משפט

הפרקליטות על פילבר: "מאמץ בחיבה כל תזה של ההגנה"

במהלך חקירתו הנגדית של עד המדינה שלמה פילבר, שנמשכה היום בבית המשפט, ביקשה הפרקליטה תירוש בצעד חריג שהעד ייצא מהאולם: "הוצג מצג לעד, העד מאמץ בחיבה ובהסכמה כל תזה שמוצגת לו ע"י ההגנה"
מערכת ice | 
שלמה פילבר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)

היום (רביעי) נמשכה חקירתו של עד המדינה שלמה פילבר על ידי סנגורי הנאשמים. במהלך העדות קיבל פילבר את דברי ההגנה לפיהם התנאים לעסקת בזק יס אושרו והיו מקובלים על ידי הגורמים המשפטיים במשרד, ואמר: "חשבתי שאולי לחצתי יותר מדי, או שאני זה שגרמתי לירידת התנאים. מה שרואה כעת שהיה תהליך מקצועי שהצוות החליט להוריד. אני לא ידעתי מזה".

בעקבות כך ולצד אמירות אחרות של פילבר, אשר סתרו את עדותו במשטרה ובחקירה הראשית, ביקשה הפרקליטה יהודית תירוש שהעד ייצא מהאולם, ואמרה: "הוצג מצג לעד, העד מאמץ בחיבה ובהסכמה כל תזה שמוצגת לו ע"י ההגנה".
כמו כן, גרסה כי "עו"ד נויפלד (לשעבר היועצת המשפטית במשרד התקשורת) אמרה פה, זכור לי במפורש, שהרן לבאות (סמנכ"ל המשרד דאז) סיפר לה על שיחה שהייתה עם פילבר, על ריב, ובגלל זה החליט לרדת מהתנאים". עוד הוסיפה: "ההצגה כאילו הירידה מהתנאים בגלל שימוע או שיקול מקצועי, לא הייתה במציאות".
 


כזכור, אתמול החלו לראשונה סנגורי הנאשמים לחקור את עד המדינה, לאחר שלפני כחודש ביקשה הפרקליטות להכריז על פילבר כעד עוין, בטענה שהצהרותיו בבית המשפט מנוגדות לאלו שנתן בחקירותיו. לבסוף פילבר לא הוכרז כעד עוין, ואולם התביעה קיבלה אישור לחקור אותו בחקירה נגדית. פילבר על פי החשד היה יד ימינו של נתניהו במשרד התקשורת ולעדותו עשויה להיות השפעה מכרעת על פסק הדין.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה