משפט

רוכבת קורקינט התנגשה ברכב – מה אמר בית המשפט?

ישראלית שרכבה על קורקינט מושכר גרמה נזק לרכב ולא טרחה להשאיר פרטים. בעל הרכב לא נכנע ותבע צו לבית המשפט – אך השופט, שדווקא הזדהה עם התביעה, אמר שהוא לא יכול לתת לתובע את מבוקשו
מערכת ice |  1
קורקינט WIND (צילום יחצ)
שופט בית משפט השלום בתל אביב, גיא הימן, מחק בשבוע שעבר תביעה שהוגשה נגד חברת הקורקינטים החשמליים Wind על ידי אדם שמכוניתו ניזוקה על ידי רוכבת קורקינט. השופט הדגיש באופן בולט כי מחיקת התביעה אינה נעשית בשמחה, אלא בשל כך שהחוק הישראלי, לצערו הרב, לא נותן לו את הסמכות להעניק את הסעד המבוקש – צו לחשיפת פרטיה של הרוכבת הפוגעת.
התובע הוא תושב רמת גן בשם יעקב כהן, שבאחד הבקרים של הקיץ שעבר הבחין כי ברכבו, שחנה סמוך לביתו, הופיע נזק שלא היה שם קודם לכן. הוא בדק את מצלמות הרכב והבחין בקורקינט חשמלי ועליו רוכבת שהחליקה, פגעה ברכב, והמשיכה בנסיעה בלי להשאיר פרטים מזהים. תחילה הוא פנה ישירות לחברה בדרישה לחשוף את פרטי הרוכבת, אך החברה הגיבה בסירוב, מכיוון ש"חוקי האיחוד האירופי המגנים על פרטיות לקוחות של חברות אירופיות" ואוסרות מסירת פרטים של לקוחות לצדדים שלישיים ללא צו מפורש מבית משפט.
 
כהן אכן הגיש תביעה משפטית לצו למסירת המידע – אך כאמור, השופט הימן חשף כי בית המשפט בישראל אינו מוסמך על ידי החוק להעניק צו כזה. בטון כמעט מתנצל הוא אמר כי החוק הנוכחי לא מאפשר לו להעניק לכהן את הצו שידרוש מהחברה – שנמצאת כיום בבעלות יאנדקס הרוסית שרכשה אותה באוקטובר האחרון – וכי הוא קורא למחוקק לתקן את החוק כך שיטיל יותר אחריות על הרוכבים, שאת נסיעתם על הקורקינטים תיאר כ"פרועה ומשולחת רסן".
נציין כי לאחרונה כבר הצביעה הכנסת מספר פעמים על חוק לתיקון הוראות התחבורה, אך מוקד התיקונים הללו הוא סמכויות לפקחים עירוניים לאכוף את חוקי התעבורה על רוכבי הקורקינטים, ואפשרות לאלץ את חברות ההשכרה לשאת באחריות לאירועים שבהם מעורבים הכלים שלהן, תוך מתן האפשרות עבורן "לגלגל" את אותה אחריות אל השוכרים לפי פרטי הכלי והמידע הפנימי על זהותו של המשכיר בכל נקודת זמן נתונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מקרה קלאסי של
    חחח 04/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זנב מקשקש בכלב. במקום להיפך. החוק מכתיב את המציאות. ולא להיפך.
    סגור