משפט

ואנס בתביעת ענק: האם עיצוב הנעל נגנב?

מותג הנעליים יוצא בהליך משפטי נגד תאגיד המוצרים הממותגים, שכבר חטף בעבר תביעה מנייק. הפעם מדובר בתביעה שמגיש מותג הנעליים ואנס, ואלה הטענות נגד הנעל החדשה
מערכת ice |  1
ואנס בתביעת ענק (צילום מתוך אתר החברה)
קצת יותר משנה לאחר הפשרה בתביעה הממוקדת בסימן המסחרי שניהלה נגדה נייקי, מותג המוצרים MSCHF פוגש תביעה חדשה, הפעם מוואנס. על פי כתב התביעה בן 57 עמודים שהוגש לבית המשפט המחוזי בארה"ב עבור המחוז המזרחי של ניו יורק ביום חמישי, Vans וחברת האם שלה VF Corp טוענות כי "למרות, או אולי בשל, ידיעתה על זכויותיה של Vans. והערך המהותי של הסמלים המסחריים והלבוש המסחרי של Vans, MSCHF פתחה לאחרונה במסע החזרה על זכויותיה של Vans והרצון הטוב שפיתחה בנעליה האייקוניות שלה" על ידי השקת נעל משלה ש"באופן בוטה ובלתי מובן מאליו משלבת את הסימנים המסחריים האיקוניים של ואנס ואת הלבוש המסחרי".
 
בתלונה החדשה שהוגשה טוענת ואנס שבאמצעות נעל הספורט וואווי בייבי שטרם שוחררה, MSCHF מפרה בכוונה את הסימן המסחרי ואת זכויות הלבוש המסחרי שלה בנעל OLD SKOOL הקלאסית של ואנס בת ה-40, לרבות הסימן המסחרי של Side Stripe. "השילוב של האלמנטים המרכיבים את OLD SKOOL Trade Dress הוא ייחודי, והציבור מכיר ומבין ש- OLD SKOOL Trade Dress מבדיל ומזהה נעליים מקוריות של מותג Vans", טוען מותג ההנעלה. "כתוצאה מהשימוש הרב של ואנס ב-OLD SKOOL Trade Dress", כולל מכירות של "מאות מיליוני נעליים הנושאות את סימן פס הצד", שהיוו "הכנסות של עשרות מיליארדי דולרים", טוענת ואנס. היא "נבנתה וכעת היא מחזיקה במוניטין רב ערך שמגולם בשמלת המסחר OLD SKOOL".
Vans מתארת ​​את "OLD SKOOL Trade Dress" שלה כ"שילוב ייחודי של אלמנטים מזהים מקור", כולל:  סימן הפס של Vans Side Stripe בחלק העליון של הנעל; דופן גומי עם גובה עקבי סביב הנעל. היקף הנעל; החלק העליון של הדופן בעל מראה תלת-שכבתי או מחורץ; קופסת אצבעות בעלת מרקם חיצוני סביב החלק הקדמי של הדופן; ​​תפירה גלויה, ערפד; והמיקום והפרופורציה של אלמנטים אלה ביחס זה לזה.
Vans גם שומרת על זכויות סימני מסחר ורישום עבור "היבטים ייחודיים אחרים" של נעלי הספורט המוכרות שלה, כולל "דוגמת תפירה ייחודית על נעלי ספורט", סוליית הנעליים "ופל החתימה" שלה, והמיקום והעיצוב של לשונית העקב. ועדיין, Vans טוענת כי יש לה זכויות מוגנות בקופסאות הנעליים הייחודיות שלה, כלומר, "קופסת הנעליים האדומה והחומה הייחודית שאימצה ביוני 2014, ומאז מכרה למעלה ממיליארד זוגות של נעלי Vans, כל אחת מהן. בתוך קופסאות הנעליים האיקוניות האדומות והחומות של ואנס".
על רקע זה, טוענת ואנס כי MSCHF ביקשה "לדלג על ההשקעות המשמעותיות הנדרשות לפיתוח נעליים מקוריות, אותנטיות ואיכותיות, ובמקום זאת בחרה לחלץ את המוניטין והפופולריות של ואנס". MSCHF והראפר Tyga "שיווקו בצורה אגרסיבית" את נעל וואווי בייבי ומתכננים להפוך אותה לזמינה לרכישה ב-18 באפריל, לפי Vans, על מנת "לבלבל בכוונה את הצרכנים לגבי המקור, או להציע כי נתן חסות או אישר בדרך אחרת להפרה, על ידי חיקוי הסימנים המסחריים והלבוש המסחרי", ועל מנת להרוויח מהמוניטין ומהמוניטין הטוב שצברו ואנס במשך למעלה מחצי עשור".
 
באופן ספציפי, MSCHF טוענת כי MSCHF "העתיקה את הצורה והמיקום של סימן פס הצד, בנוסף להעתקת הנעל השחורה האייקונית [שלה] עם סימן פס צד לבן, על החלק העליון של הנעל". מעבר לכך, נעל וואווי בייבי המפרה לכאורה "משלבת בכוונה תכונה אייקונית נוספת של נעל ה-Vans OLD SKOOL: לוגו העקב המרובע, האדום והלבן בגב הנעל", לפי Vans, תוך שיתוף פעולה עם "הסימן המסחרי של וואנס". סוליית וופל, כמו גם הלוגו של Vans. לבסוף, MSCHF גם "העתיקה את הסימנים המסחריים והשמלה המסחרית של Vans בקשר עם פרסום ואריזת מוצרים לנעל וואווי בייבי", כלומר, דרך קופסת הנעליים הדומה.
בעוד שהנעליים דומות באופן מבלבל כאשר הן נחשבות זו לצד זו, ואנס טוענת שכאשר "נתקלים בהן בזמנים נפרדים, כפי שרוב הצרכנים יעשו בשוק או בהקשר שלאחר המכירה, העיצובים של הצדדים בהתאמה. הם אפילו יותר מבלבלים". פוטנציאל כזה לבלבול מתגבר, טוענת ואנס, בהתחשב בנוהג משלה של שיתוף פעולה עם "מעצבים, חברות או מפורסמים אחרים" והעובדה שהוא מאפשר לצרכנים "לעצב את הצבעים שלהם תוך שימוש ב-OLD SKOOL Trade Dress" באמצעות שירות "Vans Customs" שלה באתר האינטרנט שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וינס מפסידה פה בגדול . המוצר לא דומה
    גיא 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי התמונה . כך שוונס מחפשת פירסום על גב החברה הצעירה. כוהך של פחד .
    סגור