ישראל. הזהרו מ דואר ישראל.וזו לא סתם הזהרה. זו הזהרה חמורה ביותר.
    סגור