משפט

אילה חסון חשפה: התחקיר על בנט יגיע למבקר המדינה?

התנועה לאיכות השלטון, ח"כ אופיר אקוניס קראו למבקר המדינה לבחון את הישארות ראש הממשלה בביתו הפרטי. התנועה לאיכות השלטון: "פגיעה קשה בקופה הציבורית וברווחת תושבי הרחובות הסמוכים". ח"כ שלמה קרעי וארגון "בצלמו" הגישו בקשה לחופש המידע
מערכת ice |  18
ראש הממשלה נפתלי בנט, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, והעיתונאית אילה חסון (צילום נועם רבקין פנטון, אוליבייה פיטוסי, ויונתן זינדל, פלאש 90)
התנועה לאיכות השלטון וגם ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד פנו היום (ראשון) בצהריים למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לבקר את הליכי קבלת ההחלטות אשר קדמו להישארותו של ראש הממשלה נפתלי בנט בביתו הפרטי ברעננה, לרבות בחינת הכספים אשר הוצאו לשם כך ולשם הפיכת מעונו הפרטי למעון "רשמי".
זאת בעקבות התחקיר העיתונאי של עיתונאית חדשות 13, אילה חסון, התחקיר שדיווח על עלויות גבוהות, ייתכן אף בגובה עשרות מיליוני שקלים, שמושקעות בשיפוץ ביתו הפרטי של רה״מ, אשר כוללים הקמת תשתיות אבטחה מתאימות, גדרות, מצלמות ודיור עבור המאבטחים. כל זאת שעה שהשיפוצים במעון ראש הממשלה הרשמי ברחוב בלפור בירושלים נמשכים.
 
התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי ״מדברים אלו עולה חשש כי החלטתו של ראש הממשלה להישאר בביתו הפרטי ברעננה ולהפכו למעון ראש הממשלה בפועל, מביאה עמה פגיעה קשה ביותר בקופה הציבורית, וזאת לצד פגיעה מתמשכת ברווחתם של תושבי הרחובות הסמוכים״.
״עניין זה מחייב, לטעמנו, ביקורת על הליכי קבלת ההחלטות אשר קדמו להישארותו של ראש הממשלה המכהן במעונו הפרטי, ולרבות בחינת הכספים אשר הוצאו לשם כך ולשם הפיכת מעונו הפרטי למעון 'רשמי', כמו לסוגיות השבחת הנכס אשר נטענו בכלי התקשורת. זאת, לצד פיקוח ובקרה על הסכומים שהוצאו לשם כך, וכן על ההחלטה שלא לעשות שימוש בעת הזו במעון הרשמי בבלפור – המיועד לשם כך״, נכתב בפנייה.
חבר הכנסת אופיר אקוניס שלח הבוקר מכתבים ליועצת המשפטית לממשלה הגברת גלי בהרב מיארה ולמבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן, בעקבות תחקיר ששודר ביום שישי במהדורת שישי של ערוץ 13. ח״כ אקוניס פנה ליועמ״ש בבקשה לבדוק בין היתר ״באיזו רשות וסמכות נטל לידו היועמ״ש מנדלבליט את ההחלטה להכריז על הבית הפרטי של מר בנט כבית רשמי של ראש הממשלה? ובנוסף מי מפקח על עלויות הפיכת ביתו הפרטי של מר בנט למעון רשמי? האם יש סכום שלאחריו יעצרו העבודות?״
בפנייתו למבקר המדינה מבקש חבר הכנסת אקוניס לפתוח בבדיקה בשאלה ״מדוע מדינת ישראל משקיע עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור להפוך בית פרטי למעון רשמי כאשר ידוע מראש שלכל היותר ישמש מר בנט רק כשנתיים בתפקידו? וכן מדוע ועל פי איזה חוק או תקנה אושר למשרד ראש הממשלה להפוך רחוב במרכז הארץ לרחוב מבוצר ומסוגר תוך התעמרות בדייריו?״
ח״כ אופיר אקוניס: ״מבקש מהיועמ״ש וממבקר המדינה לגלות אחריות ציבורית ולהורות על עצירת העבודות, ולעצור את המחטף בהפיכת בית פרטי למעון רשמי לראש ממשלת ישראל.״
ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, בשיתוף עם ארגון "בצלמו", הגישו בקשה לחופש המידע לקבלת פירוט על ההוצאות בבית משפחת בנט ברעננה. הבקשה כוללת דרישה לפירוט ההוצאות עד לרמת פירוט של אלפי שקלים בודדים, ולהצגתן לפי אבטחה, שיפוץ, שדרוג, דרישות המשפחה וכדומה. כדוגמת: ארונות, ארונות מטבח, שטיחים, וילונות, שירותים, קרמיקה, וכל שיפוץ או רכישה אחרים בבית.
תגובות לכתבה(18):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    עיתונאית אחת ויחידה
    יפעת 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איילה את עיתונאית מזן נדיר...שום דבר ואף אחד לא יכול להפחיד אותך בדרך לחשיפת שחיתויות...התכניות שלך מרתקות...חזקי ואימצי...זוהי עיתונאות נטו ואנחנו נהנים לשמוע ולראות...האומץ וחוסר המצמוץ...אלה ישר ולעניין ללא רחשי רקע...או איומים.חזקי ואימצי...זאת עיתונות אמיתית ושירה.
    סגור
  • 13.
    אוהבים אותך עיתונאית אמיצה ואמיתית
    חזק ואמץ איילה 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    העיקר צעקו בהפגנות נגד ביבי שחיתות עולם תחתון עכשיו דממה
    סגור
  • 12.
    הנדסת תודעה סובייטית
    עומרי 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה עם המטוס מי חוקר?
    סגור
  • בנט
    אא 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איילה חסון את פותחת דרך לגואל ישראל אנו עם ישראל אוהבים ומוקירים את היושר והאומץ הנדיר שבך . תודה לא מספיקה .
    סגור
  • 11.
    אשרינו שיש את איילה חסון האמיצה!!!!!
    רחל 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    7 1
    עזות המצח של הרועץ המשפטי, והמגלומן, שממשיך לעשות אקזיט לביתו על חשבוני. כל הכבוד לאיילה חסון, שוחה נגד הזרם. בהצלחה !!
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    בית משפחת בנט
    אזרחית ותיקה 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בכל מדינה דמוקרטית מערבית ראש ממשלה נבחר?? אמור לעבור לגור במשכן שלו.הבית הלבן,דאונינג 10 וכו'.זאת שערוריה להשאר בבית מגוריו ולהוציא מקופת המדינה סכומים כאלו וגם להפריע לשכנים.כאשר יושבת ראש הכנסת דליה איציק שיפצה את ביתה על חשבון משלם המיסים כולם צעקו ובצדק.אנחנו לא אמורים לממן את השבחת ביתו בגלל 6 מנדטים.
    סגור
  • 9.
    בנט הבובה של הסמאל
    יעקב 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בנט ניבחר על ידי יאיר לפיד וחבריו לראש ממשלה ...התיקשורת השמאלנית מושכת בחוטים , שיעשה מה שמצפים ממנו לא חשוב כמה יהרוס את המדינה בדרך
    סגור
  • 8.
    גדולה
    ניסן 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל האמת מיפי ה של איילה חסון. יחידה ואמיתי בלי לפזול וללקק לצדדים. כולם בהלם אבל מכחישים מבושה ומפחדים על כיסאם או על הישיבות בפנלים
    סגור
  • 7.
    לפי התגבות : זה אתר של שמולנים. בעצם עוד אתר שמאל. (ל"ת)
    מתן. 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 6.
    תחקיר עלק?
    מירה 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 4
    תזכורת התחקיר ההזוי על האסלות של סער
    סגור
  • 5.
    התחקיר של אסלה חסון פייק אחד גדול. (ל"ת)
    מיקו 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • העובדות לא מבלבלות אותך. (ל"ת)
    רחל 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    אילו לא היתה הסתה מטורפת בתקשורת חייו לא היו בסכנה
    סימבה 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    7 5
    אילה חסון היא חלק מהטרוף וההסתה שמסכנת את חיי ראשי הממשלה ושריה. צביעות ברטוב צדקנות וטהרנות
    סגור
  • 3.
    איפה רשות המיסים של ישראל ?
    גיא. 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 4
    את נתניהו מיסו בשווי שימוש, על הרכב המשוריין שהשב"כ דרש להעמיד לראש הממשלה לשעבר. מידי חודש נוכו ממשכורתו אלפי שקלים בגין ההטבה לכאורה שקיבל נתניהו. כאן בנט מקבל הטבה ממעבידו (המדינה) הטבה בשווי של מליוני שקלים, שייהנו ממנה בניו נכדיו ובני נכדיו (השבחת הנכס הפרטי שבבעלות בנט) כמובן בתקשורת המלטפת, אין פוצה ואין מרים קול. על סיקור אוהד רשות המסים פתחה בחכירה והעמידה למשפט. מדינה משונה ומוזרה הצלחנו להקים בישראל.
    סגור
  • 2.
    גילוי נאות הוא לא הצד החזק של אילה חסון - זוכרים?
    פליקס שמחוני 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    13 4
    גוגל לא שוכח שום דבר על העדר הגילוי נאות של אילה חסון. חיפוש קליל מעלה נשכחות מאתר מעריב: "ועוד קטנה בפרשת ניצב ריטמן: מסתבר שפעם, מזמן, כשאיילה חסון הייתה כתבת משטרה צעירה וגרושה טרייה והוא היה קצין משטרה צעיר ורווק, התנהלה בין השניים מערכת יחסים קצרה." אתם מבינים? בכובע אחד היא היתה כתבת משטרה שאמורה לסקר התחום באופן אובייקטיבי ונטול פניות - ומצד שני, יש לה מערכת יחסים עם רוני ריטמן. נשמע הגיוני? האם אי פעם שמעתם גילוי נאות לזה בדיווחיה השונים על המשטרה? אני לא. וזה לא הכל... כזכור, שי ניצן חשף בזמנו במסגרת פרשת גל בק ז"ל, שאביה של הדורסת ובעלה של איילה חסון (שי נשר) היו שותפים בעבר ונפרדו על רקע סכסוך עסקי. האם שמעתם ממנה איזשהו גילוי נאות בזמן אמיתי כשדיווחה על הפרשה? שום כלום. עם רקורד כזה, היא האחרונה שיכולה להטיף לאחרים באיזשהו נושא. בושה שמועצת העיתונות לא דנה בנושא עד היום וגם לא שמענו אף תגובה מחדשות 13.
    סגור
  • 1.
    חכו... סמכו על בן כספית שיהפוך גם את ה"תחקיר" הזה לאבק
    שמחה גרנות 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    16 4
    בכל פעם שחסון באה עם FAKE, אי דיוקים וספינים... כספית נאלץ לנקות אחריה עם עובדות. זוכרים את "תחקיר" האסלות של סער?
    סגור
  • תגובה לתגובה
    אחד העם 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 4
    שיקבר בן כספית וגם בנט, עוד היום., בטרם יספיקו להרוס את המדינה שהקמנו בדם יקירינו הפזורים בקברים בבתי העלמין הצבאיים. שימותו היום בנט לפיד וליברמן הם גויים הם צאצאי היטלר, הכניסו לפרלמנט שלנו את מנסור עאבס ראש התנועה האיסלמית שרוצה להשמיד את עם ישראל ומדינת ישראל. אני מאחלת לנשותיהם של לפיד בנט וליברמן שיאנסו אותם האיסלמים מהתנועה האיסלמית של מחמוד עאבס. בעזרת השם. אני מאחלת לבנט לפיד וסער, שישחטו בתוך הכנסת על ידי מנסור עאבס וחבריו הערבים היושבים בכנסת ישראל באין מפריע והורסים לנו את המדינה. אני שולחת מכאן מסר לבנט ולפיד, שתישרפו באש ואין מציל עד כלות נשמתכם. שתהיו כפרה על קברות חיילנו שנפלו בקרבות למען הקמת מדינה בית לעם ישראל שנירדף אלפיים שנה על ידי הגויים שאתם היום מחבקים אותם ודרכם פוגעים בנו ושוחטים את היהודים בתוך הערים של מדינתנו. לפיד ובנט תמותו מהר.
    סגור
  • כבר הפך את התחקיר של האסלה לאבק (ל"ת)
    מירו 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור