משפט

הישג לערן סויסה: חוק הפוטושופ עבר בקריאה טרומית

הצעת החוק של חה"כ לימור מגן תלם עברה היום בקריאה טרומית ותגיע לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, כזכור, כתב התרבות היה מהמקדמים של הצעת החוק
מערכת ice | 
לימור מגן-תלם, ערן סויסה (צילום טוויטר/ לימור מגן תלם, אסף אמברם)
הצעת החוק של חה"כ לימור מגן תלם, עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת ותגיע להמשך דיון בוועדת הבריאות של הכנסת לקראת קריאה שנייה ושלישית. מדובר בהצעת החוק שהגיעה בין היתר לאחר המאבק הוויראלי של כתב התרבות של "ישראל היום", ערן סויסה שבעצמו העלה עדכון על כך בדף האינסטגרם שלו בסטורי.
חה"כ עו"ד לימור מגן תלם הציגה את החוק במליאה: "הפרעות אכילה הן כבר מזמן לא עניין שנוגע למיעוט בלבד. אלא הן נוגעות כמעט לכל בית ובבית. אפשר להמשיך לעצום עיניים אל מול השינויים בחברה ובתרבות ואפשר לנקוט במעשה. ואני בחרתי לנקוט במעשה".
 
הצעת החוק מתקנת את חוק הפוטושופ משנת 2012 ומעניקה לו שיניים באמצעות סנקציות כלכליות כנגד פרסום תמונות שבוצעו בהן הצרת היקפים בתוכנות ריטוש ללא הבהרה על כך. מפרסמים שלא יכללו הבהרה בגוף המודעה ייקנסו בעשרות עד מאות אלפי שקלים. 
חה"כ מגן תלם הוסיפה: "הצעת החוק היא שינוי קטן שהוא עולם ומלואו עבור הנערה הצעירה שיושבת בבית. כשאני שומעת אמא בוכה בצד השני של הטלפון. כשנערה מספרת שמודל היופי של הרזון שהיא רואה בפרסומות, פוגע בדימוי גוף שלה ובביטחון העצמי, אני רוצה לדעת שעשיתי הכל בשבילם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה