משפט

עורך הדין הבכיר: "הפרקליטות התרשלה, תיק 4000 בדרך לקרוס"

עו"ד ששי גז מעריך כי יש ספק סביר לזכות את נתניהו בשוחד, ולא מבין את משמעותה של עדות עד המדינה פילבר: "מתי אפשר להאמין לו?"
מערכת ice |  6
שלמה פילבר בעדותו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחד מעורכי הדין בכירים בישראל, ששי גז, מעריך הבוקר (חמישי) שיש סיכוי טוב שתיק 4000 (בזק-יס) לא יחזיק מספיק כדי להרשיע את ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בשוחד.
ברקע עדותו של עד המדינה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, אומר עו"ד גז כי "אפשר לדבר על תיק 4000 במונחים של קריסה". בריאיון הבוקר לנסים משעל וגיא פלג ברדיו 103 התרעם על עבודת הפרקליטות בגיוס העד פילבר ובהתנהלות מולו. "עדותו של פילבר היא יותר מפגעה בכתב האישום." אומר עו"ד גז, "יש פה עד אחד שמספר את הסיפור הכי מהותי בתיק ואני שואל מתי להאמין לו? אי אפשר להאמין לו במילה אחת. אני לא יודע איך התביעה תמשיך. היא הייתה צריכה לשאול איך 'אנחנו מתרשלים ככה?' בתיק הכי משמעותי במדינה תבדקו את עצמכם".
 
בהמשך שאל ניסים משעל, האם עדות פילבר תעורר ספק סביר מספיק בקרב השופטים כדי לזכות את נתניהו בשוחד, ועו"ד גז ענה: "בהחלט כן".
כזכור, אתמול נמשכה חקירתו של הנגדית של העד שלמה פילבר על ידי עורך הדין בועז בן צור. פילבר נחשב לעד המפתח בתיק 4000, ובפתח עדותו לפני מספר שבועות אישר כי ראש הממשלה דאז נתניהו הורה לו לקדם את עסקת מיזוג בזק-יס, כאשר היה מנכ"ל משרד התקשורת.
 
אבל, אתמול התביעה של פרקליטות המדינה חטפה מכה אנושה לתזה שלה, כאשר פילבר מיתן את טענתו על הפגישה עם נתניהו. פילבר אמר שמיתון הורדת המחירים שהיטיבה לכאורה עם בזק, היה פרשנות אישית שלו בדיעבד לדברי נתניהו, ולא הוראה מפורשת שפעל על פיה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הסיסמה "תיק 4000 קורס" היא משאלת-לב ונסיון להנדסת תודעה
    חיים כהן 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כל אדם מיושב בדעתו (חוץ מביביסטים שהמציאות העובדתית מהם והלאה), מבין ואפילו מפנים שתיק עם כתבי אישום, מהרגע שהוא לא נדחה על הסף, ומתחיל להידון משפטית, אחריתו אחת, ורק אחת - פסק דין לאחר סיום המשפט, שייקבע אם הנידון אשם או זכאי. "תיק קורס" הוא משאלת לב אינפנטילית שמנסים להציג אותה כאילו היתה מציאות משפטית שיש לה תקדימים בהיסטוריה של המשפט. במציאות המשפטית הישראלית, אין בכלל חיה כזאת. תיק לא "קורס" או "ממריא", או כל דימוי הזוי אחר. תיק יכול אך ורק להמתין בסבלנות לשסיום המשפט, שלאחריו ייגזר פסק הדין, שגם הוא נתון לחסדי עירעור בערכאה גבוהה יותר, ובמגבלת זמן להגשת העירעור- בין 45 ל 90 יום (תלוי במסגרת המשפטית ובעילת העירעור) - ולאחרי תום תקופת העירעור, במידה ולא הוגש, פסק הדין מקבל מעמד מיוחד של "פסק-דין חלוט" - פסק-דין שאין עוד שום דרך לעלער עליו, אפילו לא בבית דין גבוה לצדק. העובדה שהביביסטים ממשיכים לפמפם את השטות הזו "התיק קורס" היא הוכחה ברורה לכך שהם מנסים להסית המון נבער נגד פסק הדין שעתיד לבוא בסיום המשפט, כאמצעי לחץ פסיכולוגי , שהם מאמינים שעתיד להשפיע על השופטים.
    סגור
  • תיק קורס משמעותו אין כתב אישום
    אחד העם 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הבנת הנקרא בבקשה . יושבים עורכי דין מהשורה הראשונה בארץ ומנתחים דבר דבר בבית המשפט לעיני השופטים ולעיני הציבור כולו ומוכחים שלא היתה שום פגישה שום הנחיה . לו היית מאזין למהלך המשפט היית מבין איזו עבודה הפרקליטים עשו . הוכיחו שאין כלום . ואתה כותב לא קריסה ??? אז מה כן . קודם כל לך תלמד את החומר ואחכ תדבר אל תעשה צחוק מעצמך
    סגור
  • 3.
    קריסה
    צבי 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היי ששי גז, מה שאמרת, זה בעיני פרקליט או בעיני עבריין, הרי אתה מומחה בעבריינות.
    סגור
  • 2.
    כבודו מונח במקומו, אך זו אמירה מפוזיציה
    סנגור 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 3
    פוזיציה של עורך דין שמתפרנס היטב מייצוג נאשמים. ברור שהעד פה מתפתל. הוא מפחד ועם התגובות ברשתות ברור שהוא מפחד. תפקידם של השופטים להקשיב לאותות האמת ולא לרעשים מסביב ולחבר זאת לכל יתר החומרים בתיק
    סגור
  • 1.
    יבי צריך להערך לתבוע את הפרקליטות על כל עובדיה על
    אמיר 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    תביעה אזרחית נגד כל עובדי הפרקליטות, ותשלום הוצאות משפט.
    סגור
  • התגובה שלך היא בדיוק מה שרוצים להשיג
    מנדול 05/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שאלה שלא מבינים וקצת מבולבלים ישתוללו. מקווה שהפרקליטות תוריד הכפפות ותצא בהודעה לציבור כמו שהם עשו בנסיון של חסון להשמיץ הפרקליטות. מההודעה שלהם התברר מדוע התיק ההוא נמשך. זכותו של אדם להתגונן במשפט, אך אם כל תרגילי העיכוב לא מצליחים לא, שלא ירוץ לגב' חסון.
    סגור