משפט

איבדו את החניה בעקבות תמ"א 38, זה הסכום שיפוצו

חברת הבניה לא עדכנה את בעלי הדירה כי בעקבות פרויקט תמ"א 38 הם יאבדו את מקום החניה שלהם. הדיירים הגישו תביעה נגד החברה ויפוצו בכ-190 אלף שקל
מערכת ice | 
חניה (צילום פלאש 90)
חברת יזמות הבנייה "נעלי לוקסי 2000 יבוא ושיווק" חויבה ע"י בית משפט השלום בפתח תקווה בפיצויים של כ-190 אלף שקל עבור בעלי דירה ברח' שרה אהרונסון 16 בפתח תקווה, שאיבדו את החניה שלהם בעקבות פרויקט תמ"א 38 בבניין. על פי קביעת השופט אריאל ברגנר, החברה הטעתה את בעלי הדירה בכך שלא עדכנה אותם שהחניה שהובטחה להם – בוטלה, וזאת עקב חוסר תקינות.
הפרויקט החל לפני יותר מעשור אצל חברה אחרת, "תמ"א בת ים", שהחתימה את הדיירים בבניין על הסכם תמ"א 38. בהסכם התחייבה החברה לשמור על מקומות החניה הנוכחיים של הדיירים סמוך לבניין, שנרשמו בטאבו. לאחר כ-4 שנים הפרויקט נמכר ל-"נעלי לוקסי", והחברה החדשה הגישה תוכנית מתוקנת בה בשטח אחת הדירות בוטלה החניה, משום ששטח החניה קטן מהתקן. בעקבות זאת בעלי הדירה קיבלו שטח מוצמד שלא יכול לשמש לחניה.
בעלי הדירה הגישו תביעה נגד "נעלי לוקסי" ובה כתבו שגילו רק לקראת סיום הפרויקט כי לא יהיה להם מקום חניה, ובזמן אמת לא עדכנו אותם. בתביעה דרשו להעניק להם חניה תקנית, או לחילופין פיצוי כספי על הירידה בשווי הדירה ועוגמת הנפש.
 
מנגד, החברה שנתבעה טענה שדיירי הבניין יוצגו ע"י עורכת דין שהפרויקט נעשה בלווי צמוד שלה, והם חתמו על אישור להקטנת החניה שהתבסס על מפת תכנון מפורטת.
כאמור, השופט אריאל ברגנר פסק ב-24.3 לטובת הדיירים, ואמר כי אמנם הדיירים חתמו על המסמך המאשר את שינוי החניה, אך ביטול החניה לגמרי לא היה על דעתם. בעקבות זאת אמר כי החברה הטעתה את בעלי הדירה ופעלה שלא בתום לב. לבסוף, גזר השופט פיצויים לבעלי הדירה מהחברה בגובה של 163 אלף שקל, בתוספת שכר טרחת שמאי של 4,680 שקל ושכר טרחת עו"ד של 23,400 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה