משפט

פייסבוק הפסידה לבן גביר: זו הקביעה של בית המשפט

בן גביר רשם היום ניצחון מול פייסבוק, אחרי שהשופט אריה רומנוב הודיעה לפייסבוק כי עליה להסיר את המגבלות שהטילה על חשבון הפייסבוק של הח"כ, ולשאת בהוצאות המשפט 
מערכת ice |  1
פייסבוק הפסידה לבן גביר (צילום pexels, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בן גביר וסיעתו עוצמה יהודית פנו לבית המשפט כנגד החלטת פייסבוק לחסום את החשיפה של חשבונות הפייסבוק שברשות הסיעה והח"כ, וזאת לאחר שפרסום סרטון שכולל את בנצי גופשטיין עלה בעמודי אלה. טענת פייסבוק היא כי מדובר באדם מסוכן שאסור לו להופיע בפייסבוק, מה שגרר סנקציות על חשבונות הפייסבוק של בן גביר ועוצמה יהודית. 
הדיון שנערך היום מגיע ברקע תביעה שמתנהלת בין שני הצדדים על הגבלות החשבון שספג בן גביר מפייסבוק. מדובר בדיון נקודתי שמכריע במקרה הנוכחי שמתנהל בין הצדדים בזמן שעדיין לא הוכרע פסק דין ביחסים המורכבים בין בן גביר לרשת החברתית. 
הדיון הסתכם בניצחון של בן גביר, אחרי שהשופט אריה רומנוב פסק כי על פייסבוק להסיר את המגבלות מחשבונותיו על רקע העובדה שפייסבוק לא הכריזה על הגבלת החשבונות, וכי לא הודיעה באופן ברור שפרסום תוכן שכולל את בנצי גופשטיין מהווה עילה להגבלות כאלה.
בהודעת ההחלטה נכתב, "המבקשים חולקים על טענת המשיבה בדבר מהות והיקף הפעולות שהיא נקטה נגדם. לטענת המבקשים, הקטנת היקף החשיפה היא בשיעור של 60% ולא בשיעור של 25% ,כנטען על ידי המשיבה. בנוסף טוענים המבקשים, כי המשיבה חוסמת מהם מלהעלות תכנים, ולא רק שידורים חיים. לדברי המבקש, "הם לא נתנו לי להעלות תוכן. פעמים אני שולח את התוכן, הזה, והוא לא מפורסם במענה לכך אמר ב"כ המשיבה: "אני לא יודע שיש חסימה שלו למעט השידורים החיים" לנוכח התוצאה אליה הגעתי, כפי שתפורט להלן, אינני נדרש להכריע במחלוקת זו". 
"אין חולק על כך, שהמשיבה לא הודיעה למבקשים מעולם שהיא רואה בכל התייחסות אל מר גופשטיין כהפרה של תנאי השירות ושל כללי ההתנהגות של קהילת פייסבוק. ככל הידוע, המשיבה גם לא עשתה פרסום כלשהו שמבהיר לחברי הקהילה את השקפתה בנושא זה.
"כאמור, בעת הזאת קיים רק סרטון אחד. לא ראיתי מקום לחייב את המשיבה להחזיר אותו
לדף הפייסבוק של המבקשים, דבר אשר ספק אם המבקשים עותרים לו. זאת לנוכח הטענות שהועלו בעניין זה והעובדה שנראה כי בעת הזאת אין שום משמעות להחזרת הסרטון ולא ייגרם למבקשים נזק מאי החזרתו.
.אשר לעיקר עניינה של הבקשה, אני מחליט להיעתר לבקשת המבקשים ואני מורה למשיבה להסיר לאלתר את כל ההגבלות שהטילה על המבקשים, מסוג כלשהו, וזאת עד למתן פסק דין בתובענה העיקרית או עד למתן החלטה אחרת. המשיבה תישא בהוצאות המבקשים בסך של 7,500 שקלים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משטרת פייסבוק
    שומר חוק 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החלטה חשובה לכל אזרחים באשר הם. פייסבוק לא יכולים להוריד אדם בלי שעבר על חוקיה.!!!
    סגור