קריירה ולימודים

סטארבקס מסתבכת: זו התביעה שהוגשה נגדה

לאחר ההודעות שהגיעו על רצון העובדים להתאגד, מספר צעדי פיטורין בחברה הגיעו עד למשרד העבודה האמריקני שהגיש תביעה נגד מותג הקפה החזק בארה"ב
מערכת ice | 
סטארבקס (צילום Istock, freepik)
נציגי משרד העבודה האמריקני הגישו עתירה לבית המשפט לאלץ את חברת סטארבקס להחזיר שלושה עובדי חברה שפוטרו מהמטה בפיניקס, בטענה שענקית הקפה עסקה בשיטות עבודה לא הוגנות, כך עולה ממסמכים.
המנהל האזורי של מועצת יחסי העבודה של פיניקס, הגיש את התביעה ביום שישי לבית המשפט המחוזי של ארה"ב באריזונה, בה ביקש צו מניעה שיגרום לסטארבקס להעסיק בחזרה את שלושת עובדיה - שהיו שלושה מתוך ארבעה חברים בוועדה המארגנת של האיגוד.
העתירה של ה-NLRB היא מכה נוספת לרשת הקפה, שכן מיקומי העסקה שונים ברחבי ארה"ב מבקשים להתאגד לאחרונה. עובדים במקום הדגל בסיאטל הצביעו ביום חמישי להקמת איגוד, וכך גם הבריסטות בקולורדו ביום שישי.
בפיניקס טוענים פקידי עבודה פדרליים כי סטארבקס נקמה בעובדים שפוטרו לאחר שנודע לה על עובדים שם המבקשים להתאגד. "בין היתר, סטארבקס נקטה משמעת, השעתה ושחררה עובד אחד, שחררה עובד אחד באופן קונסטרוקטיבי, והוציאה את השלישי לחופשה ללא תשלום לאחר ביטול התאמות שניתנו לאחרונה", נכתב בתיק.
 
דובר סטארבקס אמר ביום שבת כי החברה לא הסכימה עם ההאשמות של מועצת העבודה וציינה כי חקירה מצאה שהעובדים הפרו את המדיניות ובמקרים מסוימים, את חוקי המדינה. לאחר ההצבעה בסיאטל, אמר רג'י בורחס, דובר סטארבקס, "אנו נכבד את התהליך ונתמקח בתום לב. אנו מקווים שגם האיגוד יעשה את אותו הדבר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה