ויראלי

פרקליטות המדינה הגזימה? צייצה מהחשבון הרשמי נגד גלית דיסטל

התכתשות בין ח"כ מהליכוד גלית דיסטל אטבריאן לפרקליטות המדינה, לאחר ציוץ של הפרקליטות בו התייחסה לדבריה של החכי"ת וטענה כי הם שקריים. דיסטל לא נשארה חייבת ותקפה: "תתחילו להיערך ליום הדין כי הזמן שלכם , קצר"
מערכת ice |  6
גלית דיסטל אטבריאן (צילום יונתן סינדל פלאש90)
"צר לנו שחברת כנסת מציגה ציטוט שפשוט לא היה ולא נברא. הדברים שאת מייחסת לחוקר לא נאמרו לפילבר בחקירתו", כך נכתב הערב (שלישי) בחשבון הטוויטר הרשמי של הפרקליטות, על דבריה של חברת הכנסת גלית דיסטל בעקובת משפט נתניהו.
אך בפרקליטות המדינה לא הסתפקו רק בתיקון הטעות, כביכול, של חברת הכנסת אלא הוסיפו גם ביקורת חריפה על סגנון דבריה ואמרו  כי "אנו דוחים מכל וכל את הסגנון בו חברת כנסת מתבטאת נגד רשות מרשויות המדינה, שעובדיה הם משרתי ציבור נאמנים".
דברי הפרקליטות נכתבו בעקבות ציוץ של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בו התייחסה לעדותו של עד המדינה שלמה פילבר היום בבית המשפט המחוזי בירושלים. דיסטל כתבה כי החוקר אמר לפילבר "תביא לנו את הראש של נתניהו".
 
לכאורה, חברת הכנסת דיסטל אטבריאן לא דייקה וככל הנראה התבססה על הדברים שאמר פילבר בעדות אודות החקירה שלו בראשות לניירות ערך:  "החוקר נכנס והציע לי להביא את הראש של אלוביץ' ונתניהו, מבלי לומר את המילים האלה, זה הדליק לי נורה שלא עניין אותם המייל שלי עם סטלה (מנכל"ית בזק דאז), אלא משהו יותר גדול – הראש של נתניהו. באותו זמן לא הכרתי את עולמות אילן ישועה, וגם אתם לא. אני כן הרגשתי ממנו שהוא רוצה את הראש של נתניהו. אני חושב על עצמי ואומר אין לי באמת מה להביא. הוא אמר לי אפשר לעשות הסכם יצא וחזר לחדר ואמר יש לי אישור. באמת לא היה לי אז מה לתת".
לצד הדיונים המתרחשים בבית המשפט, חילופי ההאשמות בין דיסטל לפרקליטות משקפים את "המשפט התקשורתי" שמתקיים, לו עשויה להיות השפעה עקיפה על הדיונים והמגעים לעסקת הטיעון בין הצדדים. 
גולשים רבים תמכו בחברת הכנסת, ותהו מדוע גוף פקידותי מגיב בחשבון הרשמי שלו לדברים של נבחר ציבור ? יחד עם זאת היו מי שתכו בפרקליטות וגינו את האמירה. בין המגיבים הייתה גם עיתונאית הארץ נועה שפיגל שכתבה : "אחרי הנשיאה חיות, נראה  שגם לפרקליטות נמאס לשתוק על שקרים ודיבה. זה  עצוב שמוסדות המדינה צריכים לענות לחברי כנסת".
לאחר הסערה שהתעוררה ברשת בעקבות הודעת הפרקליטות, חברת הכנסת לא נותרה חייבת ותקפה בחריפות: ואילו אני דוחה מכל וכל פקידים רקובים שהחליטו לצפצף על הריבון, לשקר, לענות, להפליל ולחבל בדמוקרטיה. ואל תקשקשו לי על הבדלים סמנטים: פילבר הבהיר היטב שרציתם את הראש של נתניהו ואני כאן כדי לומר לכם: אני ימין שלא הכרתם".
דיסטל אף סיימה את דבריה גם בהאשמה נגד גוף הפרקליטות עצמו ואף כתבה ברמז מאויים: "לא פוחדת ולא מתנצלת. תתחילו להיערך ליום הדין כי הזמן שלכם קצר".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    פקידים מושחתים וחצופים לכו הביתה תפסיקו להשמיד את
    בגדי המלך החדשי 04/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המדינה היהודית
    סגור
  • 5.
    עוד פרק מביש במעלליה של שקרנית דיסלייק חרטא-די
    סמדי 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ככה זה עם אנשים שאיבדו את הברקסים: אין ציפיות, אין אכזבות.
    סגור
  • 4.
    שמישהו יקח לה כבר את המקלדת (ל"ת)
    נועה 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 3.
    שאפו..
    כוכב 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ח"כ דיסטל היקרה!! יישר כוח לאומץ ..כל מילה!
    סגור
  • 2.
    גלית אלופה והקשר הדברים מובן שהם רצו את הראש של נתנ
    ניסים 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לא מאמין לצוות התביעה שלהפרקליטות בשיט מה גם שמי שעומדת בראש הצוות ליאת בן ארי היא עבריינית בנייה דבריה מאחריות למעשיה
    סגור
  • 1.
    גלית מלקקת מס 2 מהליכוד מירי היתה קודם (ל"ת)
    גולן 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור