משפט

פרשת אלדד פרי: נחשף הקנס המקומם שספגו עורכי הדין

בעקבות הסכם פשרה שהוגש לאישור בית המשפט, נקבע קנס של 5 מיליון שקל לעורכי דין בקבוצות הרכישה של אלדד פרי. הסכום, מטבע הדברים, יחולק בין הנושים, אך האם הוא משקף את הנזק שנגרם?
מערכת ice | 
אלדד פרי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הסכם פשרה בסאגת אלדד פרי הוגש השבוע לבית המשפט המחוזי מרכז לוד. על פי ההסכם, ישלמו עורכי הדין שמעון מזרחי ואשר רבינוביץ', ששימשו כנאמנים במספר קבוצות רכישה של פרי, קנס בסף 5 מיליון שקל שיחולקו בין רוכשי הדירות בפרויקטים השונים.
מדובר בהסכם שגובש על ידי הצדדים כאשר במקביל נמשכת החקירה באשר לקריסתה של הקבוצה, שכפועל יוצא גרמה לחששות כבדים בקרב אלפי רוכשים, וכן להפסדים כספיים שסיכנו את עתידם ובוודאי שאת השקעתם.
 
בעקבות מו"מ ממושך שהתנהל בין עורכי הדין לנאמני הקבוצה, הוחלט כי רבינוביץ' את מזרחי ישלמו את הקנס תוך 30 יום לקופת הנאמנים, מה שיאפשר את חלוקתם בין הנושים השונים של פרי, בהם גם כמובן רוכשי הדירות. בנוסף, נקבע בהסכם הפשרה כי השניים יסייעו לנאמנים על חשבונם על מנת שיוכלו לשקם כראוי את הקבוצות שנפגעו וכן לממש את זכויותיהם על פי חוק. 
מאידך, סעיף משמעותי מעין כמוהו משחרר את שני עורכי הדין מהתחייבויות הכרוכות בהסכם, כאשר נקבע כי הנאמנים וחברי קבוצת הרכישה לא יוכלו לתבוע אותם לאחר שהפשרה תאושר. בשפת הריאליטי, סוג של הסכם חסינות, אם תרצו, עבור רבינוביץ' ומזרחי, מה שקומם לא מעט מהמעורבים בפרשה.   
 
כזכור, פרי בן ה-44 הגיע באמצע חודש אוקטובר אשתקד לתפילה בבית כנסת ברחובות ונורה על ידי מחסל שהמתין לו על אופנוע. מותו נקבע במקום, בעוד הרוצח נמלט. בשנים האחרונות פרי הסתבך כלכלית וקבוצת הנדל"ן שהייתה בבעלותו קרסה ונכנסה להקפאת הליכים. חובותיו האישיים וחובות החברות שלו נאמדו ב-330 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה