משפט

תעודות זהות מזויפות ברשת האפלה, כך פלסטינים נכנסים לישראל

שוק שחור, פיראטי, במכירת ת.ז. כחולות מזויפות לשוהים בלתי חוקיים על מנת שיכולו לעבוד בישראל. האם מישהו ממשרד הפנים מסייע מבפנים? משטרת ישראל: "פועלים לאכיפה בתחום המודיעין כדי למנוע עבירות הונאה"
מערכת ice | 
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)

במציאות הביטחונית הנוכחית, בה אנו מתנהלים מפיגוע לפיגוע, מתגלה בטלגרם דרך הדארק-נט (הרשת האפלה), רשת מסוכנת שמצביעה על הפקרות הביטחון האישי של כל אחד מאיתנו.

בתחקיר שפורסם בתוכנית "גלית ויואב" בקשת 12 התגלה שוק שחור, פיראטי, בו מוכרים לשוהים בלתי חוקיים תעודות זהות כחולות, מזויפות, הרשומות במשרד הפנים. בתחקיר הוצגה הרשת שמתנהלת מתחת לרדאר וחושפת שיחה אנונימית עם אחד המוכרים בטלגרם.
 



המחירים יכולים להגיע לאלפי שקלים. פלסטיני שרוצה להירשם במסוף של משרד הפנים מתבקש לשלם 7,000 שקל כדי לקבל אשרה בלתי חוקית לעבוד בישראל. בתחקיר, המוכר אפילו מרגיע את הלקוח ואומר שלא ידאג כי הפלסטיני יהיה "'ישראלי ישראלי', לא יתפסו אותו".


נראה כי ביטחון המדינה אינו עומד בראשית סדר העדיפויות של המוכר האנונימי. הוא אמר ל"מתעניין": "בעצם מה שאתה רוצה לעשות זה לא בעיה גדולה, זה עניין של ביטחון המדינה, אבל זה דבר קטן. חשוב שהוא ידבר הרבה בעברית, עשינו את זה הרבה פעמים וזה בסדר. גם בבדיקה השגרתית גם במעברים וגם עם השב"כ - עבד מאה אחוז".

ונשאלת השאלה: האם מישהו מתוך המערכת מסייע לשב"חים לקבל ת.ז. כחולה? האם הדבר יתאפשר אלמלא שיתוף פעולה של אנשים מבפנים, מתוך משרד הפנים?
 


בשנים האחרונות, בדיוק בגלל סיבות כאלה, ניסו לעבור לתעודות זהות ביומטריות שמבוססות על טביעת אצבע, מה שאמור להקשות על זיופים, אבל הפרצה עדיין פתוחה. 

תגובת רשות האוכלוסין וההגירה: "כיום כל תעודת זהות היא ביומטרית עם סממנים שמאד מקשים על אפשרות לזייף. אם ישנה פעילות של זיוף, יש לפנות למשטרה".


תגובת משטרת ישראל: "במסגרת מאמצי משטרת ישראל להגנה מפני הונאות רשתיות ועבירות המתבצעות ברשת, אנו ערים לשיח המתנהל ברשת הטלגרם וברשת האפלה, ופועלים כל העת בהסברה ואכיפת בתחום המודיעיני והחקירתי, במטרה למנוע ולצמצם את הניסיונות של עבירות ההונאה ברשת".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה